AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Jedanaesta pobeda Audi Motorsport odeljenja na Le Manu u poslednjih 13 godina! Jubilarni, 80-ti, Le Man je prošao u znaku nove generacije R18 prototipa – e-tron quattro. Preko 200.000 gledalaca je prisustvovalo veoma dramatičnoj trci, prepunoj preokreta i trkačkih incidenata...

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Međutim, nakon svih dramatičnih preokreta, na čelu kolone su se nalazila dva potpuno nova protototipa koji su ponovo pokazali da je moto kompanije ponovo potvrđen – “Vorsprung durch Technik.” Audi posade su trku završile na pozicijama 1, 2, 3 i 5. Ovo je četvrta 1-2-3 pobeda za Audi od kako ovaj tim nastupa na Le Manu.

Ruper Štedler (Rupert Stadler), Predsedavajući Upravnog Odbora AUDI AG, je izjavio: “Ostvarivanjem uspeha na najznačajnijoj trci na svetu, naši inženjeri su demonstrirali našu tehnološku ekspertizu na najimpresivniji mogući način. Kombinacija ultra lakih materijala i e-tron quattro pogona je odmah pokazala svoj potencijal. Međutim, ova trka je pokazala da se do trijumfa teško dolazi i da je savršena priprema ključ za pobedu.”

Sva četiri Audi R18 prototipa su imali priliku da osvoje pobedu, ali je posada #1 bila i ove godine ta koja je napravila najmanje grešaka, a uz to bila veoma brza. Prošlogodišnji pobednici su ove godine odvezli 378 krugova tokom 24 časa, što im je značajno pomoći da i naredne sezone zadrže prestižni broj 1 na svom prototipu. Ovo je druga pobeda za vozače Marsel Fesler (Švajcarska), Benoa Treluje (Francuska) i Andre Loterer (Nemačka). Na drugom mestu je trku završila druga e-tron quattro posada – Alan MekNiš, Tom Kristensen i Dindo Kapelo.
Posada #4 sa Majk Rokenfelerom i dvojcom novajlija na Le Manu – Oliverom Džarvisom i Markom Bonanomijem je trku završila na trećem mestu, dok je posada #3 (Roman Duma, Loik Duval i Mark Žene) i pored impresivnih vožnji i veoma brzih vremena imala nekoliko izletanja pa su kroz cilj prošli kao petoplasirani.

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Direktor Audi Motorsport odeljenja, Dr. Volfgang Ulrih, je izjavio: “Ovo je trka kakvu možete imati samo na Le Manu. Nikada se ne smete radovati pre kraja trke, što smo mi iskusil u nedelju u podne. Svi su već pričali o 1-2-3-4 pobedi, kada smo imali dva udesa – skoro pa istovremeno. Srećom, tim je uspeo da popravi oba prototipa veoma brzo, tako da nismo mnogo izgubili. Nakon svega, mogu samo da se poklonim celom Audi Sport timu koji je radio naporno u proteklih godinu dana da bi omogućio ovakav trijumf. Dokazali smo da smo ne samo brzi već i da smo najveći inovatori – predstavili smo TFSI agregat 2001, TDI 2006, a ove godine smo pokazali da imamo i hibridnu tehnologiju spremnu za pobedu.”

Audi

Toyota proslavlja početak proizvodnje novog Aurisa u Burnastonu, UK

Toyota proslavlja početak proizvodnje novog Aurisa u Burnastonu, UK

Toyotina blistava istorija proizvodnje u Ujedinjenom kraljevstvu je od danas bogatija za još jedan važan događaj – zvanični početak proizvodnje potpuno novog Aurisa u fabrici u Burnastonu. Dr. Vince Cable, državni sekretar za poslovanje, inovacije i veštine, je pozdravio Toyotine investicije u Ujedinjenom kraljevstvu...

Novi-stari automobil Baracka Obame

Novi-stari automobil Baracka Obame

U Sjedinjenim Američkim Državama su završeni predsednički izbori. Predmet našeg interesovanja je automobil koji će novi (stari) predsednik koristiti. S obzirom da je Barack Obama postao novi-stari predsednik USA, ni predsednički automobil nije potpuno nov, već je unapređena verzija modela koji je Obama koristio u prvom mandatu...

ZF: Devet stepeni prenosa u automatskom menjaču je limit

ZF: Devet stepeni prenosa u automatskom menjaču je limit

Nije bilo tako davno, kada je standardan menjač u automobilima imao četiri stepena prenosa. U poslednjoj deceniji, mnogo toga se promenilo, kada je u pitanju transmisija. Menjač sa šest "brzina" je postao standard, nisu retki ni sedmostepeni, a premium brendovi u ponudi imaju i menjače sa osam stepeni prenosa. Da li je tu kraj?

BASF gradi u Poljskoj najveću fabriku katalizatora u Evropi

BASF gradi u Poljskoj najveću fabriku katalizatora u Evropi

BASF ulaže oko 90 miliona evra u prvoj fazi izgradnje mobilnog pogona za proizvodnju katalizatora emisije štetnih gasova u Srodi Slonskoj, u specijalnoj ekonomskoj zoni u blizini Vroclava u Poljskoj. Izgradnja novog pogona veličine 40,000 kvadratnih metara – BASF-ov najveći u Evropi – počeće već pred kraj 2012. godine...

Opel Zafira Tourer osvojila nagradu “Zlatni volan 2012”

Opel Zafira Tourer osvojila nagradu “Zlatni volan 2012”

Opel Zafira Tourer osvojila je nagradu "Zlatni volan 2012" za koju se takmičilo šest različitih modela u segmentu van vozila. Ova važna evropska auto-nagrada je najnoviji u dugom nizu uspeha proizvođača automobila iz Riselshajma: dva Zafirina prethodnika osvojila su ovo priznanje 1999. i 2005. godine...

BMW: sportski volan M Performance sa OLED displejom

BMW: sportski volan M Performance sa OLED displejom

U aktuelnom spisku dodatne opreme BMW M Performance nalazi se i novi sportski volan - BMW M Performance Steering Wheel. Radi se o novom atraktivno dizajniranom volanu, koji je prilagođen sportski orjentisanim vozačima, a dostupan je za modele serije 1 i sedan serije 3...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje