Video: Jaguar XKR-S Convertible sa ženom za volanom na ledu
Minna Sillankorva, test vozač i instruktor Jaguara, pokazuje nam kako se može uživati u vožnji u modelu XK-R i na zaleđenom jezeru, u finskom mestu Hameenlinna. U odnosu na "običan" XK, sportska verzija se razlikuje po seriji aerodinamičkih unapređenja, čiji je cilj da obezbede veći pritisak na podlogu, ali i bolje hlađenje.
Oslanjanje je, takođe, modifikovano i sniženo za 10 mm. I verzija bez krova ima adaptivne amortizere i inteligentni zadnji Active Differential. Za adekvatan zvuk se brine sportski izduvni sistem, koji će najbolje oceniti vozači ovog modela sa spuštenim krovom. U enterijeru nas čekaju sportska sedišta, koja su potpuno elektično podesiva, i to u svim smerovima. Standardna oprema podrazumeva i navigacioni sistem, audio sistem Bowers&Wilkins 525 W, grejanje sedišta i multifunkcionalni volan.
Standard su felne "Vilcan" prečnika 20 inča i pneumatici Pirelli P-Zero dimenzija 255/30 napred i 295/30 pozadi. Iza njih se krije supersnažan kočioni sistem, sa diskovima prečnika 380 mm napred i 376 mm pozadi. Srce automobila, isto kao u slučaju modela XKR-S Coupe, je kompresorom opremljen V8 agregat, zapremine 5 litara. Motor razvija maksimalnu snagu od 550 KS, u rasponu obrtaja od 6.000 do 6.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 680 Nm pri 2.500 - 5.500 o/min. Sprint iz mesta do 100 km/h traje 4,4 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 300 km/h, ali treba uzeti u obzir činjenicu da je masa kabrioleta veća za 42 kilograma u odnosu na Coupe. Za prenos snage na zadnje točkove se brine šestostepeni automatizovani menjač.
VIDEO:
Automagazin.rs