AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zbogom, Mazda RX-8!

Zbogom, Mazda RX-8!

Mazda u leto tekuće godine završava proizvodnju modela RX-8, a za rastanak sa ovim nesvakidašnjim sportskim automobilom, Mazda u Srbiji je organizovala vožnju na stazi NAVAK. Ekipa novinara, među kojima je bio i test vozač Automagazin portala i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, juče su imali priliku da isprate u istoriju ovaj "egzotičan", ali zabavan i kvalitetan automobil...

Zbogom, Mazda RX-8!

Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.

Vladan Petrović nam je istakao da je "poslednji krug" u ovom neobičnom automobilu, veoma emotivan trenutak za sve one koji preferiraju sportske automobile. "Mazda RX-8 je kvalitetan, ali po mnogo čemu specifičan sportski automobil. To se pre svega odnosi Wankel motor sa rotacionim klipom, ali i na karoseriju, koja može da primi četiri putnika. Zahvaljujući jedinstvenoj konstrukciji relativno laganog motora, RX-8 ima nisko težište, a samim tim i odlične vozne osobine. Upravljanje je precizno, a pogon na zadnje točkove obezbeđuje mnogo užitka u vožnji. Zaista mi je bilo veliko zadovoljstvo, što sam imao priliku da se na ovakav način oprostim sa ovim kvalitetnim automobilom. Nadam se da će RX-8 dobiti dostojnog naslednika, ali sa istom koncepcijom, jer je malo automobila sa konvencionalnim sistemima pogona, koji mogu da pruže ovakav užitak u vožnji. Zbogom RX-8!" - izjavio je Vladan Petrović.

Pogled u istoriju

Koreni ovog atraktivnog kupea sa četvoro vrata, seže do 1995. godine. Tada je na sajmu automobila u Tokiju predstavljen koncept RX-01 sa motorom MSP-RE (Multi-Side-Port Rotary Engine), koji je bio početna tačka u razvoju motora RENESIS za RX-8. 1999. godine je predstavljena unapređena verzija u konceptu RX-EVOLV. Ovaj model je imao sve najvažnije karakteristike serijske verzije modela RX-8, uključujući i drugi par vrata, koji se otvara u smeru suprotnom od smera vožnje. U gotovom serijskom obliku, Mazda RX-8 je predstavljena 2001. godine, a dve godine kasnije počela je serijska proizvodnja.

Zbogom, Mazda RX-8!

Dizajn

Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.

Zbogom, Mazda RX-8!

Komfor i funkcionalnost

Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE® audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.

Zbogom, Mazda RX-8!

RENESIS rotacioni motor

RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući I nagradu ‘Najbolji svetski motor godine’ 2003. i 2004. godine. RENESIS rotacioni motor je doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača. Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.

Zbogom, Mazda RX-8!

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Direktor Korporativnih komunikacija, viši potpredsednik Mihaela Huber (Michaela Huber) je preuzela odgovornost i za odeljenje održivosti u OMV Grupaciji od 1. oktobra. Naziv odeljenja je stoga preimenovan u "Korporativne komunikacije i održivost"...

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Na rallycross takmičenju, koje je održano u okviru pratećeg programa SEMA Show 2012 (Las Vegas), Ken Block je doživeo veoma neprijatno iskustvo. U enterijeru njegove supersnažne Ford Fieste pojavio se plamen, a na iznenađenje mnogih, Block je to ignorisao i nastavio borbu sa ostalim takmičarima na stazi!

Toyota GT86: Turbo NE, elektromotor DA!

Toyota GT86: Turbo NE, elektromotor DA!

Dolazak snažnije verzije sportskog modela Toyota GT86, samo je pitanje vremena. Do sada je sve bilo na nivou spekulacija, ali kada se u debatu uključi neko direktno iz kompanije Toyota, onda stvari postaju jasnije. Taj "neko" je Tetsuya Tada, koji vodi razvojni program modela Toyota GT86...

Osveženi Peugeot 3008 snimljen u Kini

Osveženi Peugeot 3008 snimljen u Kini

Kina postaje sve veći izvor špijunskih fotografija. Najnovije nam otkrivaju izgled modernizovanog  Peugeota 3008, koji će u ovom obliku stići i u naše salone. Zanimljivo je da su Kinezi otkrili izgled kompletnog automobila, bez maske!

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series na prvom videu

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series na prvom videu

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series predstavlja vrhunac ponude sportkih modela ove nemačke kompanije, jer kada u Mercedesu u nazivu modela dodaju nastavak Black Series, možete biti sigurni da je u pitanju beskompromisan sportski automobil. Pred nama je prvi video...

Toyota kupuje Aston Martin?

Toyota kupuje Aston Martin?

Većinski vlasnik Aston Martina, kuvajtska kompanija Investment Dar, potvrdila je da prodaje svoje vlasništvo u ovoj kompaniji. Proteklih dana se pominje nekoliko potencijalnih kupaca Aston Martina, među kojima je i japanska kompanija Toyota...

Rolf-Juergen Seyerle - Novi CEO Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Rolf-Juergen Seyerle - Novi CEO Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Rolf-Juergen Seyerle je postavljen na mesto generalnog direktora Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora. Ovu funkciju je preuzeo od Andreasa Bindera, koji je nakon četri godine uspešnog rada na ovoj poziciji napustio tržište Srbije i Crne Gore i preuzeo rukovođenje Mercedes-Benz Hong Kong & Macau...

Novi Subaru Forester predstavljen u Japanu

Novi Subaru Forester predstavljen u Japanu

Proizvođač automobila Subaru, kompanija „Fudži teška industrija“ (FHI), danas je zvanično predstavio i pustio u prodaju potpuno novi model Forester. Četvrta generacija subaruovog legendarnog modela još više potvrđuje osobine istinskog SUV-a...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje