AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zbogom, Mazda RX-8!

Zbogom, Mazda RX-8!

Mazda u leto tekuće godine završava proizvodnju modela RX-8, a za rastanak sa ovim nesvakidašnjim sportskim automobilom, Mazda u Srbiji je organizovala vožnju na stazi NAVAK. Ekipa novinara, među kojima je bio i test vozač Automagazin portala i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, juče su imali priliku da isprate u istoriju ovaj "egzotičan", ali zabavan i kvalitetan automobil...

Zbogom, Mazda RX-8!

Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.

Vladan Petrović nam je istakao da je "poslednji krug" u ovom neobičnom automobilu, veoma emotivan trenutak za sve one koji preferiraju sportske automobile. "Mazda RX-8 je kvalitetan, ali po mnogo čemu specifičan sportski automobil. To se pre svega odnosi Wankel motor sa rotacionim klipom, ali i na karoseriju, koja može da primi četiri putnika. Zahvaljujući jedinstvenoj konstrukciji relativno laganog motora, RX-8 ima nisko težište, a samim tim i odlične vozne osobine. Upravljanje je precizno, a pogon na zadnje točkove obezbeđuje mnogo užitka u vožnji. Zaista mi je bilo veliko zadovoljstvo, što sam imao priliku da se na ovakav način oprostim sa ovim kvalitetnim automobilom. Nadam se da će RX-8 dobiti dostojnog naslednika, ali sa istom koncepcijom, jer je malo automobila sa konvencionalnim sistemima pogona, koji mogu da pruže ovakav užitak u vožnji. Zbogom RX-8!" - izjavio je Vladan Petrović.

Pogled u istoriju

Koreni ovog atraktivnog kupea sa četvoro vrata, seže do 1995. godine. Tada je na sajmu automobila u Tokiju predstavljen koncept RX-01 sa motorom MSP-RE (Multi-Side-Port Rotary Engine), koji je bio početna tačka u razvoju motora RENESIS za RX-8. 1999. godine je predstavljena unapređena verzija u konceptu RX-EVOLV. Ovaj model je imao sve najvažnije karakteristike serijske verzije modela RX-8, uključujući i drugi par vrata, koji se otvara u smeru suprotnom od smera vožnje. U gotovom serijskom obliku, Mazda RX-8 je predstavljena 2001. godine, a dve godine kasnije počela je serijska proizvodnja.

Zbogom, Mazda RX-8!

Dizajn

Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.

Zbogom, Mazda RX-8!

Komfor i funkcionalnost

Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE® audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.

Zbogom, Mazda RX-8!

RENESIS rotacioni motor

RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući I nagradu ‘Najbolji svetski motor godine’ 2003. i 2004. godine. RENESIS rotacioni motor je doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača. Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.

Zbogom, Mazda RX-8!

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Opel Zafira Tourer osvojila nagradu “Zlatni volan 2012”

Opel Zafira Tourer osvojila nagradu “Zlatni volan 2012”

Opel Zafira Tourer osvojila je nagradu "Zlatni volan 2012" za koju se takmičilo šest različitih modela u segmentu van vozila. Ova važna evropska auto-nagrada je najnoviji u dugom nizu uspeha proizvođača automobila iz Riselshajma: dva Zafirina prethodnika osvojila su ovo priznanje 1999. i 2005. godine...

BMW: sportski volan M Performance sa OLED displejom

BMW: sportski volan M Performance sa OLED displejom

U aktuelnom spisku dodatne opreme BMW M Performance nalazi se i novi sportski volan - BMW M Performance Steering Wheel. Radi se o novom atraktivno dizajniranom volanu, koji je prilagođen sportski orjentisanim vozačima, a dostupan je za modele serije 1 i sedan serije 3...

Novi Ford Ranger - International Pick-Up of The Year 2013!

Novi Ford Ranger - International Pick-Up of The Year 2013!

Novi Ford Ranger je osvojio nagradu Međunarodni pik-ap za 2013. godinu. Svaki od članova žirija je rangirao novog Rangera kao svoj izbor broj jedan; žiri hvali njegove performanse na i van puta, liniju jakih motora, nosivost i vučne sposobnost i bezbednost...

FOTO: Mark Webber za volanom Dacije Duster

FOTO: Mark Webber za volanom Dacije Duster

S vremena na vreme se neki poznati takmičarski vozač pojavi za volanom serijskog, obično sportskog automobila. Mark Webber je posle uzbudljive trke u Abu Dhabiju isprobao model iz sasvim druge kategorije. Australijskog takmičara je pozvao Renault, da testira Daciju Duster u Omanu...

Maserati Quattroporte 2013: Italijanski luksuz po šesti put

Maserati Quattroporte 2013: Italijanski luksuz po šesti put

Maserati je zvanično predstavio dugo očekivanu novu generaciju sedana Quattroporte. Novi luksuzni sedan je doneo ono što smo mogli i očekivati - više rafiniranosti i lukuza, a manje sportskog duha i agresivnosti. Motor za svoj sedan, Maserati je razvio u saradnji sa kompanijom Ferrari...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje