AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Bosch-grupa je u 2011. godini premašila svoj cilj rasta: prema preliminarnim brojkama ovo preduzeće za ravoj tehnologija i pružanje usluga ostvarilo je u prethodnoj poslovnoj godini promet od 51,4 milijarde evra. To je za 8,8 procenata više u odnosu na 2010. godinu.

„U godini jubileja smo imali mogućnost da se razvijamo i to uprkos teškim okolnostima kao što su državni dugovi i kriza evra ili prirodne katastrofe u Japanu sa dramatičnim posledicama“, rekao je Franz Ferenbah, predsednik upravnog odbora Bosch-a. Time je kompanija ostvarila najveću stopu rasta od 2000. godine.

Rezultat pre oporezivanja u 2011. godini je zbog vanrednih opterećenja iznosio tačno pet posto od prometa, što je ispod našeg postavljenog cilja od sedam do osam posto. „Mi smo potpuno zadovoljni ovakvim rezultatom. Bez vanrednih opterećenja dostigli bismo naš zadati cilj“, rekao je Ferenbah. Kao vanredna opterećenja naveo je povećane troškove materijala, znatna ulaganja u oblasti budućnosti kao što su elektro-mobilnost ili obnovljive energije, kao i gubici u poslovnom sektoru za solarnu energiju.

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Prvi put više od 300 000 zaposlenih u Bosch-u

Pošto je došlo do razvoja poslovanja i broj zaposlenih u Boschu je porastao za skoro 20 000. 1.1.2012. broj zaposlenih je nešto veći od 303 000. Najveći rast desio se u Evropi. U njoj je otvoreno više od 10 300 radnih mesta, od toga samo u Nemačkoj 5 200, u Mađarskoj 1 700 i u Turskoj  1 600. Značajan rast ponovo je zabeležen u azijsko-pacifičkom regionu. Tamo je Bosch zaposlio 8 200 ljudi više nego prethodne godine. Ali i u Severnoj i Južnoj Americi Bosch je povećao broj zaposlenih za tačno 1 200.  

Internacionalna prisutnost se i dalje širi

Promet Bosch-grupe je u 2011. porastao u svim važnim ekonomskim regionima u svetu: u Evropi je promet Bosch-a porastao za 9,5 procenata na više od 30 milijardi evra, pre svega zbog veoma dobrog razvoja u Nemačkoj, gde je zabeležen rast od 10 posto na 12 milijardi evra. U azijsko-pacifičkom regionu kompanija je povećala promet za skoro 9 procenata na tačno 12 milijardi evra, a u Severnoj i Južnoj Americi za 7 procenata na više od 9 milijardi evra. Istovremeno Bosch je u prošloj godini pojačao svoju internacionalnu prisutnost: kompanija je npr. u Kini, na lokaciji Suzhou  proširila proizvodnju sistema za regulaciju kočenja. U Vijetnamu je Bosch napravio pogon za proizvodnju člankastih traka za kontinualni automatski prenos u vozilu i otvorila svoj prvi centar za razvoj softvera u jugoistočnoj Aziji.

Svi poslovni sektori su ostvarili rast

Sva tri poslovna sektora su doprinela rastu prometa: sektor automobilske tehnologije je prvi put ostvario promet veći od 30 milijardi evra koji je za 8 procenata veći u odnosu na prethodnu godinu. Najveći rast prometa zabeležio je sektor industrijske tehnologije, rast od 20 posto na 8 milijardi evra. Poslovni sektor robe široke potrošnje i građevinske tehnologije nastavlja sa svojim konstantnim rastom od 4,3 posto, te je ostvario promet od 13 milijardi evra.

Ne očekuje se recesija svetske ekonomije - Bosch će imati rast i u 2012.

Bosch smatra da će u 2012. godini doći do daljeg slabljenja svetske ekonomije, ali ne očekuje globalnu recesiju. Nakon rasta prometa od 3,2 procenta u 2011. godini, kompanija računa da će u 2012. godini ostvariti rast od 2,5 procenata. Obazirući se na situaciju u Evropi Ferenbah je rekao: „Da li će doći do stagnacije ili čak do recesije, zavisi uglavnom od brzog i doslednog sprovođenja potrebnih reformi u euro-zoni.“ S obzirom na ove okolnosti Bosch-grupa očekuje rast prometa od tri do pet procenata. Ali i u Severnoj i Južnoj Americi kompanija vidi šanse za postigne rast prometa. Broj zaposlenih u celom svetu treba da se poveća, a u Nemačkoj da ostane konstantan.

Potvrđena strategija

Za Bosch dobar poslovni napredak kako na regionalnom nivou tako i u okviru poslovnih sektora predstavlja potvrdu njegovih preduzetničkih strategija. „Mi se čvrsto držimo naše strategije: sa pozicioniranjem u različitim branšama, globalnom prisutnošću i velikim brojem inovacija i dalje ćemo koristiti velike šanse za naše preduzeće“, rekao je Ferenbah. Bosch će zato i dalje proširivati svoje aktivnosti u regionima u razvoju, pre svega u azijsko-pacifičkom regionu. Kompanija će u taj region u 2012. godini investirati 30 posto budžeta za materijalna ulaganja. Najveći deo će biti investiran u Kinu i Indiju, posebno za jačanje automobilske tehnologije. I pozicija u srednjoistočnoj Evropi treba da bude proširena novom fabrikom za proizvodnju brisača u Srbiji.

Istovremeno Bosch prati razvoj svojih poslovnih sektora. Jedan primer je sektor obnovljivih energija. „Naš cilj je da dugoročno gledano na tržištu obnovljivih energija budemo među najvažnijim proizvođačima, uprkos trenutno teškoj situaciji u ovoj branši“, rekao je Ferenbah. Veliku šansu on vidi u promeni energetske politike. Zapravo on od politike zahteva osnovne nacrte i celokupan koncept sa jasnim prekretnicama za sprovođenje. „Promena energetske politike je dugoročni zadatak zajednice, koja može da uspe samo ako svi – privreda, politika i društvo – slede isti cilj“, ubeđen je Ferenbah.

Snaga inovacije i dalje na visokom nivou

Bosch je u 2011.  godini u istraživanje i razvoj uložio više od četiri milijarde evra. Kompanija je na dan 1.1.2012. imala skoro 39 000 razvojnih inženjera, što je tačno za 4 500 više u odnosu na prošlu godinu. Samo u azijsko-pacifičkom regionu u ovoj oblasti je zaposleno više od 2 500 inženjera. U prethodnoj godini je prijavljeno 4 100 patenata, što je 260 patenata više u odnosu na 2010. godinu. To znači da se svakodnevno prijavi 16 patenata.

Bosch-grupa pojačava svoj angažman na poljima budućnosti kao što su elektro-mobilnost i internet stvari i usluga. Za elektro-mobilnost kompanija godišnje potroši 400 miliona evra. Do 2013. u serijsku proizvodnju ulazi 21 projekat za hibridni i potpuni elektro pogon u saradnji sa 13 proizvođača automobila. Pored toga Bosch nudi električne pogone za bicikle, a u budućnosti i za električne  eScooter-e. Prodajom više od 70 000  pogonskih sistema za 30 različitih brendova bicikala kompanija je u 2011. godini imala uspešan početak na ovom tržištu.

Bolja umreženost zahvaljujući internetu stvari i usluga

Ferenbah je ubeđen da će internet snažno uticati na promenu okruženja u pogledu konkurencije. Doduše Bosch će u klasičnom poslovanju sa hardverom i softverom još dugo biti nosilac rasta. Štaviše kompanija želi da još više iskoristi potencijale povezivanja preko interneta. Zbog toga se Bosch više posvetio ovoj oblasti budućnosti: nakon prošlogodišnjeg preuzimanja firme Inubit AG Bosch u ovoj oblasti već zapošljava 450 stručnjaka.

Jedan primer za povezivanje preko interneta stvari i usluga je energetska upravljačka platforma na kojoj Bosch radi. Ova platforma treba da nadzire i upravlja celokupnom potrošnjom energije u jednoj zgradi. Ovu uslugu će u budućnosti nuditi firma Bosch Energy and Building Solutions GmbH, koja je osnovana 2011. godine. Ona je specijalizovana za pružanje usluga na polju uštede energije komercijalnim kupcima kao što su fabrike, bolnice ili stambene zgrade.

Bosch

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Leto je razdoblje kad nas većina odlazi na odmor. Mi u Chevrolet-u smatramo da veliki deo užitka u godišnjem odmoru treba da bude u putovanju, a ne samo odredištu. Upravo je zato Chevrolet Captiva, kao i drugi naši modeli, opremljena raznim dodacima koje čine putovanje ugodnim i sigurnim...

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Jednom godišnje, fanovi VW Bube iz cele Evrope dolaze na obalu Baltičkog mora u blizini grada Travemünde. Sa više od 2.000 posetilaca, Beetle Sunshine tura je najveće privatno okupljanje ljubitelja Bube širom sveta...

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Nedugo posle predstavljanja modernizovanog modela Suzuki Jimny, stigao je i facelift većeg Grand Vitara. Ovaj japanski automobil važi za najstariji mainstream kompaktni SUV na tržištu. Predstavljeni facelift, još jedan je dokaz da se još ne bliži kraj aktuelne generacije...

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Ovog leta Honda Summer tour obići će Srbiju i proširiti zabavu na trgove Pančeva, Novog Sada, Niša, Kragujevca, Mladenovca, Zlatibora i Beograda... Obilazak kreće od Pančeva 14. jula, a održavaće se svake subote do kraja avgusta. U toku trajanja Honda Summer tour-a raspisana je potraga za najkreativnijim odgovorom na pitanje “Zašto Honda?”.

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Nova, unapređena verzija najpopularnijeg sportskog automobila sa otvorenim krovom na svetu, Mazde MX-5, stiže iz pogona u Hirošimi u evropske salone ove jeseni. Uz poboljšane bezbednosne i vozne karakteristike, sa novim detaljima u eksterijeru i enterijeru, obe verzije modela – sa tvrdim i mekim krovom – sada su još atraktivnije.

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Kolekcije cipela za ovogodišnju prolećnu sezonu su pod snažnim uticajem nedvosmislenog glamura i raskoši brzih automobila iz pedesetih godina. Odslikavajući seksepil i status i muškaraca i žena, legendarni Chevrolet Bel Air hromiranih oštrih ivica podjednako je nadahnuo kolekcije odeće i obuće u Italiji i širom sveta...

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer važi za jednu od najrenomiranijih kompanija za modifikaciju automobila marke BMW. Nemački specijalista za tjuning automobila iz koncerna BMW Group, predstavio je unapređenu verziju modela BMW 6 Gran Coupe. Promene se ne odnose samo na dizajn, već i na pogonski agregat...

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova generacija modela Mazda6 zvanično će biti predstavljena na međunarodnom sajmu automobila u Parizu (od 29. septembra do 14. okrobra), a japanska kompanija započela je proces njegovog posetepenog otkrivanja. Predstavljamo vam prvi video snimak, na kojem možemo videti prve detalje nove serijske "šestice"...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje