AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Posle petnaest godina, u Stuttgartu su odlučili da napuste koncept "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Novi Mercedes-Benz B-Klasa ima konvencionalnu platformu, a kako se to odrazilo na vozne osobine, otkrio nam je test vozač Automagazin portala, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Dizajn

"Nova B-klasa definitivno je veliki korak Mercedesa ka mlađoj populaciji. Automobil privlači veliku pažnju, jer je dinamičan, ali u isto vreme i elegantan. Svaki deo na automobilu je potpuno nov, iako je zadržao prepoznatljivost koja je krasila prethodnu generaciju. Ipak, mislim da se nova B-klasa, od svog prethodnika najviše razliku po bokovima, koji su dobili izlomljene linije. Prednji deo automobila je dinamično dizajniran, a zadnji krasi kompaktnost i elegancija. Za svaku pohvalu su i felne prečnika 18 inča i niskoprofilni pneumatici." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer

Vladan Petrović je pohvalio funkacionalnost, ali ovoga puta i dizajn enterijera. "Konačno unutrašnjost B-klase više nije nemački hladna i konzervativna. Ovo će se, takođe, svideti mlađim vozačima, a siguran sam da će pozitivne kritike imati i vlasnici aktuelne generacije. Enterijer je dinamično dizajniran, a prvo što primećujem su kružni ventilacioni otvori, koji podsećaju na one koje smo videli na modelu SLS AMG. Kada sam zauzeo optimalnu poziciju za volanom, primetio sam da postoji određena razlika u odnosu na "obične" automobile, a to je mnogo prostora iznad glave. Ko voli višu poziciju, može podići sedište za 7 centimetara, što odgovara MPV vrednostima. Napuštanjem takozvane "sendvič konstrukcije", dobijeno je i mnogo više mesta u prostoru nogu, što se primeti odmah nakon ulaska u vozilo. Moram da pohvalim i promene na polugici za aktivaciju pokazivača smera, koja je dobila novi izgled i položaj. Komande migavaca i brisača, sada se nalaze upravo na mestu gde svi očekujemo, a komanda tempomata je spuštena niže. Ako nešto moram zameriti, onda su to nisko postavljene komande klima uređaja, na čiju novu poziciju je potreban period navikavanja"

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Motor

Nova nije samo konstrukcija vozila. Mercedes-Benz je za novu B-klasu pripremio i novu generaciju motora. Turbodizel motor kodne oznake OM651/D18 sada ima zapreminu od 1,8 litara (1.796 cm³). Kod D18 označava smanjenje zapremine sa 2,1 na 1,8 litara. U odnosu na veću varijantu motora, promenjena je i lokacija turbopunjača. Smanjenje zapremine, realizovano je skraćenjem hoda klipa, sa 99 na 83 milimetra. Osnovna varijanta, B 180 CDI, razvija 80 kW i 250 Nm, a snažniji B 200 CDI, koji smo imali na testu, razvija 100 kW i 300 Nm.

Šta Vladan Petrović ima da kaže o novom agregatu u B-klasi? "Manja zapremina i kraći hod klipa, rezultirali su i većim obrtnim momentom u niskim obrtajima rada, što se manifestuje većom elastičnošću motora. Na blagi dodir papučice gasa, automobil odmah reaguje, što je za svaku pohvalu. Primećujem da je motor značajno tiši i kultivisaniji u odnosu na onaj iz prethodne generacije. To se odnosi i na vožnju i na rad u praznom hodu. Kompletan sklop motor - šestostepeni menjač, funkcioniše savršeno i nemački precizno. Motor snagu razvija linearno, a ono što je važno jeste činjenica da snage ima dovoljno u svim situacijama."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje

Novi Mercedes-Benz B klasa, zadržao je kompaktne dimenzije svog prethodnika. Dužina automobila je povećana za 9 centimetara, na 4.359 mm, širina iznosi 1.786 mm (+9 mm), a visina je, zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", smanjena za 47 milimetara, i iznosi 1.577 mm.

"Nova B-klasa ima niže težište, ali i međugeneracijsko unapeđenje oslanjanja, što se značajno odrazilo na vozne osobine. Niže težište znači i bolju stabilnost u brzim krivinama. Iako je komfornija, nova B-klasa je značajno otpornija na bočna naginjanja karoserije i daleko lakše menja smer. Kao što sam rekao, za svaku pohvalu je udobnost. Automobil veoma vešto filtrira udarne rupe i poprečne neravnine. Jedina zamerka je možda previše indirektan volan, koji ne pruža dovoljno "informacija" sa podloge."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Automagazin.rs

Kragujevac dobio kvalitetnu PETROL benzinsku stanicu

Kragujevac dobio kvalitetnu PETROL benzinsku stanicu

Puštanjem u rad BS Kragujevac, kompanija Petrol, član Petrol Grupe, energetskog lidera u Sloveniji i regionu, nastavlja dinamičnu ekspanziju na tržištu Srbije. Otvaranjem prve BS u Kragujevcu, Petrol je započeo investicioni ciklus širenja maloprodaje naftnih derivata u centralnoj Srbiji, kao i implementaciju propisa po domaćim i EU standardima.

Porsche Panamera i Cayenne mogu imati problema sa turbom

Porsche Panamera i Cayenne mogu imati problema sa turbom

Luksuzni sportski sedan i veliki SUV model, mogu imati probeleme sa turbopunjačem. Deo rotirajućih elemenata, uključujući i vratilo, izrađeni su od odlivaka lošeg kvaliteta, na šta je upozorio američki Nacionalni biro za bezbednost saobraćaja (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration)...

Nissan Note: Nova generacija predstavljena i na videu

Nissan Note: Nova generacija predstavljena i na videu

Japanska kompanija Nissan otkrila je izgled nove generacije modela Note, novitet koji predstavlja novi globalni kompaktni automobil marke Nissan. Novi Note razvijen je na bazi koncepta Invitation, od kojeg je serijski Note preuzeo glavne dizajnerske linije, uključujući i prednja svetla i bočne linije...

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

Svet je bogatiji za novi evropski supersportski automobil. Španska kompanija IFR Automotive prikazala je prve snimke svog novog modela sa oznakom Aspid GT-21 Invictus, koji pod "haubom" ima agregat od 450 konjskih snaga, a masu manju od jedne tone!

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Studija četvrte generacije modela Honda CR-V predstavljena je u Kaliforniji, u septembru 2011. godine, a japanska i američka specifikacija su prikazane su u novembru iste godine. Evropljani su morali čekati do Ženeve 2012, gde je prikazan predprodukcijski koncept. Prve fotografije serijskog modela, Honda je predstavila danas...

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Otkrivanje treće generacije modela Mazda6 se nastavlja. Ovoga puta, japanska kompanija je pokazala zadnji deo novog sedana srednje klase, a na videu možemo pogledati i detalj sa boka automobila. I zadnje partije su dinamično i elegantno dizajnirane, a možemo primetiti i povratak na mekše linije prve generacije...

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

U periodu od 12. do 14. juna, u Beogradu, Nišu i Kralijevu, Michelin-ovi stručnjaci su organizovali tri događaja čije su teme bile performanse Michelin pneumatika i novi propisi o etiketiranju pneumatika. U okviru svakog događaja, Michelin-ovi stručnjaci su predstavili Michelin-ovu posvećenost koja obuhvata performanse koje prevazilaze etiketu...

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Japanska premium marka zasenila je posetioce ovogodišnjeg međunarodnog sajma automobila u Detroitu konceptom velikog luksuznog kupea sa oznakom LF-LC. Tokom premijere, Lexus je istakao da je LF-LC samo dizajnerski koncept, koji pokazuje budući smer dizajna ove marke. Od tog trenutka, situacija se značajno promenila...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje