Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_0.jpg)
Na sajmu automobila u New Yorku, predstavljen je leteći automboil od kompanije Terrafugia. Da, dobro ste pročitatli - leteći automobil. uspelo. "Ukrštanje" automobila i aviona je uspelo, i model Transition se već može kupiti po ceni od 218.000 evra, a u vazduh može poleteti svako ko završi kurs letenja u trajanju od samo 20 sati...
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_1.jpg)
Isporuka letećeg automobila počinje krajem godine, a američka kompanija već prima depozite od 10.000 dolara i nepovratne depozite u iznosu od 2.500 dolara. Za pogon se stara atmosferski četvorocilindrični Rotax 912ULS motor, koji za pogon može da koristi i klasično gorivo za automobile. Ovaj pouzdan i štedljiv motor ima 8-ventilsku tehniku i zapreminu od 1,35 litara, a težak je svega 60 kilograma, pri čemu razvija maksimalnu snagu od 74 kW i maksimalni obrtni moment od 128 Nm. Ova snaga je dostupna u trajanju od samo 5 minuta vožnje ili u fazi uzletanja, a u standardnom modu, motor isporučuje maksimalnu snagu od 69 kW.
Leteći automobil može da primi dva putnika i ima masu od 650 kilograma. Maksimalna brzina iznosi 172 km/h. Motor pokreće zadnje točkove (maksimalna brzina na zemlji iznosi 105 km/h). Podsetimo, leteći avion je sposoban da preleti udaljenost do 787 kilometara. Za poletanje mu je potreban pravac od minimalno 500 metara. Prosečna potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu vožnje iznosi 6,7 litara benzina. Rezervoar zapremine 87 litara, obezbeđuje veliuku autonomiju. Kada vozač sleti, potrebno je samo da sklopi krila, i leteći automobil se pretvara u "obični" automobil, istina sa smanjenom bočnom vidljivošću.
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_3.jpg)
Informacije sa board kompjutera i navigacionog sistema, vozač dobija kroz stakleni kokpit (veliki LCD paneli umesto analognih instrumenata), čiji dobavljač je kompanije Dynon Avionics. Raspon krila aviona iznosi 8 metara, statički i dinamički proračuni su veoma jednostavni, a kontrola aviona-automobila veoma brzo postaje rutinska. Proizvodnju donekle komplikuje sistem za sklapanje krila (automobil na ulici ima dimenzije 6 x 2,3 x 2 metra), alo to je sistem koji je veoma dobro poznat u avijaciji. U slučaju da se dogodi nešto neplanirano, tu je bezbednosni padobran, koji značajno smanjuje rizik od fatalnog ishoda.
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_4.jpg)
Projekat je nedavno dobio specijalni sertifikat od NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), koji je američki ekvivalent evropskoj Euro NCAP organizaciji za testiranje bezbednosti.
Foto:
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_5.jpg)
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_6.jpg)
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_7.jpg)
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_8.jpg)
![Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra](slike/vesti/20120406013639_photo_9.jpg)
Automagazin.rs