AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Posle petnaest godina, u Stuttgartu su odlučili da napuste koncept "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Novi Mercedes-Benz B-Klasa ima konvencionalnu platformu, a kako se to odrazilo na vozne osobine, otkrio nam je test vozač Automagazin portala, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Dizajn

"Nova B-klasa definitivno je veliki korak Mercedesa ka mlađoj populaciji. Automobil privlači veliku pažnju, jer je dinamičan, ali u isto vreme i elegantan. Svaki deo na automobilu je potpuno nov, iako je zadržao prepoznatljivost koja je krasila prethodnu generaciju. Ipak, mislim da se nova B-klasa, od svog prethodnika najviše razliku po bokovima, koji su dobili izlomljene linije. Prednji deo automobila je dinamično dizajniran, a zadnji krasi kompaktnost i elegancija. Za svaku pohvalu su i felne prečnika 18 inča i niskoprofilni pneumatici." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer

Vladan Petrović je pohvalio funkacionalnost, ali ovoga puta i dizajn enterijera. "Konačno unutrašnjost B-klase više nije nemački hladna i konzervativna. Ovo će se, takođe, svideti mlađim vozačima, a siguran sam da će pozitivne kritike imati i vlasnici aktuelne generacije. Enterijer je dinamično dizajniran, a prvo što primećujem su kružni ventilacioni otvori, koji podsećaju na one koje smo videli na modelu SLS AMG. Kada sam zauzeo optimalnu poziciju za volanom, primetio sam da postoji određena razlika u odnosu na "obične" automobile, a to je mnogo prostora iznad glave. Ko voli višu poziciju, može podići sedište za 7 centimetara, što odgovara MPV vrednostima. Napuštanjem takozvane "sendvič konstrukcije", dobijeno je i mnogo više mesta u prostoru nogu, što se primeti odmah nakon ulaska u vozilo. Moram da pohvalim i promene na polugici za aktivaciju pokazivača smera, koja je dobila novi izgled i položaj. Komande migavaca i brisača, sada se nalaze upravo na mestu gde svi očekujemo, a komanda tempomata je spuštena niže. Ako nešto moram zameriti, onda su to nisko postavljene komande klima uređaja, na čiju novu poziciju je potreban period navikavanja"

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Motor

Nova nije samo konstrukcija vozila. Mercedes-Benz je za novu B-klasu pripremio i novu generaciju motora. Turbodizel motor kodne oznake OM651/D18 sada ima zapreminu od 1,8 litara (1.796 cm³). Kod D18 označava smanjenje zapremine sa 2,1 na 1,8 litara. U odnosu na veću varijantu motora, promenjena je i lokacija turbopunjača. Smanjenje zapremine, realizovano je skraćenjem hoda klipa, sa 99 na 83 milimetra. Osnovna varijanta, B 180 CDI, razvija 80 kW i 250 Nm, a snažniji B 200 CDI, koji smo imali na testu, razvija 100 kW i 300 Nm.

Šta Vladan Petrović ima da kaže o novom agregatu u B-klasi? "Manja zapremina i kraći hod klipa, rezultirali su i većim obrtnim momentom u niskim obrtajima rada, što se manifestuje većom elastičnošću motora. Na blagi dodir papučice gasa, automobil odmah reaguje, što je za svaku pohvalu. Primećujem da je motor značajno tiši i kultivisaniji u odnosu na onaj iz prethodne generacije. To se odnosi i na vožnju i na rad u praznom hodu. Kompletan sklop motor - šestostepeni menjač, funkcioniše savršeno i nemački precizno. Motor snagu razvija linearno, a ono što je važno jeste činjenica da snage ima dovoljno u svim situacijama."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje

Novi Mercedes-Benz B klasa, zadržao je kompaktne dimenzije svog prethodnika. Dužina automobila je povećana za 9 centimetara, na 4.359 mm, širina iznosi 1.786 mm (+9 mm), a visina je, zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", smanjena za 47 milimetara, i iznosi 1.577 mm.

"Nova B-klasa ima niže težište, ali i međugeneracijsko unapeđenje oslanjanja, što se značajno odrazilo na vozne osobine. Niže težište znači i bolju stabilnost u brzim krivinama. Iako je komfornija, nova B-klasa je značajno otpornija na bočna naginjanja karoserije i daleko lakše menja smer. Kao što sam rekao, za svaku pohvalu je udobnost. Automobil veoma vešto filtrira udarne rupe i poprečne neravnine. Jedina zamerka je možda previše indirektan volan, koji ne pruža dovoljno "informacija" sa podloge."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Automagazin.rs

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Nova perjanica kompanije Kia dobile je ime Quoris. Na domaćem, južnokorejskom tržištu, ovaj model se prodaje od maja tekuće godine, pod imenom K9. Veliki sedan predstavlja povratak marke Kia pogonu na zadnje točkove, a još uvek zvanično nije potvrđeno, da će novi model biti dostupan na evropskom tržištu...

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Britanski magazin Autocar preneo je informaciju, koja će obradovati sve ljubitelje automobila sa lavom u znaku. Atraktivni hot-hatch model Peugeot 208 GTI, dobio je "zeleno svetlo" za proizvodnju. Pokretaće ga turbo brnzinski 4-cilindarski motor 1.6 THP od BMW-a, koji pogoni i modele Citroën DS3 ili snažni Mini Cooper S...

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Šta se može uraditi sa markantnim SUV modelom, koji pod haubom ima agregat od 500 konjskih snaga i 1.000 Nm? U kompaniji Fostla su ovaj atraktivni SUV učinili još gresivnijim, a najsnažniji turbodizel motor 6.0 V12 TDI dobio je novu "porciju" snage, pa sada razvija 600 KS i 1.150 Nm!

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Proizvodnja modela Lamborghini Aventador LP 700-4 počela je u junu mesecu 2011. godine, a posle jedne godine i tri meseca proizvodnje, italijanska kompanija slavi 1.000 proizvedenih primeraka. U trećem kvartalu prošle godine, Lamborghini je proizvodio tri Aventadora dnevno, a danas proizvodi preko četiri primerka na dan...

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Želite da popijete svežu kafu u svom automobilu? Ne brinite, za tako nešto vam nije potreban Rolls-Royce ili Bentley. Fiat 500L je prvi automobil na svetu, koji je opremljen potpuno integrisanim aparatom za kafu, razvijenim u saradnji sa kompanijom Lavazza...

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW Group, kao oficijelni automobilski partner 30. Letnjih olimpijskih igara u Londonu, u Olimpijskom parku će imati svoj paviljon. U njemu će prezentovati svoje najnovije proizvode, a nemačka kompanije očekuje da će kroz paviljon prolaziti nekoliko hiljada ljudi dnevno...

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford Evropa će, počev od oktobra, ponuditi svoje modele C-MAX i Grand C-MAX sa jednolitarskim benzinskim motorom EcoBoost. Očekuje se da kombinacija nagrađivanog motora i popularnog, svestrano aktivnog vozila pruži efikasnost u potrošnji goriva i nivo emisije CO2 najbolje u klasi...

Honda Summer tour: Takmičenje i zabava se nastavlja

Honda Summer tour: Takmičenje i zabava se nastavlja

Posle Beograda i Pančeva  Honda Summer tour dolazi i u Novi Sad. U subotu 21. jula na novosadskoj plaži Štrand posetioci će moći da se upoznaju sa novim modelima motora, skutera, automobila i zakazati test vožnje, ili čak testirati na licu mesta...

Renault Symbioz
Slika nedelje