AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Mercedes-Benz i NIS potpisali Memorandum o saradnji

Mercedes-Benz i NIS potpisali Memorandum o saradnji

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora d.o.o. i NIS a.d. potpisali su Memorandum o saradnji kojim su potvrdili dugogodišnje uspešno partnerstvo i utvrdili pravce dalje saradnje. Memorandum su 10. oktobra potpisali Kiril Kravcenko, generalni direktor NIS-a i Andreas Binder, generani direktor Mercedes-Benz SCG...

Toyota - Specijalna servisna kampanja

Toyota - Specijalna servisna kampanja

Toyota Srbija najavljuje servisnu kampanju povodom potencijalnog problema koji se može javiti sa prekidačem elektopodizača prozorskog stakla u vozačevim vratima. Uzrok problema je neravnomerno nanošenje maziva na kontaktnim površinama unutar prekidača...

Elegantna i prefinjena Astra sedan: novi član Astra porodice

Elegantna i prefinjena Astra sedan: novi član Astra porodice

Elegantni četvorovratni sedan, najnoviji član Astra porodice, biće prvi put predstavljen na domaćem tržištu u četvrtak, 11.10. na Sajmu automobila u Novom Sadu. Zahvaljujući njemu, Opelova gama je kompletirana, a posetioci će imati priliku da novog sedana vide nedugo nakon svetske premijere na moskovskom Međunarodnom Auto Salonu...

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Karavan verzija četvrte generacije modela Renault Clio, od svog prethodnika se ne razlikuje samo po dizajnu, već i po imenu - Renault Clio karavan na nekim tržištima se neće zvati Cio Grandtour, već Renault Clio Estate. Francuska kompanija je na sajmu automobila u Parizu predstavila prve fotografije i informacije...

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Najnoviji model u Volvoovom proizvodnom programu, ujedno i jedno od najtraženijih vozila ove marke, V40, biće među retkim premijernim eksponatima na ovogodišnjem 12. sajmu Auto show – Novi Sad. Za prvo prikazivanje u Srbiji, ovlašćeni uvoznik, prodavac i serviser, novobeogradski Grand Motors, odabrao je verziju sa dizel motorom od 1,56 litara (115 KS) i paketom opreme Momentum...

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

„Subaru Kanada“ je objavio da je novi model „Subaru XV Krostrek 2013“ (model se u Evropi zove samo XV) dobio najvišu nagradu Instituta za bezbednost saobraćaja IIHS zbog odličnih rezultata prilikom testiranja udarca u prednji bočni deo, udara sa strane, prevrtanja i udarca u zadnji kraj vozila...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje