AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Trojka ovog reli tima, koju čine iskusni marketing menadžer Gaj Vajt (Guy White), investicioni bankar Ed Klifus (Ed Kliphus) i istraživač razvojne biologije Arno Šepers (Arnout Schepers), svi bez ikakvog predznanja o reli trkama ili automobilima, voze ovaj Aveo kako bi sakupili preko potreban novac za SOS dečja sela na njihovom putu.

Na pitanje otkud im motivacija za ovaj poduhvat, Gaj Vajt je odgovorio: „Život je da se živi i samo određeni trenuci u vašem životu kada možete da uradite nešto poput ovoga se stvarno dese. Vožnja preko trećine sveta, upoznavanje toliko neverovatnih ljudi, sticanje toliko neverovatnih uspomena, a uraditi nešto dobro dok sve to radite, to je zaista savršena kombinacija. Želim da budem jedan od onih deda čiji unuci žele da čuju njegove priče.“

Ovaj tim koji se upoznao – prvi put – pre tri godine na terenu za ragbi u Ženevi, sakuplja donacije za SOS Dečija sela u Mongoliji – kojima će i Aveo biti doniran. Takođe usput „prodaju“ zanimljive prilike za interakciju za ovaj dobar cilj: Pogledajte na: www.indiegogo.com/10000mileMongolRally

Ruta

Mongolijski reli se uveliko razlikuje od drugih relija jer nema utvrđene rute. Postoje samo dve prekretnice koje svi timovi moraju da pređu: takozvana Czeckout zabava u istorijskom zamku Klenova u Češkoj, gde će bendovi nastupati uživo a posetioci će kampovati na zelenim livadama, i zabave dobrodošlice u Ulan Batoru. Šta timovi mogu da očekuju između ove dve tačke i kojim putem će tačno voziti, u ovom trenutku im nije poznato.
Neki timovi će ići na jug, preko Iraka, Irana i Avganistana, drugi će ići na sever preko Arktičkog kruga, a neka druga grupa će opet ići kroz Centralnu Aziju. „Kako bi zadržali osećaj prave ekspedicije, organizatori, „avanturisti“, odbijaju da preporuče bilo koju rutu ili da daju informacije o tome šta da očekujemo“, rekao je Gaj Vajt. „Ovo nije putovanje za odmor. Ovo je prava avantura koja se možda ogleda i u upozorenju koje možete videti na vebsajtu avanturista da su neki ljudi koji su učestvovali u ovim relijima izgubili živote ili su ostali nepokretni.“

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Tim će na svom putu da poseti decu u tri  SOS Cdečija sela: u Beču (Austrija), u Taškentu (Uzbekistan) i u Ulan Batoru (Mongolija). Tim će prevoziti i pakete pomoći iz SOS Dečijeg sela u Austriji u ono u Mongoliji, te će doneti bukvalno neuništive fudbalske lopte deci u Uzbekistanu i Mongoliji.

Napredak tima možete pratiti na facebook.com/Chevrolet.Charity.Rally.

Avanturisti su sakupili preko 4,5 miliona evra u humanitarne svrhe preko raznih programa. Novac sakupljen sa Mongolskim relijem će biti upućen humanitarnoj organizaciji za decu, Lotus.

Automobil

1,2-litarski Aveo sa 86 ks je automobil standardne proizvodnje – ali je bio podvrgnut nekim posebnim pripremama za ovaj dugačak put na često teškim putevima:  

• Montirani su pneumatici za sve terene
• Oslanjanje je ojačano, učvršćeno i podignuto
• Montirana je bulbar rešetka na prednjoj strani i zaštita za pogonski sistem  
• Nameštena je dugotrajna baterija visokog napona
• Postavljeni su dodatni farovi na nosač krova, kao i dodatna unutrašnja svetla za čitanje mape
• Dodata je zaštita za korito motora
• Tim nosi sa sobom i tešku hidrauličnu dizalicu, kanistere sa gorivom i rezervne točkove kao i komplet za prvu pomoć

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Tim

Ed Klifphuis

Edvard je specijalista za prodaju kapitala u sektoru prirodnih nauka i zdravstvene zaštite u investicionoj banci u Holandiji (Kempen & Co). Njegov svakodnevni posao je da sakuplja kapital za kompanije koje se bave prirodnim naukama a koje imaju ograničena finansijska sredstva. Edvard ima mnogo iskustva u sakupljanju novca u humanitarne svrhe. Kao student na Univerzitetu u Lajdenu, sakupljao je novac za organizaciju Kika (pomaže deci koja boluju od teških oboljenja) jedrenjem preko kanala. Podržao je i projekat za izgradnju škole u Mataramu, na Lomboku (Indonezija).

Arno Šepers

Arno je diplomirao razvojnu biologiju u junu 2012. godine, radom na matičnim ćelijama, na genijalnim modelima bolesti i na istraživanju kancera kako bi našao način za borbu protiv raka. Nada se da će u budućnosti imati svoju laboratoriju. U slobodno vreme voli da trči, vozi bicikl, igra hokej i bavi se jedrenjem na dasci. Privlače ga izazovi i avanture, pa je stoga tim odlučio da će on da bude prvi koji će prići i uhvatiti se u koštac sa agresivnim graničarima.

Gaj Vajt

Gaj je marketing menadžer sa preko deset godina iskustva i zapaženim rezultatima u razvoju globalnog brenda, lansiranjima proizvoda u nekoliko država, razvoju strategije portfolija i novim poslovnim kreacijama. Nedavno je radio za kompaniju Procter & Gamble gde je bio zadužen za globalni razvoj njihovih tržišta i brendova. Član je ragbi kluba Hermans koji je igrao u švajcarskoj nacionalnoj ligi, voli da skija, vozi snoubord, skače sa padobranom, bavi se paraglajdingom i ronjenjem.

Kako je formiran Aveo tim za avanture

Pre nekoliko godina, Gaj je čeznuo za avanturom. Raspitujući se okolo, čuo je za nešto što se zove Mototaksi izlet – reli trka od Perua do Paragvaja u Mototaksiju (što je skoro isto kao indijska rikša, samo gore). Dok je bio u Južnoj Americi, upoznao je momke koji stoje iza ove lude ideje – Avanturiste – i saznao da oni idu u razne avanture, uključujući i Mongolski reli.

Pre oko godinu dana, prisećao se neverovatnog provoda na Mototaksi izletu, a Ed je rekao da to zvuči ludo i neverovatno. U svakom slučaju, nakon nekoliko piva, Gaj je opisao Mongolski reli Edu, i usput rekao da bi možda bio zaniteresovan da to uradi. Nije to ozbiljno mislio. Mislio je da je čitava ideja nenormalna. Izlet je bio dovoljno težak. Ed, koji je prodavac... pa, u ovom slučaju je bio pijani prodavac... je rekao Gaju da ako je pravi muškarac on će to učiniti. Gaj, koji voli da se takmiči i koji je neverovatno odvažan, odgovorio je na izazov i oni su se rukovali uz razgovor koji je tekao ovako:  

Ed: "Hoćemo li?"
Gaj: "Stvarno?"
Ed: "Da, stvarno? Nisi valjda kukavica?"
Gaj: "Ma - ne!… Da li znaš kako da popraviš automobil?"
Ed: "Ne, a ti?… Ustvari, nemoj da mi odgovoriš – video sam kako voziš…"
Gaj: "Kako god! Uradiću to samo ako si ti ozbiljan... Uradićemo to kako treba. Naći ćemo sponzore i sakupiti mnogo novca u humanitarne svrhe. Jedino zbog čega žalim kada je u pitanju Mototaksi je što nismo sakupili dovoljno za humanitarne svrhe."
Ed: "Naravno. Hajde da to uradimo!"
I tako je i bilo.

Sledećeg jutra, Ed je nazvao Arnoa (za koga je rekao da mora da pođe  sa njima – kao jedini čovek za koga zna da može da ih spreči da se međusobnmo poubijaju – a koji je iz razloga koji su samo njemu poznati istog trenutka pristao (a sem toga, ko ne bi hteo da se izgubi u Mongolskoj pustinji sa biologičarem-istraživačem matičnih ćelija…?).

Ostalo, kako kažu, je istorija.

Chevrolet

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Kompanija Audi otvorila je u centralnom Londonu, nedaleko od poznatog trga Piccadilly Circus, svoj prvi virtuelni showroom. Nemačka kompanija planira u naredne tri godine, da otvori više od 20 virtuelnih showrooma, koji bi u budućnosti trebali predstavljati ključan koncept prodaje, prvenstveno u oblasti električnih Audija...

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Nova perjanica kompanije Kia dobile je ime Quoris. Na domaćem, južnokorejskom tržištu, ovaj model se prodaje od maja tekuće godine, pod imenom K9. Veliki sedan predstavlja povratak marke Kia pogonu na zadnje točkove, a još uvek zvanično nije potvrđeno, da će novi model biti dostupan na evropskom tržištu...

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Britanski magazin Autocar preneo je informaciju, koja će obradovati sve ljubitelje automobila sa lavom u znaku. Atraktivni hot-hatch model Peugeot 208 GTI, dobio je "zeleno svetlo" za proizvodnju. Pokretaće ga turbo brnzinski 4-cilindarski motor 1.6 THP od BMW-a, koji pogoni i modele Citroën DS3 ili snažni Mini Cooper S...

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Šta se može uraditi sa markantnim SUV modelom, koji pod haubom ima agregat od 500 konjskih snaga i 1.000 Nm? U kompaniji Fostla su ovaj atraktivni SUV učinili još gresivnijim, a najsnažniji turbodizel motor 6.0 V12 TDI dobio je novu "porciju" snage, pa sada razvija 600 KS i 1.150 Nm!

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Proizvodnja modela Lamborghini Aventador LP 700-4 počela je u junu mesecu 2011. godine, a posle jedne godine i tri meseca proizvodnje, italijanska kompanija slavi 1.000 proizvedenih primeraka. U trećem kvartalu prošle godine, Lamborghini je proizvodio tri Aventadora dnevno, a danas proizvodi preko četiri primerka na dan...

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Želite da popijete svežu kafu u svom automobilu? Ne brinite, za tako nešto vam nije potreban Rolls-Royce ili Bentley. Fiat 500L je prvi automobil na svetu, koji je opremljen potpuno integrisanim aparatom za kafu, razvijenim u saradnji sa kompanijom Lavazza...

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW Group, kao oficijelni automobilski partner 30. Letnjih olimpijskih igara u Londonu, u Olimpijskom parku će imati svoj paviljon. U njemu će prezentovati svoje najnovije proizvode, a nemačka kompanije očekuje da će kroz paviljon prolaziti nekoliko hiljada ljudi dnevno...

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford Evropa će, počev od oktobra, ponuditi svoje modele C-MAX i Grand C-MAX sa jednolitarskim benzinskim motorom EcoBoost. Očekuje se da kombinacija nagrađivanog motora i popularnog, svestrano aktivnog vozila pruži efikasnost u potrošnji goriva i nivo emisije CO2 najbolje u klasi...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje