AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Po podacima najnovijeg korporativnog izveštaja o trajnom razvoju Kia je u 2011. godine u istraživanja i razvoj te u proizvodne kapacitete investirala 1,62 milijarde evra, što je iznosilo 6% ukupnih prodajnih prihoda ovog automobilskog giganta. Kia je zahvaljujući tome u 2011. bila čak 44% ekološki efikasnija nego u 2004. godini kada su prvi put počeli meriti svoj ekološki uticaj.

Kia se, između ostalog i zahvaljujući svojim odličnim prodajnim rezultatima, neće zaustaviti na tome. Tako će ove godine uložiti čak 1,81 milijardu evra (12-odstotno povećanje u odnosu na prošlu godinu), što će još više unaprediti proizvodne procese i doprineti razvoju veoma efikasnih vozila sa vrlo niskim emisijama CO2. Ukupno se na nivou cele poslovne grupacije istraživanjima i razvojem bavi više od 9.800 zaposlenih (30% svih koje su zaposlili od 2010. radi u R&D centrima).

Kijine ekološki prihvatljive proizvodne inicijative (Green Design System, koji povećava upotrebu prerađenih materijala i Chemical Management System, koji smanjuje upotrebu opasnih hemikalija i materija) uticale su na smanjenje emisija CO2 za 16 kg na svako prizvedeno vozilo u 2011. godini (u odnosu na 2010.). I zagađenje atmosfere je u 2011. godini takođe smanjeno i to za 9% po vozilu.

Upotreba prerađenog čelika se, zahvaljujući efikasnijim rešenjima obrade otpadaka, u 2011. povećala za 33% (u odnosu na 2010.). Ovaj napredak je između ostalog Kiji omogućio da u svoje dve korejske fabrike (Sohari i Hwaseong) praktično ne stvara otpatke, koje se ne bi dalo reciklirati, a što je uticalo na 28-odstotno smanjenje Kijine globalne količine otpadnih materijala u odnosu na 2003., kada su se u Kiji prvi put latili ove problematike.

Kijina ekološka i društvena odgovornost

EcoDynamics

Kia je razvila filozofiju EcoDynamics vozila, koja nisu samo atraktivna i dinamična, nego i ekološki prihvatljivija. Tako je npr. novi Kia Rio 1.1 CRDi (predstavljen 2011. godine) čak 41% štedljiviiji u odnosu na prethodni 1.5 CRDi iz 2005. godine. I mališan Kia Picanto ima 5,4% niže CO2 emisije u odnosu na prethodni model.

To je rezultat novih tehnologija motora, npr. CVVL (Continually Variable Valve Lift), koji upravlja izduvnim ventilima i količinom vazduha, koji ulazi u komoru za sagorevanje i povećava efikasnost, te sistema ISG (Stop&Go), koji automatski gasi i pali motor kod mirovanja i ponovnog polaženja vozila. Kia je takođe razvila (trenutno samo za limuzinu K9 i domaće korejsko tržište) svoj prvi 8-stepeni automatski menjač, koji za 18% smanjuje potrošnju goriva.

Šira društvena odgovornost

U prošloj godini Kia je mnogo sredstava namenila humanitarnom radu, gde je kroz 158 programa poklonila 13,7 miliona evra koji su značili pomoć za 27.459 osoba. Kijina evropska centrala podržava program ‘Sađenje za bolji život ’ (‘Planting for a Better Life’) pri kome su u afričkoj državi Mali od 2007. zasadili 3,5 miliona sadnica. Kia je obećala da će u naredne tri godine zasaditi dodatnih 6 miliona grmova vrste jatrofa, što će tamošnjoj zajednici povećavanjem prihoda od poljoprivrede pomoći da sebi i svojim članovima obezbedi svetliju budućnost.


Kia Vision 2016 postavljena je ove godine i jačanjem Kijinog identiteta i implementacijom vrednosti inovacija trebala bi ispuniti srednje- i dugoročne poslovne ciljeve korporacije. Tri glavna cilja vizije su pružati odličnu vrednost za stranku, jačati globalno poslovanje širenjem na nova tržišta i postati vodeći automobilski proizvođač na području inovacija.

Kia

Opel na Sajmu automobila u Novom Sadu

Opel na Sajmu automobila u Novom Sadu

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Novom Sadu, koji se održava od 10.-14. oktobra, kompanija Ćircom d.o.o., Opelov ovlašćeni diler, predstaviće posetiocima svoju bogatu ponudu  fantastično opremljenih Opelovih modela...

Dacia Logan II na novom videu i fotografijama

Dacia Logan II na novom videu i fotografijama

Novi Logan iza sebe ima parisku premijeru, a pred nama su nove fotografije i video. Promotivni video predstavlja Logan u najskupljoj verziji, opremljenoj informacionim sistemom, displejom osetljivim na dodir, parking senzorima i svim elementima dovoljnim za potrebe porodice. Fotografije otkrivaju osnovnu verziju..

Grand Motors organizovao Premium Day

Grand Motors organizovao Premium Day

U četvrtak, 4. okrobra, kompanija Grand Motors je za predstavnike medija organizovala test vožnje poznatih marki Volvo, Land Rover i Infiniti. U prijatnoj atmosferi poslovnog centra Grand Motors, novinari i klijenti su uživali u koktelu i razmenjivali utiske o ovim ekskluzivnim modelima premium marki...

Euro Sumar: Najtraženiji Suzuki i dalje po nepromenjenoj ceni

Euro Sumar: Najtraženiji Suzuki i dalje po nepromenjenoj ceni

Najpopularniji Suzukijev model u Srbiji, SX4, koji je u poslednja tri meseca imao 40 odsto više kupaca nego u celoj prvoj polovini godine, uprkos povećanju PDV-a, u verziji GLX je zadržao specijalnu, nepromenjenu cenu – 9.990 evra sa svim dažbinama. Ovu varijantu SX4 pokreće benzinski motor od 1,6 litara sa 120 „konja“...

Nova Buba kabriolet: svetska premijera u Los Anđelesu

Nova Buba kabriolet: svetska premijera u Los Anđelesu

Preko 330.000 modela originalne Bube kabriolet je proizvedeno od 1949. do 1980. godine.U stvaranju poslednje verzije Bube kabriolet Volkswagen je reinterpretirao vanvremenski dizajn prošlih dana i silueti dao izrazito sportski i dinamičniji izgled...

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

U švedskom mestu Linköping, od 2010. godine se testira "ležeći policajac" pod nazivom Actibump. Ovo neobično rešenje za usporavanje samo brzih vozila je razvila kompanija Edeva, a prema prvim reakcijama, biće ih ugrađeno još nekoliko. Iako je funkcija ista, ovaj revolucionarni "ležeći policajac" radi po suprotnom principu od klasičnog...

Predstavljena knjiga TRKAČKA POZORNICA

Predstavljena knjiga TRKAČKA POZORNICA

Poznati novinar iz oblasti automobilizma, Đorđe Đenić, sinoć je predstavio svoju novu knjigu - "Trkačka pozornica". Promocija je održana u Muzeju automobila, a među zvanicama su bili mnogi šampioni auto i moto sporta, predstavici medija i prijatelji...

Evropsko automobilsko tržište u padu

Evropsko automobilsko tržište u padu

Prodaja automobila u Evropi beleži pad, a Ford priznaje, da se protiv daljeg pada prodaje u Evropi bori i tako što dileri kupuju svoje automobile. Roelant de Waard, potpredsednik Ford of Europe za marketing, prodaju i servis, tvrdi da 30 % novoregistrovanih automobila u Nemačkoj, predstavljaju automobili koje su kupili sami prodavci...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje