Novi Honda Civic sedan stiže na naše tržište
Povodom 40 godina duge istorije legendarnog modela Civic, predstavljeno je, na izložbi održanoj u sklopu manifestacije Honda adrenalin dan, svih 9 generacija ovog modela. Svaka od ovih generacija nosila je sa sobom potpuno originalni pristup i za svoje vreme revolucionarna tehnološka rešanja. Danas smo imali priliku da se upoznamo sa novom generacijom modela Honda Civic sedan...
Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.
Prva generacija Honde Civic, pojavila se pre 40 godina sa CVCC agregat od 1.2 litra bez katalizatora koji predstavlja prekretnicu u Hondinoj filozofiji kada je u pitanju briga o očuvanju životne sredine. Širom sveta ovaj Civic je izazvao pravu senzaciju svojim dizajnom, tehnologijom i niskom potrošnjom. Za tri godine prvi Civic dobio je priznanje “Najbolji automobil godine u Japanu”, u Evropi je osvojio treće mesto za najbolji automobil godine što je najbolji rezultat za jedan japanski automobil do tada, a 1974. godine u Americi je osvojio prvu nagradu za najbolje vozilo iz uvoza.
Druga generacija se proizvodila se od 1979. do1983. godine. Sa ovom generacijom uvodi se CVCC agregat druge generacije od 1.5 litara sa manuelnom transmisijom od 5 brzina i sistemom FE (fuel economy) što je ovaj model svrstalo u vrh liste vozila sa malom potrošnjom i emisijom štetnih gasova. Ovaj model proglašen je za automobil godine 1980. u Americi.
Treću generaciju obeležile su tri potpuno različite vrste karoserije: kompaktni model sa troja vrata, model Shuttle i sportski model CRX. “Car- Shuttle” verzija imala je pogon na sva četiri točka, a 1984. uvedeni su DOHC motori, tehnologija koja se do tada koristila samo u Formuli1. 1984. godine ovaj model dobio je “Design-Award”, proglašen je za Automobil godine u Japanu i osvaja drugu godinu za redom prvo mesto kao automobil sa najmanjom potrošnjom i emisijom u Americi.
Sa četvrtom generacijom uvode se agregat od 1.6 litara sa16 ventila DOHC VTEC i novo nezavisno vešanje, što je bila revolucionarna tehnologija za to vreme. 1990. godine uvodi se 6-stepena manuelna i 5-stepena automatska transmisija, a model sa VTEC motorom dobija nagradu Auto bilda - “Zlatni volan”.
Nove tehnologije primenjene u petoj generaciji dale su odličan odnos performansi i potrošnje. Korišćeni su izuzetno laki materijali. Prvi put u istoriji Civic-a uvodi se SOHC VTEC agregat, reciklirane komponente i novi bezbednosni sistemi. 1993. godine u gami Civic modela pojavio se atraktivni Coupe, a dve godine kasnije u fabrici u Svindonu počela je proizvodnja modela sa pet vrata. Upravo taj Civic je postao najprodavaniji model iz klase na evropskom tržištu. Ovaj model bio je automobil godine 1991 i 1992 u Japanu.
Sa modelima šeste generacije počinje primena novog VTEC agregata. Svi motori su dobili više snage bez uticaja na potrošnju, a model sa 1.6 litarskim motorom dobija i opciju sa CVT transmisijom. 1997. godine u Japanu je predstavljen prvi Civic Type-R, model sa 1.6 litarskim agregatom snage 185 KS. Ovaj model je 1995. i 1996. godine proglašen za automobil godine u Japanu.
Sa sedmom generacijom Civic ulazi u segment kompaktnih vozila. Tehnologija koja se uvodi prvi put je Hondin G-COM sistem (Collision safety technology) zahvaljujući kome je ovaj model proglašen za najbezbedniji automobil u klasi. 2001. i 2002. godine proglašen je za Automobil godine u Japanu.
Osma generacija poboljšana je u svim sferama, počevši od voznih performansi, potrošnje goriva i zaštite životne sredine do najpraktičnijih rešenja kabinskog prostora. Ali, ono zbog čega je ovaj model izazvao revoluciju u auto industriji je njegov smeo futuristički dizajna. 2006. godine predstavljen je i prvi Civic sa 2.2 dizel agregatom sa najmanjom emisijom CO2 u klasi. 2006. godine ovaj model proglašen je za Automobil godine u Evropi i dobio je prestižnu Red Dot nagradu za dizajn.
Najnoviju, devetu geveraciju koja je predstavljena 2012. godine, karakterišu najveći prtljažni prostor i najveća prostranost kabine u klasi, a najsavremenije tehnologije doprinele su da Civic poslednje generacije ima i najmanju emisiju štetnih gasova, potrošnju goriva i najveću aerodinamičnost u klasi.Civic devete generacije dobio je Advanced NCAP Award, specijalnu nagradu za inovacije na polju bezbednosti.
Posle 40 godina i svih generacija koje su postavile visoke stabdarde u svom segmentu, Hondini inženjeri odlučili su da u razvoj ovog modela ulože najviše test kilometara, najviše sati istraživanja i ugrade čak 45 inovacija, zbog čega, sa razlogom tvrde, da je ovaj Civic najbolji do sad!
Novi model Honde Civic u Sedan verziji, unapređen i potpuno repozicioniran u odnosu na prethodnu generaciju ovog modela, biće u prodaji u Hondinim salonima od 11. juna 2012. godine. Potpuno novi Civic Sedan, koji po svojim performansama i bogatoj opremi pripada segmentu između modela Accord i Civic Hatchback, biće dostupan sa 1.8 i-VTEC benzinskim motorom u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim i 5-stepenim automatskim menjačem. Performanse ovog modela su značajno unapređene, čemu je doprinelo i smanjenje mase vozila, a smanjena je i potrošnja goriva na samo 6.6 l na 100km kombinovane vožnje. Smanjenju potrošnje i emisije štetnih gasova doprinose i napredni “koučing” sistem koji vozaču pomaže da vozi što ekonomičnije, kao i ECON funkcija koja je sada standard u svim paketima opreme.
Kod Civic Sedana primenjeni su najsavremeniji sistemi pasivne i aktivne bezbednosti. Poseban dizajn rama šasije, koji usmerava prenošenje kinetičke energije prilikom sudara daleko od putnika i tako ih štiti, predstavlja jedan od najefikasnijih Hondinih sistema pasivne bezbednosti. Sistemi aktivne bezbednosti primenjeni kod novog modela Civic Sedan, a koji su standard u svim paketima opreme su: VSA, “motion adaptive” EPS, limitator brzine, aktivni nasloni za glavu, 6 vazdušnih jastuka i aktivni pojasevi sa zatezačima, dok su sistemi CMBS i ACC dostupni u najvišem paketu opreme. Kod ovog modela značajno je poboljšana je i preglednost, naročito u prednjem delu, što sve zajedno utiče na to da je bezbednost jedana od najjačih strana ovog modela.
Visokom nivou komfora novog modela doprinose inteligentni multi-informacioni displej (i-MID), instrument tabla sa ergonomski raspoređenim komandama usmerena ka vozaču i prednja sedišta koja su redizajnirana i sada pružaju bolju podršku vozaču i obezbeđuju više prostora putnicima.
Po svom karakteru, praktičnosti ali i konforu koji pruža, kao i kada je u pitanju cena, ovaj model bi trebalo čvrsto da zauzme mesto u segnmentu između modela Civic Hatchback i Accord, kao idealan kompanijski automobil. Cena ovog modela kreće od 18.990 Eur.
Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal