AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2.0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hatchback 5V, kupe i karavan. Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora...

Astra BiTurbo CDTI sa pet vrata dostiže maksimalnu brzinu od 226 km/h, što je čini najbržom dizel Astrom ikada (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). Dok nudi moćne performanse i zabavu pri vožnji, BiTurbo motor je takođe veoma efikasan. U kombinaciji sa ekonomičnom Start/Stop tehnologijom, koja je standard u svim Astra BiTurbo modelima, GTC koristi samo 4,9 l/100 km (Sports Tourer i model sa 5 vrata 5,1 l/100km). GTC beleži emisiju od 129 g/km (134 g/m beleže hečbek i kravan modeli).

Lansiran početkom 2012. u Opelovoj perjanici, Insigniji, snažan motor od 195 ks uvodi u Astra porodicu sofisticiranu sekvencijalnu BiTurbo tehnologiju koja dolazi sa dvostrukim interkuler sistemom. Nove Astra BiTurbo verzije se mogu naručiti od jeseni, a trebalo bi da budu u predstavništvima do kraja ove godine. 

Nema više ''turbo lag'' efekta  



Kod Astrinog BiTurbo četvorocilindričnog dizel motora, dva turbopunjača različitih veličina rade bilo odvojeno ili zajedno. Manji turbopunjač, pri nižim brzinama motora, postiže veliko ubrzanje za vrlo kratko vreme. To znači da papučica za gas dobro reaguje i sprečava neželjeni „turbo lag“ efekat. Počevši od 1250 obrtaja u minuti, vozač već tada može da izvuče 320 Nm – to je 80% maksimalnog obrtnog momenta od 400 Nm, koji sada može da se dostigne između 1750 i 2500 obrtaja u minuti.

U srednjem opsegu obrtaja, oba turbopunjača rade zajedno, gde se vazduh koji ulazi prvo prekompresuje u većem turbopunjaču, a nakon toga potpuno kompresuje u manjem. Premostni ventil se konstantno kontroliše kako bi deo izduvnih gasova propustio većem turbopunjaču. Kao rezultat toga, vozač i dalje uživa u glatkom ubrzanju. Pri većem broju obrtaja u minuti (od oko 3000 opm) svi gasovi ulaze direktno u veći turbopunjač, održavajući napajanje tečnosti pri većim brzinama.

Glavni cilj u razvoju 2,0 BiTurbo CDTI motora je bio da se osigura brzo nagomilavanje pritiska punjenja vazduha pri niskom opsegu obrtaja u minuti, dok omogućava reakciju ubrzanja pri srednjem opsegu obrtaja. Vazduh u motoru je idealno prilagođen prema  opsegu obrtaja i potrebama dva turbopunjača različitih veličina. Pri nižim obrtajima dodatni kuler, koji je povezan isključivo sa manjim turbopunjačem, obezbeđuje da mala zapremina vazduha prođe direktno do komore za sagorevanje. Pri srednjem opsegu obrtaja, veći i snažniji turbopunjač postaje sve više angažovan. Njegov veliki protok vazduha hladi veći kuler. Pošto je sklop odeljka za motor na Astri drugačiji od Insignijinog, inženjeri su se odlučili za pametno pakovanje interno podelivši modul interkulera na manji i veći kuler. Ovim se razlikuje od BiTurbo motora na Insigniji gde su kuleri postavljeni na odvojena mesta. Oba kulera u Astra BiTurbo motoru se hlade vazduhom. 

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Oštar sportski dizajn naglašava visoke performanse  

Nove visokoperformantne BiTurbo dizel verzije sa pet vrata, Sports Tourer i GTC, dobile su još više sportski i stilizovan spoljašnji izgled od njihovih konvencionalnih modela. Prednja instrument tabla Astra BiTurbo modela (GTC, Sports Tourer i model sa pet vrata) naglašava visoke performanse automobila i njegovu agresivniju prirodu. Gornja rešetka ima sličan oblik kao ona na Astra GTC modelu, mada je prednja lajsna uvek u boji karoserije a hečbek i Sports Tourer BiTurbo modeli imaju novu lajsnu preko rešetke u obliku krila. Niži usisnik vazduha je takođe dobio sportski dizajn: deo gde centralna rešetka ulazi u spoljašnju rešetku izvajan je u oblik nalik peraju ajkule, čineći da automobil deluje agresivnije. Okvir bočnog prozora ima hromirane umetke. Na zadnjem delu, dve izduvne cevi i upečatljiviji oblik zadnjeg branika daju automobilu posebno moćan stav.
U kabini Astra BiTurbo verzije JetBlack crna tkanina ili koža su kombinovane sa Magic Red crvenom nijansom na ivici sedišta. Magic Red crveni štepovi i šavovi na sedištima, umetcima na vratima i menjaču, doprinose sportskoj atmosferi unutrašnjosti. Novi kožni volan i posebni otirači sa crvenim okvirom su druga sportska komponenta Astra BiTurbo kabine.

BiTurbo verzije koriste Astrinu široku ponudu tehnologije


Sada najmoćniji dizel motor, Opel Astra BiTurbo, takođe ima koristi od mnogih premijum bezbednosnih karakteristika i opcija za povećanje udobnosti koje su dostupne u novoj  Astra porodici. One uključuju drugu generaciju Opel Eye prednje kamere sa unapređenim sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSA II),  sistem upozorenja pri napuštanju trake (LDW), sistem za praćenje razdaljine automobila (FDI) i sistem upozorenja na frontalni sudar (FCA). Zadnja kamera je dostupna kod Sports Tourer i BiTurbo modela sa pet vrata.

Novi sistemi dopunjunju već široku Astrinu ponudu inovativnih tehnologija, od kojih su neke jedinstvene u segmentu kompaktnih automobila, dok se neke druge teško mogu naći kod Opelovih konkurenata. Jedan od njih je inteligentno adaptivno prednje osvetljavanje puta (AFL+) poslednje generacije sa bi-ksenonskim farovima i velikim brojem sofisticiranih svetlosnih funkcija, uključujući i sistem za regulaciju snopa dugih svetala, dinamično osvetljenje u krivinama, svetlo pri skretanju, kao i varijabilna distribucija svetla koja se automatski prilagođava prema preovlađujućim uslovima, pa čak i prema vremenu.

Vozna dinamika BiTurbo verzije modela Astra je dodatno unapređena modifikovanjem  ležajeva, redukovanjem visine modela krućim oprugama i uključivanjem nove zadnje osovine sa većom stopom kotrljanja.  Pored već dinamičnih voznih karakteristika Astre, kupci mogu da se odluče za Opelov inteligentan mehatronički FlexRide sistem koji se automatski prilagođava preovlađujućim uslovima vožnje i nudi tri režima: Standard, Tour orijentisan na udobnost, i aktivniji Sport režim. FlexRide sistem za BiTurbo motore je prilagođen da garantuje dobre performanse vožnje zajedno sa višim stepenom reakcije vozila.

Kao svi Astra GTC i OPC modeli, Astra GTC BiTurbo verzija ima prednje HiPerStruts vešanje (visokoperformantni amortizer) kao deo standardne opreme na amortizerima prednjeg točka zarad još više sportske vožnje i upravljanja. Prednje HiPerStruts vešanje poboljšava zahvatanje puta, povećava snagu pri skretanju i značajno redukuje „torque steer“ efekat dozvoljavajući vozačima da izvuku maksimum iz performansi.  

Za dodatnu udobnost, ergonomska prednja sedišta su ponuđena u svim Astra modelima, uključujući i BiTurbo verzije. Sedišta sa AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) sertifikatom gode leđima vozača i suvozača. Još jedna opcionalna karakteristika koja daje dodatnu luksuznu notu kabini GTC modela, uključujući i BiTurbo verzije, je panoramski vetrobran. Ovaj ekskluzivan vetrobran patentiran od strane Opela doseže skroz do sredine krova automobila, nudeći vozaču i svim putnicima izvanredno vizuelno, prostorno i vozno iskustvo.

Opel

Opel na Sajmu automobila u Novom Sadu

Opel na Sajmu automobila u Novom Sadu

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Novom Sadu, koji se održava od 10.-14. oktobra, kompanija Ćircom d.o.o., Opelov ovlašćeni diler, predstaviće posetiocima svoju bogatu ponudu  fantastično opremljenih Opelovih modela...

Dacia Logan II na novom videu i fotografijama

Dacia Logan II na novom videu i fotografijama

Novi Logan iza sebe ima parisku premijeru, a pred nama su nove fotografije i video. Promotivni video predstavlja Logan u najskupljoj verziji, opremljenoj informacionim sistemom, displejom osetljivim na dodir, parking senzorima i svim elementima dovoljnim za potrebe porodice. Fotografije otkrivaju osnovnu verziju..

Grand Motors organizovao Premium Day

Grand Motors organizovao Premium Day

U četvrtak, 4. okrobra, kompanija Grand Motors je za predstavnike medija organizovala test vožnje poznatih marki Volvo, Land Rover i Infiniti. U prijatnoj atmosferi poslovnog centra Grand Motors, novinari i klijenti su uživali u koktelu i razmenjivali utiske o ovim ekskluzivnim modelima premium marki...

Euro Sumar: Najtraženiji Suzuki i dalje po nepromenjenoj ceni

Euro Sumar: Najtraženiji Suzuki i dalje po nepromenjenoj ceni

Najpopularniji Suzukijev model u Srbiji, SX4, koji je u poslednja tri meseca imao 40 odsto više kupaca nego u celoj prvoj polovini godine, uprkos povećanju PDV-a, u verziji GLX je zadržao specijalnu, nepromenjenu cenu – 9.990 evra sa svim dažbinama. Ovu varijantu SX4 pokreće benzinski motor od 1,6 litara sa 120 „konja“...

Nova Buba kabriolet: svetska premijera u Los Anđelesu

Nova Buba kabriolet: svetska premijera u Los Anđelesu

Preko 330.000 modela originalne Bube kabriolet je proizvedeno od 1949. do 1980. godine.U stvaranju poslednje verzije Bube kabriolet Volkswagen je reinterpretirao vanvremenski dizajn prošlih dana i silueti dao izrazito sportski i dinamičniji izgled...

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

U švedskom mestu Linköping, od 2010. godine se testira "ležeći policajac" pod nazivom Actibump. Ovo neobično rešenje za usporavanje samo brzih vozila je razvila kompanija Edeva, a prema prvim reakcijama, biće ih ugrađeno još nekoliko. Iako je funkcija ista, ovaj revolucionarni "ležeći policajac" radi po suprotnom principu od klasičnog...

Predstavljena knjiga TRKAČKA POZORNICA

Predstavljena knjiga TRKAČKA POZORNICA

Poznati novinar iz oblasti automobilizma, Đorđe Đenić, sinoć je predstavio svoju novu knjigu - "Trkačka pozornica". Promocija je održana u Muzeju automobila, a među zvanicama su bili mnogi šampioni auto i moto sporta, predstavici medija i prijatelji...

Evropsko automobilsko tržište u padu

Evropsko automobilsko tržište u padu

Prodaja automobila u Evropi beleži pad, a Ford priznaje, da se protiv daljeg pada prodaje u Evropi bori i tako što dileri kupuju svoje automobile. Roelant de Waard, potpredsednik Ford of Europe za marketing, prodaju i servis, tvrdi da 30 % novoregistrovanih automobila u Nemačkoj, predstavljaju automobili koje su kupili sami prodavci...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje