AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Sedam senzora, napredna tehnologija i jedan vazdušni jastuk koji se aktivira munjevitom brzinom u području vetrobrana. To su glavni elementi tehnologije vazdušnog jastuka za pešake – inovativnog bezbednosnog sistema koji je debitovao u potpuno novom Volvou V40...

Dvadeset pet odsto svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini čine pešaci. U Evropi je taj broj nešto manji (14 odsto), dok u SAD iznosi 12 odsto. No, mnogo je veći postotak teže i lakše povređenih pešaka. Najozbiljnije povrede glave pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla i A nosače krova.

Vodeći se ovim podacima, Volvo Cars korporacija je započela razvoj tehnologije vazdušnog jastuka za pešake koji je, kao nova prekretnica bezbednosnih sistema, debitovao na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi u potpuno novom Volvou V40.

„Ponosni smo što možemo da ponudimo automobil sa vazdušnim jastukom za pešake. Njegova namena je da zaštiti pešake u određenim situacijama, odnosno prilikom udarca u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla ili A nosač krova i tako spreči ozbiljnije povrede glave“, ističe Thomas Broberg, stariji tehnički savetnik za bezbednost pri Volvo Cars korporaciji.

Sedam senzora ugrađenih u prednji deo vozila šalje signale kontrolnoj jedinici. Kada automobil ostvari kontakt s određenim objektom, dolazi do promene signala. U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje dobijeni signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira vazdušni jastuk.

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Poklopac motora koji se podiže za 10 cm

Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkim mehanizmom oslobađanja koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora. Istovremeno se vazdušni jastuk počinje da puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za 10 cm.

Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja, odnosno poklopac motora „prihvata“ pešaka. „Vazdušni jastuk ima dve funkcije. Podiže poklopac motora kako bi stvorio razmak i ublažava udarac“, pojašnjava Broberg.

U naduvanom položaju vazdušni jastuk prekriva čitav donji deo vetrobranskog stakla, odnosno dve trećine vetrobranskog stakla i A nosača krova. Čitav proces aktivacije sistema i naduvavanja jastuka traje tek nekoliko stotih delova sekunde.

Test sa humanoidnim lutkama

Sistem vazdušnog jastuka za pešake je aktivan pri brzinama između 20 i 50 km/h. Celih 75 odsto svih nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 km/h. Sam vazdušni jastuk sastoji se od vreće i generatora gasa. Nakon aktivacije vreća se puni gasom za nekoliko milisekundi.

„Razvili smo tehnologiju koristeći kompjutersku simulaciju i humanoidne lutke, a testovi su sprovedeni u brojnim konfiguracijama“, napominje Broberg.

Pre dve godine Volvo je predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontatka s pešakom pri brzini do 35 km/h, a pri većim brzinama značajno se smanjuje brzina naleta na pešaka. Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, istinska je dobitna kombinacija u zaštiti pešaka.

Grand Motors

Audi A1 dostupan u specijalnoj ediciji Amplified

Audi A1 dostupan u specijalnoj ediciji Amplified

Kompanija Audi želi da svoje najmanje modele učini još atraktivnijim i predstavlja dve nove edicije modela A1 i A1 Sportback - Amplified Red i Amplified White. Za prvu imenovanu ediciju, karakteristična je specifična crvena boja sa perla efektom, a druga edicija je prepoznatljiva po beloj metaliziranoj boji...

Mercedes-Benz A 45 AMG na prvim fotografijama

Mercedes-Benz A 45 AMG na prvim fotografijama

Mercedes-Benz je objavio prve fotografije vrhunske AMG verzije nove generacije modela A-klasa (W176), istina u formi zamaskiranog automobila. Mercedes-Benz A 45 AMG, možemo prvi put videti u crnoj boji, sa zatamnjenim zadnjim staklima, sa maskiranom "haubom", maskom hladnjaka i branicima...

Koncept Toyota Camatte: Za decu i odrasle

Koncept Toyota Camatte: Za decu i odrasle

Na međunarodnoj izložbi igračaka Tokyo Toy Show 2012 , kompanija Toyota će predstaviti studiju Camatte. Toyota tvrdi da će u ovom automobilu, kraćem od tri metra, uživati ne samo roditelji, već i deca. Glavni cilj Toyote je da ovim modelom aktuelnim i budućim vlasnicima obezbedi radost i snove spojene sa automobilom...

24 časa Le Mana - kvalifikacije: Prvi put najbrži hibridni Audi

24 časa Le Mana - kvalifikacije: Prvi put najbrži hibridni Audi

Nakon što je Peugeot otkazao učešće na 80. izdanju takmičenja 24 sata Le Mans, svi smo očekivali borbu između Audija i Toyote. Startni redosled nam to i potvrđuje. Prvi put, u kvalifikacijama je najbrže hibridno vozilo, konkretno Audi R18 e-tron quattro, a najbolje vreme je postigao Andre Lotterer (3:23,787 min)...

Pagani Zonda R Evo: premijera u Goodwoodu!

Pagani Zonda R Evo: premijera u Goodwoodu!

Pred nama je novi dokaz, da Zonda još uvek nije rekla svoje poslednje zbogom. Na Goodwood Festival od Speed pojaviće se Pagani Zonda R Evo, koja "preti" i novom modelu Huayra. Iako nije logično, da se u vreme promocije novog modela, predstavlja edicija starog, Horacio je izjavio da će na Zondi raditi, sve dok postoji interesovanje...

Lamborghini Lanzador concept
Slika nedelje