AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Posle petnaest godina, u Stuttgartu su odlučili da napuste koncept "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Novi Mercedes-Benz B-Klasa ima konvencionalnu platformu, a kako se to odrazilo na vozne osobine, otkrio nam je test vozač Automagazin portala, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Dizajn

"Nova B-klasa definitivno je veliki korak Mercedesa ka mlađoj populaciji. Automobil privlači veliku pažnju, jer je dinamičan, ali u isto vreme i elegantan. Svaki deo na automobilu je potpuno nov, iako je zadržao prepoznatljivost koja je krasila prethodnu generaciju. Ipak, mislim da se nova B-klasa, od svog prethodnika najviše razliku po bokovima, koji su dobili izlomljene linije. Prednji deo automobila je dinamično dizajniran, a zadnji krasi kompaktnost i elegancija. Za svaku pohvalu su i felne prečnika 18 inča i niskoprofilni pneumatici." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer

Vladan Petrović je pohvalio funkacionalnost, ali ovoga puta i dizajn enterijera. "Konačno unutrašnjost B-klase više nije nemački hladna i konzervativna. Ovo će se, takođe, svideti mlađim vozačima, a siguran sam da će pozitivne kritike imati i vlasnici aktuelne generacije. Enterijer je dinamično dizajniran, a prvo što primećujem su kružni ventilacioni otvori, koji podsećaju na one koje smo videli na modelu SLS AMG. Kada sam zauzeo optimalnu poziciju za volanom, primetio sam da postoji određena razlika u odnosu na "obične" automobile, a to je mnogo prostora iznad glave. Ko voli višu poziciju, može podići sedište za 7 centimetara, što odgovara MPV vrednostima. Napuštanjem takozvane "sendvič konstrukcije", dobijeno je i mnogo više mesta u prostoru nogu, što se primeti odmah nakon ulaska u vozilo. Moram da pohvalim i promene na polugici za aktivaciju pokazivača smera, koja je dobila novi izgled i položaj. Komande migavaca i brisača, sada se nalaze upravo na mestu gde svi očekujemo, a komanda tempomata je spuštena niže. Ako nešto moram zameriti, onda su to nisko postavljene komande klima uređaja, na čiju novu poziciju je potreban period navikavanja"

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Motor

Nova nije samo konstrukcija vozila. Mercedes-Benz je za novu B-klasu pripremio i novu generaciju motora. Turbodizel motor kodne oznake OM651/D18 sada ima zapreminu od 1,8 litara (1.796 cm³). Kod D18 označava smanjenje zapremine sa 2,1 na 1,8 litara. U odnosu na veću varijantu motora, promenjena je i lokacija turbopunjača. Smanjenje zapremine, realizovano je skraćenjem hoda klipa, sa 99 na 83 milimetra. Osnovna varijanta, B 180 CDI, razvija 80 kW i 250 Nm, a snažniji B 200 CDI, koji smo imali na testu, razvija 100 kW i 300 Nm.

Šta Vladan Petrović ima da kaže o novom agregatu u B-klasi? "Manja zapremina i kraći hod klipa, rezultirali su i većim obrtnim momentom u niskim obrtajima rada, što se manifestuje većom elastičnošću motora. Na blagi dodir papučice gasa, automobil odmah reaguje, što je za svaku pohvalu. Primećujem da je motor značajno tiši i kultivisaniji u odnosu na onaj iz prethodne generacije. To se odnosi i na vožnju i na rad u praznom hodu. Kompletan sklop motor - šestostepeni menjač, funkcioniše savršeno i nemački precizno. Motor snagu razvija linearno, a ono što je važno jeste činjenica da snage ima dovoljno u svim situacijama."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje

Novi Mercedes-Benz B klasa, zadržao je kompaktne dimenzije svog prethodnika. Dužina automobila je povećana za 9 centimetara, na 4.359 mm, širina iznosi 1.786 mm (+9 mm), a visina je, zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", smanjena za 47 milimetara, i iznosi 1.577 mm.

"Nova B-klasa ima niže težište, ali i međugeneracijsko unapeđenje oslanjanja, što se značajno odrazilo na vozne osobine. Niže težište znači i bolju stabilnost u brzim krivinama. Iako je komfornija, nova B-klasa je značajno otpornija na bočna naginjanja karoserije i daleko lakše menja smer. Kao što sam rekao, za svaku pohvalu je udobnost. Automobil veoma vešto filtrira udarne rupe i poprečne neravnine. Jedina zamerka je možda previše indirektan volan, koji ne pruža dovoljno "informacija" sa podloge."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Automagazin.rs

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Otkrivanje treće generacije modela Mazda6 se nastavlja. Ovoga puta, japanska kompanija je pokazala zadnji deo novog sedana srednje klase, a na videu možemo pogledati i detalj sa boka automobila. I zadnje partije su dinamično i elegantno dizajnirane, a možemo primetiti i povratak na mekše linije prve generacije...

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

U periodu od 12. do 14. juna, u Beogradu, Nišu i Kralijevu, Michelin-ovi stručnjaci su organizovali tri događaja čije su teme bile performanse Michelin pneumatika i novi propisi o etiketiranju pneumatika. U okviru svakog događaja, Michelin-ovi stručnjaci su predstavili Michelin-ovu posvećenost koja obuhvata performanse koje prevazilaze etiketu...

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Japanska premium marka zasenila je posetioce ovogodišnjeg međunarodnog sajma automobila u Detroitu konceptom velikog luksuznog kupea sa oznakom LF-LC. Tokom premijere, Lexus je istakao da je LF-LC samo dizajnerski koncept, koji pokazuje budući smer dizajna ove marke. Od tog trenutka, situacija se značajno promenila...

Uralov novi „oklopnjak“ na salonu u Parizu

Uralov novi „oklopnjak“ na salonu u Parizu

Fabrika velikih terenskih i specijalnih kamiona Ural, koja posluje pod okriljem GAZ grupe, prvi put je učestvala na najvećoj međunarodnoj izložbi naoružanja i tehnologija za bezbednost i zaštitu Eurosatory 2012, koja je od 11. do 15. juna održana u izložbenom centru Paris Nord Villepinte Parc d’Expositions...

Elektromobil Nissan Leaf u službi portugalske policije

Elektromobil Nissan Leaf u službi portugalske policije

Najveću pažnju javnosti privlači policija koja u svojom voznom parku ima skupocene supersportske automobile. Portugalska policija (PSP - Polícia de Segurança Pública) svoju flotu je proširila sa automobilima, koje bi malo ko očekivao u službi "čuvara zakona"...

Novi globalni medijski web sajt Hyundai Motor Company

Novi globalni medijski web sajt Hyundai Motor Company

Hyundai Motor Company lansirao je svoj prvi full servis medijski web sajt www.hyundaiglobalnews.com dizajniran da obezbedi vesti i informacije o Hyundaiju za medije širom sveta. Na sajtu će biti distribuirane vesti o Hyundai Motor Company iz Hyundai filijala širom sveta...

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake na prvom videu

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake na prvom videu

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake predstavljen je krajem juna meseca, a nekoliko dana kasnije, otkrivena je njegova najsnažnija verzija sa oznakom 63 AMG. Pokreće je V8 motor zapremine 5.5 litara, opremljen sa dva turbopunjača, koji razvija maksimalnu snagu od 386 kW i maksimalni obrtni moment od 700 Nm...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje