AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Kampanja: Slupani automobil od ljudskih tela

Kampanja: Slupani automobil od ljudskih tela

Australijska umetnica Emma Hack, koja je specijalizovana za body painting, u Adelaidi je učestvovala u veoma zanimljivom projektu. Ona je od ljudskih tela napravila oštećeni automobil, a ovaj zanimljiv rad će koristiti reklamna agencija Clemenger BBDO Adelaide, i to za potrebe povećanja bezbednosti u saobraćaju...

Mladi Kreativni Chevrolet 2013 potpuno je obuzet strašću za fudbalom

Mladi Kreativni Chevrolet 2013 potpuno je obuzet strašću za fudbalom

29. oktobra zvanično je otvoreno takmičenje Mladi Kreativni Chevrolet (YCC) 2013 , sedmo po redu takmičenje u umetnosti i dizajnu za evropske učenike i studente primenjene umetnosti. Popularno takmičenje koje je 2007. godine pokrenula kompanija Chevrolet Europe beleži stalan rast broja učesnika, te uživa sve veći ugled...

Na Peugeot skuteru do ostvarenja mladalačkog sna

Na Peugeot skuteru do ostvarenja mladalačkog sna

U novom domaćem filmu „Artiljero“ čiju premijeru očekujemo u sredu 31. oktobra u Sava Centru, osim oprobanih glumačkih legendi jedna od važnijih uloga pripala je i - Peugeot skuteru. „Verano Motors“ podržao je snimanje ove moderne fudbalske bajke koja promoviše upornost, i potragu za svojim idealima...

Video: BMW testira novi M3

Video: BMW testira novi M3

Dolazeća generacija modela BMW M3 se vraća šestocilindarskom motoru i zadržava karoseriju sedan. Na stazi Nordschleife je snimljen maskirani prototip pete generacije modela M3, koji nosi kodnu oznaku F80, iza koje se krije znatno drugačija tehnika od one u sedanu tipa F30...

Blue Corridor 2012 - Relijem za gas u transportu

Blue Corridor 2012 - Relijem za gas u transportu

Od 8. do 24. septembra oko 15 automobila i kamiona vozilo je reli širom Evrope. Iako jednaki po performansama vozilima koja idu na benzin, ovaj reli – Reli Plavog koridora - je bio napajan isključivo prirodnim gasom...

Subaru XV prodajni hit u Japanu

Subaru XV prodajni hit u Japanu

Proizvođač automobila Subaru, kompanija „Fudži teška industrija“ (FHI), upravo je objavila da je ukupna prodaja modela „subaru XV“  koji je u Japanu predstavljen u septembru ove godine, dostigla broj od 4.277 jedinica, samo mesec dana od kada je počela prodaja...

Porsche SCG - Zimska servisna akcija za Volkswagen i Audi

Porsche SCG - Zimska servisna akcija za Volkswagen i Audi

PORSCHE SCG d.o.o. poziva vlasnike Volkswagen i Audi vozila da posete svoje ovlašćene servise i obave zimski pregled vozila za samo 790 dinara. Zimska Servisna akcija traje do 15.12.2012. godine i stranke očekuje bogata ponuda zimskih pneumatika, kompleta zimskih točkova...

Delta Motors organizovao BMW xDrive Event

Delta Motors organizovao BMW xDrive Event

Delta Motors je 27. i 28. oktobra organizovao  xDrive Event na NAVAK stazi, u Subotištu, gde su svi zainteresovani klijenti imali priliku da testiraju BMW sa xDrive pogonom i uvere se zašto je to najsavršeniji pogon na četiri točka...

EKO Serbia - 10 godina u Srbiji

EKO Serbia - 10 godina u Srbiji

Kompanija EKO Serbia a.d., članica grupacije Hellenic Petroleum, obeležila je je deset godina poslovanja na tržištu Srbije u prisustvu prijatelja kompanije, zvanica iz sveta sporta, poslovnih partnera, zaposlenih...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje