AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Goodyear lansirao prve teretne pneumatike sa mikro čipom

Goodyear lansirao prve teretne pneumatike sa mikro čipom

Goodyear predstavlja prvo privredno korišćenje mikro čipova u svojim teretnim pneumaticima. Novi pneumatik Goodyear Regional RHT II RFID (Radio Frequency Identity – radio frekventno identifikovanje) dimenzije 435/50R19.5 za prikolice ima ugrađen mikro čip...

Mikročip je preko interfejsa povezan sa Goodyear-ovim internet programom FleetOnlineSolutions za upravljanje pneumaticima. Novi pneumatik nudi prevoznicima brojne prednosti kao što su kraći ispadi, bolje praćenje pneumatika i veća sigurnost. Za ovu tehnologiju Goodyear je početkom ove godine u Latinskoj Americi dobio nagradu.

Praćenje pneumatika može da bude vrlo zahtevan proces jer svaki pneumatik treba identifikovati pomoću oznaka na bočnom zidu koje zbog prljavštine i habanja često nisu dobro vidljive. RFID omogućava da operativni radnik vrlo brzo identifikuje svaki pneumatik: optičkim čitačem jednostavno pređe po bočnom zidu pneumatike i odmah dobija tačne, elektronski zabeležene podatke. Prednosti ima više jer je ove pneumatike mnogo lakše pronaći ako su npr. ukradene, a mogu da se prate tokom celog veka trajanja, čak i kad su obnovljene.

Za RFID varijantu pneumatika izabrali smo dimenziju 435/50R19.5 zato što je to najčešća dimenzija kod prevoznika koji imaju ‘mega prikolice’ jer omogućava najveću zapreminu u okviru evropskog ograničenja ukupne visine prikolica na 4 metra. Više velikih voznih parkova 'mega prikolica' koristi sistem za upravljanje pneumaticima Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS)  koji deluje preko interneta i kod kojeg je vrlo važno da se pneumatici precizno prate. Sa čipom RFID upravljanje pneumaticima je brže i tačnije.

Mikro čip se ugrađuje u pneumatik na montažnoj liniji i programira jedinstvenim kodom pomoću kojeg pneumatik može da se identifikuje - ručnim optičkim čitačem dobijaju se podaci o tipu i dimenziji pneumatika i njegov jedinstveni identifikacioni broj. U eksploataciji pneumatika prevoznik ili Goodyear-ov izvođač usluga može brzo da skenira sve RFID pneumatike i podatke zabeleži u elektronskom obliku čime štedi vreme i obezbeđuje tačnost podataka. Prednosti čipa RFID se vide i pri kontroli zaliha novih, polovnih i obnovljenih pneumatika.

Goodyear lansirao prve teretne pneumatike sa mikro čipom

PREDNOSTI ZA KORISNIKA

Ewals Cargo Care, vodeći evropski izvođač logističkih usluga koji je u 2010. godini imao promet u visini 550 miliona evra i ima 49 logističkih baza u 18 država, upravlja 3100 prikolica i 1200 intermodalnih mega prikolica Huckepack. Sedište preduzeća je u Holandiji, već dugi niz godina je Goodyear-ova stranka, sada vrši testiranje Goodyear pneumatika za prikolice Regional RHT II 435/50R19.5 opremljene čipom RFID.

“Novi pneumatici nam donose osetne prednosti”, kaže Bart van Rens, vođa kontrole voznog parka u preduzeću Ewals. “Čip RFID znatno olakšava održavanje jer nam omogućava da vrlo brzo i tačno identifikujemo pneumatike i povežemo se sa sistemom Goodyear FleetOnlineSolutions za upravljanje voznih parkova. Znatno manji biće i problemi u slučaju krađe pneumatika sa naših prikolica.

 “Na pomenutim novim pneumaticima već duže vreme radimo zajedno sa Goodyear-om. Kod prvih pneumatika koje smo testirali bilo nam je potrebno izvesno vreme da bismo pomoću optičkih čitača locirali mikro čipove. Sada pneumatici na bočnom zidu imaju označena mesta na kojima se nalaze mikro čipovi, a proizvođači prikolica pri montaži pneumatika paze da oznake budu na spoljašnjoj strani. To omogućava da postupak bude još brži.”


Redovno održavanje je vrlo jednostavno. Izvođač skenira pneumatik ručnim optičkim čitačem i pneumatik se pomoću svojeg mikro čipa automatski identifikuje i potraži FleetOnlineSolutions u kompjuterskom sistemu Goodyear. Merač pritiska u pneumaticima i merač dubine profila su preko Bluetooth-a takođe povezani sa sistemom i rezultati merenja za pojedini pneumatik se automatski beleže.

“Pre je bilo potrebno da se svaka šestocifrena identifikaciona šifra pročita sa bočnog zida pneumatika. To je bilo sporo i često je dolazilo do grešaka. Sa čipom RFID rad se odvija brzo, a greške nisu moguće,” objašnjava Bart. “Pri održavanju RFID pneumatika je svako unošenje podataka u kompjuter 100% tačno.”

Sledeća velika prednost novih pneumatika je bezbednost. “Krađa pneumatika sa naših prikolica nam predstavlja veliki problem. Ako policija i pronađe ukradene pneumatike često je nemoguće dokazati čije su, jer lopovi obično odstranjuju identifikacione šifre. S obzirom da je mikro čip RFID ugrađen u pneumatik, nije moguće da se odstrani, a da se pri tom ne uništi pneumatik. Lopovi tako neće moći da sakriju poreklo pneumatika i zato će izbegavati krađu pneumatika koji na bočnom zidu imaju logotip RFID. Sa Goodyear-om razmatramo kako da označimo ove pneumatike na uočljiv način da bi ih lopovi izbegavali,” zaključuje Bart van Rens.

RAZVOJNA DOSTIGNUĆA I NAGRADE

Goodyear već više godina radi na ovom sistemu i u poslednje vreme ga koristi na evropskom trkačkom prvenstvu FIA za kamione. Svi trkački teretni pneumatici Goodyear 315/70R22.5 T opremljeni su čipovima RFID. Ovaj sistem Goodyear upotrebljava na trkama za upravljanje pneumaticima, a zvanični predstavnici Međunarodne automobilske federacije FIA u regulativne svrhe. Početkom ove godine grupa novinara iz AutoData Publishing, specijalizovane brazilske revije za automobilsku industriju, izabrala je Goodyear za »Jednog od najboljih u automobilskom sektoru 2011. godine – u kategoriji inovativnih tehnologija«. To je za Goodyear-ova nastojanja u vezi sa tehnologijom radio frekventne identifikacije pneumatika bilo veliko priznanje.

 

U bliskoj budućnosti Goodyear namerava da ugrađuje čip RFID i u druge tipove i dimenzije pneumatika. Pneumatici RFID se trenutno proizvode u Luksemburgu, a planirano je da se proizvode i u Goodyear-ovoj fabrici u Wittlich-u u Nemačkoj.

Na čipovima RFID se za sada nalaze samo podaci za identifikaciju, ubuduće biće dinamičniji i omogućiće takođe praćenje pritiska i temperature pneumatika.

Goodyear

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

Svet je bogatiji za novi evropski supersportski automobil. Španska kompanija IFR Automotive prikazala je prve snimke svog novog modela sa oznakom Aspid GT-21 Invictus, koji pod "haubom" ima agregat od 450 konjskih snaga, a masu manju od jedne tone!

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Studija četvrte generacije modela Honda CR-V predstavljena je u Kaliforniji, u septembru 2011. godine, a japanska i američka specifikacija su prikazane su u novembru iste godine. Evropljani su morali čekati do Ženeve 2012, gde je prikazan predprodukcijski koncept. Prve fotografije serijskog modela, Honda je predstavila danas...

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Otkrivanje treće generacije modela Mazda6 se nastavlja. Ovoga puta, japanska kompanija je pokazala zadnji deo novog sedana srednje klase, a na videu možemo pogledati i detalj sa boka automobila. I zadnje partije su dinamično i elegantno dizajnirane, a možemo primetiti i povratak na mekše linije prve generacije...

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

U periodu od 12. do 14. juna, u Beogradu, Nišu i Kralijevu, Michelin-ovi stručnjaci su organizovali tri događaja čije su teme bile performanse Michelin pneumatika i novi propisi o etiketiranju pneumatika. U okviru svakog događaja, Michelin-ovi stručnjaci su predstavili Michelin-ovu posvećenost koja obuhvata performanse koje prevazilaze etiketu...

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Japanska premium marka zasenila je posetioce ovogodišnjeg međunarodnog sajma automobila u Detroitu konceptom velikog luksuznog kupea sa oznakom LF-LC. Tokom premijere, Lexus je istakao da je LF-LC samo dizajnerski koncept, koji pokazuje budući smer dizajna ove marke. Od tog trenutka, situacija se značajno promenila...

Uralov novi „oklopnjak“ na salonu u Parizu

Uralov novi „oklopnjak“ na salonu u Parizu

Fabrika velikih terenskih i specijalnih kamiona Ural, koja posluje pod okriljem GAZ grupe, prvi put je učestvala na najvećoj međunarodnoj izložbi naoružanja i tehnologija za bezbednost i zaštitu Eurosatory 2012, koja je od 11. do 15. juna održana u izložbenom centru Paris Nord Villepinte Parc d’Expositions...

Elektromobil Nissan Leaf u službi portugalske policije

Elektromobil Nissan Leaf u službi portugalske policije

Najveću pažnju javnosti privlači policija koja u svojom voznom parku ima skupocene supersportske automobile. Portugalska policija (PSP - Polícia de Segurança Pública) svoju flotu je proširila sa automobilima, koje bi malo ko očekivao u službi "čuvara zakona"...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje