AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Schumacher i Rosberg sklopili AMG motor + FOTO

Schumacher i Rosberg sklopili AMG motor + FOTO

Vozači Formula 1 tima Mercedes, Michael Schumacher i Nico Rosberg, nedavno su posetili proizvodne pogone kompanije AMG u Affalterbachu. Piloti su lično sastavili deo AMG V8 Twin-turbo motora zapremine 5.5 litara, koji će pogoniti novi model Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake, predstavljen juče u Hockenheimu...

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Kompanija Audi otvorila je u centralnom Londonu, nedaleko od poznatog trga Piccadilly Circus, svoj prvi virtuelni showroom. Nemačka kompanija planira u naredne tri godine, da otvori više od 20 virtuelnih showrooma, koji bi u budućnosti trebali predstavljati ključan koncept prodaje, prvenstveno u oblasti električnih Audija...

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Nova perjanica kompanije Kia dobile je ime Quoris. Na domaćem, južnokorejskom tržištu, ovaj model se prodaje od maja tekuće godine, pod imenom K9. Veliki sedan predstavlja povratak marke Kia pogonu na zadnje točkove, a još uvek zvanično nije potvrđeno, da će novi model biti dostupan na evropskom tržištu...

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Britanski magazin Autocar preneo je informaciju, koja će obradovati sve ljubitelje automobila sa lavom u znaku. Atraktivni hot-hatch model Peugeot 208 GTI, dobio je "zeleno svetlo" za proizvodnju. Pokretaće ga turbo brnzinski 4-cilindarski motor 1.6 THP od BMW-a, koji pogoni i modele Citroën DS3 ili snažni Mini Cooper S...

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Šta se može uraditi sa markantnim SUV modelom, koji pod haubom ima agregat od 500 konjskih snaga i 1.000 Nm? U kompaniji Fostla su ovaj atraktivni SUV učinili još gresivnijim, a najsnažniji turbodizel motor 6.0 V12 TDI dobio je novu "porciju" snage, pa sada razvija 600 KS i 1.150 Nm!

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Proizvodnja modela Lamborghini Aventador LP 700-4 počela je u junu mesecu 2011. godine, a posle jedne godine i tri meseca proizvodnje, italijanska kompanija slavi 1.000 proizvedenih primeraka. U trećem kvartalu prošle godine, Lamborghini je proizvodio tri Aventadora dnevno, a danas proizvodi preko četiri primerka na dan...

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Želite da popijete svežu kafu u svom automobilu? Ne brinite, za tako nešto vam nije potreban Rolls-Royce ili Bentley. Fiat 500L je prvi automobil na svetu, koji je opremljen potpuno integrisanim aparatom za kafu, razvijenim u saradnji sa kompanijom Lavazza...

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW Group, kao oficijelni automobilski partner 30. Letnjih olimpijskih igara u Londonu, u Olimpijskom parku će imati svoj paviljon. U njemu će prezentovati svoje najnovije proizvode, a nemačka kompanije očekuje da će kroz paviljon prolaziti nekoliko hiljada ljudi dnevno...

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford Evropa će, počev od oktobra, ponuditi svoje modele C-MAX i Grand C-MAX sa jednolitarskim benzinskim motorom EcoBoost. Očekuje se da kombinacija nagrađivanog motora i popularnog, svestrano aktivnog vozila pruži efikasnost u potrošnji goriva i nivo emisije CO2 najbolje u klasi...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje