AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Seat Leon: Prve fotografije treće generacije

Seat Leon: Prve fotografije treće generacije

Na internetu su se pojavile fotografije treće generacije modela SEAT Leon, koji će svetsku premijeru imati na jesenjem međunarodnom sajmu automobila u Parizu. Automobil krase isti stilski detalji, koje smo videli na modelima Ibiza i novoj generaciji modela Toledo...

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Leto je razdoblje kad nas većina odlazi na odmor. Mi u Chevrolet-u smatramo da veliki deo užitka u godišnjem odmoru treba da bude u putovanju, a ne samo odredištu. Upravo je zato Chevrolet Captiva, kao i drugi naši modeli, opremljena raznim dodacima koje čine putovanje ugodnim i sigurnim...

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Jednom godišnje, fanovi VW Bube iz cele Evrope dolaze na obalu Baltičkog mora u blizini grada Travemünde. Sa više od 2.000 posetilaca, Beetle Sunshine tura je najveće privatno okupljanje ljubitelja Bube širom sveta...

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Nedugo posle predstavljanja modernizovanog modela Suzuki Jimny, stigao je i facelift većeg Grand Vitara. Ovaj japanski automobil važi za najstariji mainstream kompaktni SUV na tržištu. Predstavljeni facelift, još jedan je dokaz da se još ne bliži kraj aktuelne generacije...

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Ovog leta Honda Summer tour obići će Srbiju i proširiti zabavu na trgove Pančeva, Novog Sada, Niša, Kragujevca, Mladenovca, Zlatibora i Beograda... Obilazak kreće od Pančeva 14. jula, a održavaće se svake subote do kraja avgusta. U toku trajanja Honda Summer tour-a raspisana je potraga za najkreativnijim odgovorom na pitanje “Zašto Honda?”.

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Nova, unapređena verzija najpopularnijeg sportskog automobila sa otvorenim krovom na svetu, Mazde MX-5, stiže iz pogona u Hirošimi u evropske salone ove jeseni. Uz poboljšane bezbednosne i vozne karakteristike, sa novim detaljima u eksterijeru i enterijeru, obe verzije modela – sa tvrdim i mekim krovom – sada su još atraktivnije.

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Kolekcije cipela za ovogodišnju prolećnu sezonu su pod snažnim uticajem nedvosmislenog glamura i raskoši brzih automobila iz pedesetih godina. Odslikavajući seksepil i status i muškaraca i žena, legendarni Chevrolet Bel Air hromiranih oštrih ivica podjednako je nadahnuo kolekcije odeće i obuće u Italiji i širom sveta...

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer važi za jednu od najrenomiranijih kompanija za modifikaciju automobila marke BMW. Nemački specijalista za tjuning automobila iz koncerna BMW Group, predstavio je unapređenu verziju modela BMW 6 Gran Coupe. Promene se ne odnose samo na dizajn, već i na pogonski agregat...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje