AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Izgled najmanjeg Opela je otkriven posredstvom nekoliko fotografija i zvaničnih informacija, koje se odnose na dimenzije i pogonske agregate. Mali Opel Adam ima troja vrata i stoji na skraćenoj platformi modela Opel Corsa...

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Sa potpuno novim ADAM-om, Opel izbacuje na tržište mali, šik, gradski automobil koji stvara sve veće mogućnosti u modno-nadahnutom A segmentu brenda. Opel ADAM kombinuje smelu, moćnu konstrukciju sa mogućnostima za gotovo bezbrojne personalizacije, što svakog ADAM-a čini potpuno jedinstvenim. Pored toga, pruža vrhunske tehnologije iz viših segmenata, uključujući novi ugrađen info-zabavni sistem, koji integriše vlasnikov smartfon u automobil (Android i Apple iOS), čineći aplikacije zasnovane na internetu dostupnim u kabini.

Sa gotovo 3,70 metara dužine (širina bez retrovizora 1,72 metra), agilna trovratna verzija je savršena za urbano okruženje. U enterijeru više klase, Opel ADAM nudi sedalni prostor za do četiri osobe koje mogu da uživaju u njegovoj vrhunskoj atmosferi i velikoj prostranosti koja je neobična za male automobile. Dok Opel već nudi petosed Agilu u A segmentu, koja impresionira svojom praktičnom snagom, sada se ADAM,  novi sportski i elegantni četvorosed, obraća posebno trendi urbanim korisnicima koji traže automobil koji izražava njihov lični stil. Stručnjaci predviđaju da će lajfstajl pod-segment ostvarivati stabilan rast u nastupajućim godinama.

“Novi ADAM nudi veliki potencijal za rast našeg brenda i veoma smo ponosni što ovaj moderan mali automobil unosi u segment ono najbolje iz nemačkog konstruisanja,” izjavio je izvršni direktor Opela Karl-Fridrih Štrake. “Zapravo, naš ADAM je jedini automobil u A-segmentu koji će se sklapati isključivo u Nemačkoj. Sigurni smo da će na svetskoj premijeri u Parizu u septembru biti fantastično primljen.”

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Opel ADAM će se u početku nuditi sa tri efikasna benzinska motora (1.2 l 51 kW/70 ks, 1.4 l 64 kW/87 ks i 1.4 l 74 kW/100 ks) u spoju sa 5-stepenim manuelnim prenosom. Sve pogonske grupe su na raspolaganju sa paketom ecoFLEX tehnologije koji uključuje štedljivi Start/Stop sistem. Naknadno, mali benzinski motor nove generacije sa turbopunjačem sa direktnim ubrizgavanjem i Start/Stop tehnologijom za dodatno povećanje efikasnosti i performansi će na ADAM-u imati premijeru. Novi motor će biti uparen sa potpuno novom generacijom 6-stepenog manuelnog menjača.  

Prilagođavanje: “Skoro neograničen” izbor

ADAM donosi inovativni pristup enterijeru. Umesto dobro poznate hijerarhije konfiguracija, kupci mogu da biraju između tri različita, visoko individualizovana ambijenta ili okruženja: JAM je nekonvencionalan, moderan i šaren, GLAM donosi elegantnija, prefinjenija podešavanja, dok se SLAM dopada osobama sa energičnim i sportskim držanjem. ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM - ova tri ambijenta daju mogućnost za, bukvalno, neograničen potencijal za personalizaciju sa širokim izborom boja eksterijera, tri boje krova, različitim bojama enterijera i različitim gornjim površinama uključujući zvezdani krov sa LED osvetljenjem i druge vrhunske elemente dizajna.

Mark Adams, potpredsednik Opelovog odeljenja za dizajn objašnjava: “Nijedan drugi automobil u ovom segmentu ne može biti personalizovan do te mere kao Opel ADAM, obzirom da nudimo doslovno neograničen broj kombinacija boja eksterijera/enterijera, materijala i opreme. Teško da će naši kupci biti u prilici da vide još jedan auto poput njihovog.”

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Select: Smeo eksterijer sa originalnom siluetom i enterijerom vrhunskih svojstava

ADAM uvodi Opelovu nagrađivanu filozofiju “spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti” u A segment. Za razliku od drugih rivala, ADAM sa svojim savremenim i smelim izgledom, stoji nasuprot trendu retro dizajna. Njegov upadljiv i jedinstven “plutajući” krov koji se vizuelno izdvaja od karoserije, omogućava savršenu izvedbu dvobojne kombinacije. Znak sa imenom je – za razliku od većine drugih automobila – postavljen na kraju prepoznatljive hromirane lajsne prozora na zadnjem stubu, što dodatno naglašava njegov jedinstven izgled. Na širokoj prednjoj rešetki, ADAM ima novu hromiranu šipku u obliku krila, sa utisnutim Opelovim amblemom, kao što je uvedeno na novoj Astri. Na bočnim stranama prisutni su elementi dizajna poput oblika oštrice na donjem delu vrata i karakterističnog naboranog “udarnog talasa” oko ručki vrata sa Astre GTC. Farovi poseduju dnevna svetla u obliku krila (DRL) koja su tipična za Opel. Po Prvi put u A-segmentu, i farovi i zadnja svetla na raspolaganju su sa vrhunskom štedljivom art LED tehnologijom.

Dizajn enterijera uključuje odlike koje eksterijer visoke klase najavljuje: stil i vrhunski ambijent u, za mali automobil, izuzetno prostranom okruženju. Sa izvajanim, skladnim površinama i ljupkim tekućim linijama poput onih kod veće braće - Astre, Merive i Insignije, ADAM ispunjava obećanje brenda u svom najnovijem izdanju uz najmanje odstupanje. Okrugli instrumenti u obliku hronografa i hromirani prekidači prenose auru sportske preciznosti.

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Connect: Sa opremom visoke klase, uključujući integraciju smartfona

ADAM je prvi automobil sa Opelovim potpuno novim, vrhunskim info-zabavnim sistemom, koji vlasniku u vozilo ne donosi samo mogućnosti smartfona nego daje i dodatnu vrednost, pružajući veću udobnost i fleksibilnost u odnosu na konvencionalni sistem. Novi sistem je ekskluzivan u A-segmentu obzirom da sada ne samo da nudi smartfon povezanost za Apple iOS softver, nego je i kompatibilan sa Android operativnim sistemima.

Novi info-zabavni sistem čini izabrani smartfon sadržaj, uključujući internet aplikacije poput GPS navigacije dostupnim u kabini. Ova aplikacija prikazuje prikupljeni sadržaj na 7-inčnom displeju visoke rezolucije i touch screen-u u punoj boji što takođe pruža brz i intuitivan pristup različitim kontrolnim funkcijama pogodnim za korišćenje preko lako upravljivih navigacionih menija.

Pored toga, novi mediji poput MP3 plejera, iPodaTM i tableta se mogu uneti u ADAM-a zahvaljujući BluetoothTM i USB povezanosti. Prisutan je plug-in priključak za muzičke uređaje koji ne koriste USB ili BluetoothTM priključke. Vlasnici ADAM-a koji žele da pogledaju video snimak ili personalizovan slajd šou, mogu to da urade dok auto miruje.

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Activate: Napredne tehnologije visoke klase prvi put u A-segmentu

ADAM uvodi u A-segment mnoge inovativne i tehnologije visoke klase koje se obično mogu naći u višim segmentima. Po prvi put je u segmentu prisutna nova generacija Napredne parkirne podrške (APA II), sa ADAM-om kao prvim Opelovim modelom u kom je ugrađena. Vozači pokreću sistem pomoću tastera na instrument ploči koji ih obaveštava kada prođu pored parking mesta koje je dovoljno prostrano da smesti automobil. Sistem tada automatski navodi vozača na parking mesto, dok vozač treba samo da kontroliše kočnicu, kvačilo i brzine. Uvek se isporučuje u spoju sa sistemom upozorenja za mrtve uglove (SBSA) koji takođe koristi ultrazvučne senzore. Još jedna novina u ovom segmentu vozila je upravljač koji se greje i koji u ADAM-ovu kabinu unosi još jedan vrhunski osećaj.

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Ride: Agilna i čvrsta karoserija sa ESP-om kao standardnom opremom na svim ADAM-ima

ADAM-ov smeo stav dodatno je naglašen njegovim širokim tragom (prednji trag: 1485 mm/ zadnji trag: 1478 mm). Njegova šasija sa međuosovinskim rastojanjem od 2311 mm je podređena aktivnoj sigurnosti i udobnosti. MacPherson podupirači sa podramom postavljeni su na prednju osovinu. Zadnja osovina ADAM-a je u izvedbi koja uključuje compound crank osovinu sa torzionom gredom. Veličina točkova varira od 15 do 18 inča, dok automobili sa naplatcima od 17 ili 18 inča standardno imaju sportsku šasiju sa boljim odzivom upravljanja. ADAM-ovo električno upravljanje (EPS) uključuje posvećen CITY režim koji za jedan pokret prekidača pojačava snagu podrške pri nižim brzinama – što je naročito korisno za manevrisanje. Sveobuhvatan ESP najnovije generacije je takođe standardan na svim ADAM-ima i isporučuje se sa mnogim korisnim podfunkcijama poput podrške pri kretanju pod ručnom.

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Visok nivo pasivne sigurnosti osiguran je ultra-rigidnim putničkim delom, mahom izvedenim od čelika velike snage. Ovo se dopunjuje prednjim, bočnim i zavesastim vazdušnim jastucima kao i dvostrukim predzatezačima sigurnosnog pojasa na prednjim sedištima koji nude dodatnu zaštitu kolena i nogu. Druge sigurnosne osobine uključuju dva seta ISOFIX points plus priključaka, koji omogućavaju lako i bezbedno postavljanje dečjih sedišta na zadnjim sedištima preklopivim u odnosu 50:50.

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Potpuno novi Opel ADAM biće moguće naručiti nakon zvanične svetske premijere na Sajmu automobila u Parizu (od 29. septembra - do 14. oktobra 2012.). Prvi primerci će se naći u autosalonima u januaru 2013. godine.  

Opel

Cena Fiata 500L u Srbiji je 13.490 evra!

Cena Fiata 500L u Srbiji je 13.490 evra!

Novi Fiat 500L (L - Large) zvanično je predstavljen početkom marta na Salonu automobila u Ženevi, a pre nešto više od mesec dana predstavnici specijalizovanih medija iz celog sveta imali su priliku da obave prve test vožnje u Torinu....

Audi RS5 i Pikes Peak - Šta se sprema?

Audi RS5 i Pikes Peak - Šta se sprema?

Kompanija Audi, objavila je prvi video snimak sa modelom RS 5 Coupe, u bojama sa kojim je ova kompanija nastupila na brdskoj trci Pikes Peak. Audi je još u proleće najavio, da će se na slavnoj brdskoj trci pojaviti Walter Röhl, dvostruki reli šampion sveta iz 1980. i 1982. godine...

Toyota brine o bezbednosti svojih kupaca

Toyota brine o bezbednosti svojih kupaca

Povodom objava u medijima vezanih za specijanu servisnu kampanju u SAD, koja je posledično objavljena i u Evropi, Toyota Srbija želi da informiše javnost o detaljima ove kampanje. Kampanja se odnosi modele Rav4, Avensis i neke verzije Aurisa, što je približno 600.000 vozila...

G Tech Sportster - Pobesneli Fiat 500!

G Tech Sportster - Pobesneli Fiat 500!

Fiat 500 nije najčešća meta tjunerskih kompanija, a kada se to desi, od malenog Italijana nastaje ekstremni sportista. Ovoga puta, nemačka tjunerska kompanija G-Tech, predstavila je model Sportster - pravog monstruma u prekrojenom odelu Fiata 500...

U Evropi će biti obavezan sistem automatskog kočenja

U Evropi će biti obavezan sistem automatskog kočenja

Automatski sistem hitnog kočenja, koji se koristi da bi se izbegao frontalni sudar bez intervencije vozača, narednih godina bi mogao postati deo standardne opreme u novim automobilima u Evropi. Sistem automatskog hitnog kočenja, trenutno je u ponudi samo u automobilima premium marki, i njegov razvoj je na početku...

Posle tri godine, Damler u julu zabeležio pad prodaje

Posle tri godine, Damler u julu zabeležio pad prodaje

Nemački automobilski koncern Daimler, u julu mesecu je zabeležio prvi pad prodaje putničkih automobila za zadnje tri godine. Damler je objavio, da je u navedenom mesecu, prodaja automobila marki Mercedes-Benz, Smart i Maybach, zabeležila pad u odnosu na isti mesec prošle godine od 3%, na 105.449 automobila...

Nagrada za dizajn za Mazdu Takeri

Nagrada za dizajn za Mazdu Takeri

“Automotive Brand Contest 2012” proglasio je Mazdu Takeri jednim od ovogodišnjih pobednika. Takmičenje za najbolji brend i dizajn sa žirijem sastavljenim od međunarodnih automobilskih novinara krunisao je koncept auto premijerno predstavljen u Ženevi ove godine, proglasivši ga pobednikom u kategoriji “koncepti”...

Kelleners Sport  obradio BMW 3 (F30)

Kelleners Sport obradio BMW 3 (F30)

Kelleners Sport je nemački specijalista za modifikacije automobila BMW već tri decenije. Najnovija kreacija ove tjunerske kompanije je šesta generacija modela BMW 3 (F30), koji je dobio nove aerodinamičke detalje, više snage o bolje vozne osobine...

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Danas, 6. avgusta 2012. godine, kompanija Volfkswagen je u svom glavnom proizvodnom pogonu u Wolsburgu počela proizvodnju sedme generacije modela Golf. S obzirom na tronedeljne odmore, Volkswagen je bio primoran da uvede dodatne radne smene za proizvodnju Golfa "sedmice"...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje