AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bezbednost u saobraćaju: Budi svestan. Pazi. Izbegni najgore!

Bezbednost u saobraćaju: Budi svestan. Pazi. Izbegni najgore!

Motociklisti spadaju u grupu ranjivih učesnika u saobraćaju, i briga o njima spada u prioritete u svim planovima za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju na globalnom nivou, a tako je i u Republici Srbiji. U skladu s tim, Agencija za bezbednost saobraćaja je u toku 2012. godine planirala sprovođenje kampanje posvećene bezbednosti ove kategorije. Kampanja nosi radni naziv "BUDI SVESTAN. PAZI. IZBEGNI NAJGORE!"

U Republici Srbiji, u periodu od 2001. do 2011. godine godine, broj registrovanih motocikala uvećao se gotovo tri puta. U periodu od 1. januara 2006. godine do 31. decembra 2011. godine, vozača motocikala i mopeda učestvovali su u 21.082 saobraćajne nezgode u kojima je poginulo 634 i povređeno 18.238 lica.

Prema istraživanjima koja su sprovedena u Velikoj Britaniji, relativni rizik stradanja motocikala po pređenom kilometru je preko 50 puta veći nego za vozače automobila.

Bezbednost u saobraćaju: Budi svestan. Pazi. Izbegni najgore!

U 2011. godini, broj registrovanih motocikala i mopeda činio je svega 1,79 % od ukupnog broja registrovanih vozila, dok je broj poginulih vozača motocikala i mopeda činio čak 10,85 % od ukupnog broja poginulih u saobraćajnim nezgodama u Republici Srbiji. Na motociklima i mopedima najčešće strada mlađa populacija ljudi. Razlozi za ovakve tragične podatke leži u činjenici da se u prethodnim godinama nije dovoljno činilo na poboljšanju uslova za vozače motocikala.

Značajan pomak na polju bezbednosti vozača motocikala i mopeda moguće je učiniti samo velikim angažovanjem svih zainteresovanih strana, počev od državnih i naučnih institucija, preko medija, sve do udruženje motociklista i pojedinaca koji se bave vožnjom motocikala. Ključan posao koji treba obaviti na ovom putu je edukacija svih učesnika u saobraćaju - motociklista o toma kako se ponašaju da ne dovedu seve i druge u opasnost, kao i o značaju zaštitne opreme, a vozača ostalij motornih vozila o karakteristikama motocikala i mopeda, o načinu kretanja, o ranjivosti motociklista i o radnjama koje u toku vožnje moraju obaviti, kako ne bi ugrozili nikoga, pa tako ni vozače motocikala.

Bezbednost u saobraćaju: Budi svestan. Pazi. Izbegni najgore!

U nameri da započne ovaj neprekidni proces edukacije, ali i skretanja pažnje na probleme koji se javljaju u saobraćaju prilikom interakcije između mopeda, motocikala i ostalih vozila, Agencija za bezbednost saobraćaja je u toku 2012. godine planirala sprovođenje kampanje posvećene bezbednosti ove kategorije. Kampanja nosi radni naziv "BUDI SVESTAN. PAZI. IZBEGNI NAJGORE!", i biće sprovedena u periodu maj-jun. Ključni partneri Agencije u kampanji biće Uprava saobraćajne policije, Udruženje osiguravača Srbije, Asocijacija motociklista Srbije, Moto asocijacija Srbije, Fondacija "Hans Zajdel" i predstavnici lokalnih saveta za bezbednost saobraćaja.

U 2011. godini poginulo je 87 vozača motocikla ili mopeda, rečeno je danas na konferenciji povodom početka kampanje "Budi svestan. Pazi. Izbegni najgore". Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, Branimir Miletić, rekao je da je među stradalim motociklistima najviše mladih, a da je najčešće razlog tih nesreća neprilagođena brzina. "Više od 50 odsto poginulih na našim putevima strada zbog neprilagođene i nepropisne brzine", rekao je Miletić.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Dragiša Simić naglasio je da je početak sezone vožnje motocikala najopasniji za njihove vozače, jer drugi učesnici u saobraćaju nisu naviknuti na njihovo prisustvo.

Automagazin.rs

Novi Renault Clio predstavljen u Hit Auto salonu

Novi Renault Clio predstavljen u Hit Auto salonu

Sinoć je u prodajnom salonu kompanije HIT AUTO predstavljena nova generacija modela Renault Clio. Pred mnogobrijnim saradnicima i predstavnicima medija, predstavljena je četvrta generacija modela Renault Clio, koji nam dolazi sa novim dizajnom, razvijenim u stilu novog dizajnerskog smera ove marke, a pod haubom se krije novi turbo benzinski motor sa tri cilindra 0.9 TCe...

Kampanja: Slupani automobil od ljudskih tela

Kampanja: Slupani automobil od ljudskih tela

Australijska umetnica Emma Hack, koja je specijalizovana za body painting, u Adelaidi je učestvovala u veoma zanimljivom projektu. Ona je od ljudskih tela napravila oštećeni automobil, a ovaj zanimljiv rad će koristiti reklamna agencija Clemenger BBDO Adelaide, i to za potrebe povećanja bezbednosti u saobraćaju...

Mladi Kreativni Chevrolet 2013 potpuno je obuzet strašću za fudbalom

Mladi Kreativni Chevrolet 2013 potpuno je obuzet strašću za fudbalom

29. oktobra zvanično je otvoreno takmičenje Mladi Kreativni Chevrolet (YCC) 2013 , sedmo po redu takmičenje u umetnosti i dizajnu za evropske učenike i studente primenjene umetnosti. Popularno takmičenje koje je 2007. godine pokrenula kompanija Chevrolet Europe beleži stalan rast broja učesnika, te uživa sve veći ugled...

Na Peugeot skuteru do ostvarenja mladalačkog sna

Na Peugeot skuteru do ostvarenja mladalačkog sna

U novom domaćem filmu „Artiljero“ čiju premijeru očekujemo u sredu 31. oktobra u Sava Centru, osim oprobanih glumačkih legendi jedna od važnijih uloga pripala je i - Peugeot skuteru. „Verano Motors“ podržao je snimanje ove moderne fudbalske bajke koja promoviše upornost, i potragu za svojim idealima...

Video: BMW testira novi M3

Video: BMW testira novi M3

Dolazeća generacija modela BMW M3 se vraća šestocilindarskom motoru i zadržava karoseriju sedan. Na stazi Nordschleife je snimljen maskirani prototip pete generacije modela M3, koji nosi kodnu oznaku F80, iza koje se krije znatno drugačija tehnika od one u sedanu tipa F30...

Blue Corridor 2012 - Relijem za gas u transportu

Blue Corridor 2012 - Relijem za gas u transportu

Od 8. do 24. septembra oko 15 automobila i kamiona vozilo je reli širom Evrope. Iako jednaki po performansama vozilima koja idu na benzin, ovaj reli – Reli Plavog koridora - je bio napajan isključivo prirodnim gasom...

Subaru XV prodajni hit u Japanu

Subaru XV prodajni hit u Japanu

Proizvođač automobila Subaru, kompanija „Fudži teška industrija“ (FHI), upravo je objavila da je ukupna prodaja modela „subaru XV“  koji je u Japanu predstavljen u septembru ove godine, dostigla broj od 4.277 jedinica, samo mesec dana od kada je počela prodaja...

Porsche SCG - Zimska servisna akcija za Volkswagen i Audi

Porsche SCG - Zimska servisna akcija za Volkswagen i Audi

PORSCHE SCG d.o.o. poziva vlasnike Volkswagen i Audi vozila da posete svoje ovlašćene servise i obave zimski pregled vozila za samo 790 dinara. Zimska Servisna akcija traje do 15.12.2012. godine i stranke očekuje bogata ponuda zimskih pneumatika, kompleta zimskih točkova...

Delta Motors organizovao BMW xDrive Event

Delta Motors organizovao BMW xDrive Event

Delta Motors je 27. i 28. oktobra organizovao  xDrive Event na NAVAK stazi, u Subotištu, gde su svi zainteresovani klijenti imali priliku da testiraju BMW sa xDrive pogonom i uvere se zašto je to najsavršeniji pogon na četiri točka...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje