AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijini snovi u obliku koncepta Track’ster

Kijini snovi u obliku koncepta Track’ster

Šta se dogodi kada snovi postanu stvarnost? U slučaju Kijinog koncepta Track’ster, koji su upravo pokazali na salonu automobila u Čikagu, svim automobilskim entuzijastima su krenule zazubice. Tokom glasnog emitovanja hevimetal muzike, dima i rotacionih svetala, Kia je predstavila koncept 3-vratnog Soula...

Kijini snovi u obliku koncepta Track’ster

Novi koncept bi mogao dati odgovor na pitanje šta bi se u budućnosti moglo desiti sa ovim Kijinim bestselerom.

“Ideja je bila napraviti Track’stera koji bi izgledao žestoko, kao npr. buldog,” o konceptu govori Tom Kearns, glavni dizajner u Kijinoj američkoj podružnici i dodaje: “Ali vozilo mora izgledati i prepoznatljivo. Želeli smo postaviti u stvarni svet da ljudi odmah znaju da se radi o Soulu, iako naravno puno atraktivnijem. Mora biti drzak tako da promeni razmišljanje ljudi o tome kakva bi mogla biti sportska Kia.”

Spolja najpre primećujemo belo-narandžastu kombinaciju boja (u Kiji su tu posebnu varijantu narandžaste boje prozvali “paklena narandžasta”). Kijina karakteristična mrežasta maska i maska hladnjaka su od karbonskih vlakana. Na velikoj masci hladnjaka su i okrugla LED svetla sa aluminijumskim oivičenjem i neobičnim oblikom osvetljenja. Track’ster nije samo još jedno lepo lice; ima sasvim skladan oblik na kome se čini da obline i površine prirodno prelaze jedne preko drugih. Bokovi su glatki i sa izrazito širokim blatobranima. Vrhunski 19-inčni pneumatici Michelin Pilot Sport PS2 napred imaju dimenziju 245/40 R19, a pozadi čak 285/35 R19. Međuosovinsko rastojanje koncepta iznosi 257 cm, što je 2,5 cm više nego kod standardnog Soula.

Kijini snovi u obliku koncepta Track’ster

Kao što ovakvom vozilu priliči Track’ster ima 14-inčne prisilno hlađene Brembo kočione diskove. Soulovi fanovi odmah će prepoznati oštrije linije krova, koji je začinjen narandžastom bojom. Detaljniji pregled otkriva da koncept nema Soulov zadnji par vrata, zbog čega su prednja vrata produžena i otvaraju se elegantnim dodirom ručice vrata. Narandžasti pragovi izrađeni su od karbonskih vlakana i protežu se kao produžetak otvora za hlađenje zadnjih kočionih diskova. Zadnji deo razotkriva “ruksak” koji naglašava Track’sterovu širinu koja je sa 192 cm čak 10 cm šira od standardnog Soula.

Kijini snovi u obliku koncepta Track’ster

Koncept pokreće 2,0-litarski turbo benzinski motor sa 250 konjskih snaga, što je čak 66 odsto više nego kod »civilnog« Soula. Snaga se elektronski prenosi na sva četiri točka, a za prenos je zadužen 6-stepeni manuelni menjač sa vrlo kratkom ručicom menjača. Track’sterovo sportsko vešanje je spušteno i podešeno za postizanje što boljih sportskih performansi. U unutrašnjosti takođe preovladavaju narandžaste nijanse, kako na meračima tako i na presvlakama sedišta. Granitno sive presvlake sedišta i obloga vrata doprinose osećaju moći i stabilnosti. Merači su veliki i lako čitljivi. Pomoćne informacije kao što su temperatura ulja i napon akumulatora nalaze se na vrhu, dok su navigacija, infotainment i prekidači klima uređaja lako dostupni na velikom monitoru osetljivom na dodir iznad dugmeta za paljenje motora.

Kijini snovi u obliku koncepta Track’ster

Iza prednjih sedišta je suštinska razlika u odnosu na Soula – odstranjena je zadnja klupa, a umesto nje tu se nalaze rezervna oprema i rezervni točkak (pravih dimenzija). U tri odvojene pregrade nalaze se trkačka oprema (kaciga, odeća, rukavice), spasilačka oprema (u centralnom, narandžastom pretincu) i alat. Sasvim pozadi smešteni su rezervni točkovi sa polugom za što jednostavniju zamenu. Iako Kia trenutno ne namerava pokrenuti proizvodnju Track’stera, njihov kalifornijski dizajnerski studio radi punom parom odnosno kako kaže Tom Kearns: “konceptna vozila su šlag na torti i to nam omogućava da sanjamo o tome šta bi moglo biti.”

Kia

Novi Hyundai i30: Prve fotografije karavan verzije

Novi Hyundai i30: Prve fotografije karavan verzije

Nedugo posle pokretanje proizvodnje druge generacije modela Hyundai i30, južnokorejska kompanija nam predstavlja karavan izdanje ovog atraktivnog automobila. Kao što možemo i pretpostaviti, novi Hyundai i30 karavan će svetsku premijeru imati na sajmu automobila u Ženevi. Prve fotografije su pred nama...

Volvo V40: Prve (ne)zvanične fotografije

Volvo V40: Prve (ne)zvanične fotografije

Pred nama su prve dve fotografije nove generacije modela Volvo V40, koje su se na internetu pojavila zahvaljujući švedsko-poljskoj saradnji. Naime, fotografije je neimenovani izvor iz Švedske poslao redakciji magazina Motodziennik...

Novi Goodyear Dunlop  kalkulator pomaže prevoznicima da uštede

Novi Goodyear Dunlop kalkulator pomaže prevoznicima da uštede

Novi kalkulator, koji je Goodyear Dunlop danas stavio na raspolaganje, pomoći će prevoznicima da utvrde koja ulaganja u cilju smanjenja potrošnje goriva su najprofitabilnija. Kalkulator stepena iskorišćenja goriva, prilagođen je stvarnom stanju evropskih drumskih prevoznika...

GTA Spano: Serijska verzija spremna za Ženevu

GTA Spano: Serijska verzija spremna za Ženevu

Španska kompanija GTA Motor priprema se da na sajmu automobila u Ženevi, široj javnosti otkrije svoj prvi serijski supersportski model. Ovo je prvi super-sportski automobil koji su Španci ikada razvili sopstvenim snagama. GTA Spano koristi istu koncepciju kao i najpoznatiji svetski proizvođači...

Zamenite staro za novo u Autoprometu

Zamenite staro za novo u Autoprometu

Autopromet, ovalšćeni Opelov diler, predstavlja jedinstvenu akciju zamene starih automobila za nove, gde na jednostavan način možete da dođete do novog Opela i uživate u komforu izuzetnih automobila, vrhunskog kvaliteta i performansi...

Novi Honda Civic osvojio  5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Novi Honda Civic osvojio 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Novi  Honda Civic  je, sudeći po rezultatima Euro NCAP testa, jedan od najbezbednijih evropskih automobila. Osim toga, Euro NCAP je ovaj novi model nagradio Advanced NCAP nagradom za inovacije u bezbednosti za tehnologiju Sistema za umenjenje posledica sudara (Collision Mitigation Braking System - CMBS)...

IRC - Dozvoljeno učešće u Turbo S2000 automobilima

IRC - Dozvoljeno učešće u Turbo S2000 automobilima

Lepa vest nam stiže iz elitnog reli šampionata IRC (Intercontinental Rally Challenge). Od nedavno u ovom prestižnom šampionatu mogu učestvovati i takmičari u automobilima koje pokreće motor 1.6 Turbo. Da li će biti zainteresovanih takmičara, ostaje nam da vidimo...

Audi S1 Hoonitron Concept
Slika nedelje