IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista
![IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista](slike/vesti/20120719025019_photo_0.jpg)
Svet je bogatiji za novi evropski supersportski automobil. Španska kompanija IFR Automotive prikazala je prve snimke svog novog modela sa oznakom Aspid GT-21 Invictus, koji pod "haubom" ima agregat od 450 konjskih snaga, a masu manju od jedne tone!
![IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista](slike/vesti/20120719025019_photo_1.jpg)
Dok je model sa oznakom IFR Aspid Super Sport, koji je predstavljen 2008. godine, kao modernizovan Lotus 7, sada je pred nama potpuno novi model Aspid GT-21 Invictus. Cilj je ostao isti: stvoriti automobil za svakodnevno korišćenje, ali u isto vreme sposoban da svog vlasnika zadovolji na takmičarskoj stazi.
Idejni tvorac ovog projekta je Ignacio Fernandez, koji iza sebe ima karijeru u SEAT Sportu, Prodriveu, Ralliartu. Pod haubom ovog supersportiste se krije poznati motor marke BMW - 4.4 Biturbo, koji pogoni modele X6 M, X5 M, M5 i M6. Osmocilindarski motor, pripremljen za španskog "sportistu", razvija maksimalnu snagu od 450 KS pri 8.300 o/min i razvija maksimalni obrtni moment od 440 Nm pri 3.900 o/min.
![IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista](slike/vesti/20120719025019_photo_3.jpg)
Za izradu karoserije, korišćeni su aluminijum i kompozitni materijali, što je rezultiralo masom automobila od samo 990 kilograma, što znači da na jednu konjsku snagu dolazi samo 2,2 kilograma mase! Iz mesta do 100 km/h stiže za samo 3,0 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko dvolamelastog menjača ili šestostepenog manuelnog.
![IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista](slike/vesti/20120719025019_photo_4.jpg)
Pomenimo i to da automobil ima dimenzije 4447 × 1902 × 1226, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.560 mm. Zapremina prtljažnika iznosi 275 litara, a da se vožnja ne bi svodila od pumpe do pumpe, inženjeri su osmislili rezervoar zapremine 72 litra.
Automagazin.rs