AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Dacia na sajmu u Istanbulu prikazala Dokker Stepway

Dacia na sajmu u Istanbulu prikazala Dokker Stepway

Terenski imidž je u poslednje vreme veoma popularan, i zato je kompanija Dacia odlučila da proširi ponudu svojih modela sa terenskim izgledom. Na sajmu automobila u Istanbulu, predstavljen je model Dacia Dokker, ali u verziji Stepway...

Irina Shayk kao mamac za novu Kiu pro_cee´d

Irina Shayk kao mamac za novu Kiu pro_cee´d

Kia je na međunarodnom sajmu automobila u Istanbulu, privukla veliku pažnju medija i javnosti. Tema jeste bila nova generacija modela Kia pro_cee´d, ali čini se da je ruska lepotica Irina Shayk svojom pojavom zasenila i automobil koji predstavlja. Slika govori više od hiljadu reči...

SEAT Ibiza Cupra - Prve fotografije i informacije

SEAT Ibiza Cupra - Prve fotografije i informacije

Iako će prodaja startovati početkom sledeće godine, kompanija SEAT je objavila prve fotografije i informacije o novoj "nabildovanoj" Ibizi, koju će pokretati četvorocilindarski agregat 1.4 TSI, koji razvija maksimalnu snagu od 180 KS i maksimalni obrtni moment od 250 Nm...

Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu

Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu

Nissan GT-R se prodaje već pet godina, ali praktično svake godine ovaj supersportski kupe se unapređuje u detaljima. Ovoga puta nije došlo do povećanje snage, jer je ima sasvim dovoljno (550 KS), pa u 2013. godinu GT-R ulazi sa blagim unapređenjima tehnike...

Ford Transit Custom ECOnetic: 6.0 l/100 km

Ford Transit Custom ECOnetic: 6.0 l/100 km

Trend smanjivanja potrošnje goriva i štetnih emisija nije prisutan samo kod putničkih automobila, već i u segmentu komercijalnih vozila. Kompanija Ford objavila je prve specifikacije za svoj novi i štedljivi Ford Transit Custom ECOnetic, čija prodaja startuje početkom sledeće godine...

Neeeee! Kran pao na Jaguar XKR-S (FOTO)

Neeeee! Kran pao na Jaguar XKR-S (FOTO)

Pred nama je nova vest i fotografije iz rubrike "kakva šteta". Neki događaji jednostavno nemaju neki poseban razlog da se dese i možemo ih opisati kao lošu sreću. Ali, dizalica koja pada na upravo prodate skupocene automobile, to je jednostavno nezamislivo...

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Porodica modela sa brojem 500 u nazivu, postaće stub ponude kompanije Fiat. Posle hatchback modela 500, italijanski proizvođač je kupcima ponudio "polukabriolet" 500C, a zatim MPV model 500L, koji će uskoro dobiti svoju produženu verziju 500XL i crossover 500X...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje