AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera Opelovih sedišta visokih performansi u novoj Astri OPC

Premijera Opelovih sedišta visokih performansi u novoj Astri OPC

Nova Astra OPC, najmoćnija Astra u istoriji, imaće nova udobna sedišta sa najmodernijom tehnologijom, spremna za svetsku premijeru kompaktnog sportskog kupea na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi koji se održava 6. marta...

Oba prednja sedišta povećavaju sportski i dinamički doživljaj vožnje zahvaljujući najnovijim materijalima koji smanjuju težinu, nižem položaju sedenja i pojačanoj bočnoj potpori.

Inženjeri OPC-a (Opel performans centra) su koristili organsku injekciono livenu ploču za izradu konstrukcije sedišta visokih performansi, što je dovelo do smanjenja težine za 45% u poređenju sa konvencionalnim okvirima. Ploča je napunjena smesom od poliamida i staklene vune. Novi materijal je i okretan i jak i zahvaljujući toj jačini ne treba da bude deblji od dva ili tri milimetra.

“Opel je prvi proizvođač automobila na svetu koji je upotrebio ovaj materijal za izradu konstrukcije automobilskih sedišta”, kaže Armin Rosman, vođa tima za razvoj sedišta u OPC-u. “Najmoćnija Astra u istoriji zaslužuje najbolju tehnologiju na svakom polju, uključujući i sedišta”.

Premijera Opelovih sedišta visokih performansi u novoj Astri OPC

Vozač i suvozač sada mogu da uživaju u još dinamičnijom vožnji, s obzirom da su sedišta postavljena 17 mm niže u odnosu na kupe Astra GTC, a čak 40 mm niže u odnosu na konvencionalnu Astru.

Niži položaj sedišta dodatno pojačava osećaj za auto i kontakt između vozača i puta.


Nova sedišta mogu da se podese na 18 različitih načina:

•    Celo sedište napred nazad (2)
•    Celo sedište gore dole (2)
•    Naslon sedišta napred nazad (2)
•    Podešavanje ugla dela za sedenje (2)
•    Produžavanje dela za sedenje (2)
•    Podešavanje lumbalne potpore u četiri smera (4)
•    Podešavanje bočne potpore na naslonu (2)
•    Podešavanje bočne potpore na delu za sedenje (2)

Sedišta visokih performansi imaju najviše mogućnosti podešavanja u segmentu kompaktnih sportskih kupea, obezbeđujući tako vozaču i suvozaču visoki stepen fleksibilnosti. Štaviše, jastuci sa pneumatskim podešavanjem su dostupni za donji deo naslona sedišta visokih performansi. Oni odgovaraju svim oblicima tela i obezbeđuju bočnu potporu pritiskom na dugme. Mogu da se naruče u tri različite kombinacije kože, tkanine i boja, a svoju premijeru će imati u sledećoj generaciji Astre OPC.

Opel je prvi proizvođač automobila koji nudi sedišta sa sertifikatom organizacije nezavisnih stručnjaka za zdrava leđa AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V”), još od Signuma iz 2003. godine. AGR izdaje sertifikat o kvalitetu samo za sedišta koja zadovoljavaju visoke ergonomske standarde ove organizacije. Kako bi dobio AGR-ov sertifikat o kvalitetu, sedište mora da zadovolji deset kriterijuma, među kojima su četvorosmerna potpora za lordozu i precizno prilagođavanje kontura naslona sedišta prirodnoj krivini kičme. Nova Astra OPC nastavlja ovu tradiciju i uvodi jedino sedište sa AGR sertifikatom u segment kompaktnih kupea.

Najsnažnija Astra u istoriji

Kao najsnažnija Astra u istoriji, OPC-ov dvolitarski motor sa direktnim ubrizgavanjem ima 206 kW/280 KS, a maksimalni obrtni moment mu je 400 Nm. Može da postigne brzinu od 250 km/h, što ga čini najbržom Astrom do sada. Automobil je opremljen eksluzivnom šasijom visokih performansi sa diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnicama.

Sva tehnologija OPC-a (Opel Performans Centra) podleže programu testiranja na 10.000 km, koji se izvodi pri velikim brzinama na severnom krugu Nirburgringa, takozvanoj Nordšlajfe stazi, kako bi se zadovoljili Opelovi visoki standardi performansi i bezbednosti. 10.000 kilometara pri velikim brzinama na stazi Nordšlajfe znači stres faktor puta 18 za automobil: to odgovara vožnji od 180.000 km na redovnim putevima.

Opel

Honda Summer tour: Takmičenje i zabava se nastavlja

Honda Summer tour: Takmičenje i zabava se nastavlja

Posle Beograda i Pančeva  Honda Summer tour dolazi i u Novi Sad. U subotu 21. jula na novosadskoj plaži Štrand posetioci će moći da se upoznaju sa novim modelima motora, skutera, automobila i zakazati test vožnje, ili čak testirati na licu mesta...

BMW XS: crossover sa nepoznatom u imenu

BMW XS: crossover sa nepoznatom u imenu

BMW u svojoj ponudi ima nekoliko SUV modela, koji su veoma popularni na tržištu. Porodica modela sa oznakom X, uskoro će biti proširena sa novim modelima, a ideju kako bi oni mogli izgledati, dao je rumuski dizajner i umetnik, George Manolache...

Kragujevac dobio kvalitetnu PETROL benzinsku stanicu

Kragujevac dobio kvalitetnu PETROL benzinsku stanicu

Puštanjem u rad BS Kragujevac, kompanija Petrol, član Petrol Grupe, energetskog lidera u Sloveniji i regionu, nastavlja dinamičnu ekspanziju na tržištu Srbije. Otvaranjem prve BS u Kragujevcu, Petrol je započeo investicioni ciklus širenja maloprodaje naftnih derivata u centralnoj Srbiji, kao i implementaciju propisa po domaćim i EU standardima.

Porsche Panamera i Cayenne mogu imati problema sa turbom

Porsche Panamera i Cayenne mogu imati problema sa turbom

Luksuzni sportski sedan i veliki SUV model, mogu imati probeleme sa turbopunjačem. Deo rotirajućih elemenata, uključujući i vratilo, izrađeni su od odlivaka lošeg kvaliteta, na šta je upozorio američki Nacionalni biro za bezbednost saobraćaja (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration)...

Nissan Note: Nova generacija predstavljena i na videu

Nissan Note: Nova generacija predstavljena i na videu

Japanska kompanija Nissan otkrila je izgled nove generacije modela Note, novitet koji predstavlja novi globalni kompaktni automobil marke Nissan. Novi Note razvijen je na bazi koncepta Invitation, od kojeg je serijski Note preuzeo glavne dizajnerske linije, uključujući i prednja svetla i bočne linije...

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

Svet je bogatiji za novi evropski supersportski automobil. Španska kompanija IFR Automotive prikazala je prve snimke svog novog modela sa oznakom Aspid GT-21 Invictus, koji pod "haubom" ima agregat od 450 konjskih snaga, a masu manju od jedne tone!

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Studija četvrte generacije modela Honda CR-V predstavljena je u Kaliforniji, u septembru 2011. godine, a japanska i američka specifikacija su prikazane su u novembru iste godine. Evropljani su morali čekati do Ženeve 2012, gde je prikazan predprodukcijski koncept. Prve fotografije serijskog modela, Honda je predstavila danas...

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Otkrivanje treće generacije modela Mazda6 se nastavlja. Ovoga puta, japanska kompanija je pokazala zadnji deo novog sedana srednje klase, a na videu možemo pogledati i detalj sa boka automobila. I zadnje partije su dinamično i elegantno dizajnirane, a možemo primetiti i povratak na mekše linije prve generacije...

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

U periodu od 12. do 14. juna, u Beogradu, Nišu i Kralijevu, Michelin-ovi stručnjaci su organizovali tri događaja čije su teme bile performanse Michelin pneumatika i novi propisi o etiketiranju pneumatika. U okviru svakog događaja, Michelin-ovi stručnjaci su predstavili Michelin-ovu posvećenost koja obuhvata performanse koje prevazilaze etiketu...

BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje