AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Zbogom, Mazda RX-8!

Zbogom, Mazda RX-8!

Mazda u leto tekuće godine završava proizvodnju modela RX-8, a za rastanak sa ovim nesvakidašnjim sportskim automobilom, Mazda u Srbiji je organizovala vožnju na stazi NAVAK. Ekipa novinara, među kojima je bio i test vozač Automagazin portala i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, juče su imali priliku da isprate u istoriju ovaj "egzotičan", ali zabavan i kvalitetan automobil...

Zbogom, Mazda RX-8!

Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.

Vladan Petrović nam je istakao da je "poslednji krug" u ovom neobičnom automobilu, veoma emotivan trenutak za sve one koji preferiraju sportske automobile. "Mazda RX-8 je kvalitetan, ali po mnogo čemu specifičan sportski automobil. To se pre svega odnosi Wankel motor sa rotacionim klipom, ali i na karoseriju, koja može da primi četiri putnika. Zahvaljujući jedinstvenoj konstrukciji relativno laganog motora, RX-8 ima nisko težište, a samim tim i odlične vozne osobine. Upravljanje je precizno, a pogon na zadnje točkove obezbeđuje mnogo užitka u vožnji. Zaista mi je bilo veliko zadovoljstvo, što sam imao priliku da se na ovakav način oprostim sa ovim kvalitetnim automobilom. Nadam se da će RX-8 dobiti dostojnog naslednika, ali sa istom koncepcijom, jer je malo automobila sa konvencionalnim sistemima pogona, koji mogu da pruže ovakav užitak u vožnji. Zbogom RX-8!" - izjavio je Vladan Petrović.

Pogled u istoriju

Koreni ovog atraktivnog kupea sa četvoro vrata, seže do 1995. godine. Tada je na sajmu automobila u Tokiju predstavljen koncept RX-01 sa motorom MSP-RE (Multi-Side-Port Rotary Engine), koji je bio početna tačka u razvoju motora RENESIS za RX-8. 1999. godine je predstavljena unapređena verzija u konceptu RX-EVOLV. Ovaj model je imao sve najvažnije karakteristike serijske verzije modela RX-8, uključujući i drugi par vrata, koji se otvara u smeru suprotnom od smera vožnje. U gotovom serijskom obliku, Mazda RX-8 je predstavljena 2001. godine, a dve godine kasnije počela je serijska proizvodnja.

Zbogom, Mazda RX-8!

Dizajn

Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.

Zbogom, Mazda RX-8!

Komfor i funkcionalnost

Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE® audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.

Zbogom, Mazda RX-8!

RENESIS rotacioni motor

RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući I nagradu ‘Najbolji svetski motor godine’ 2003. i 2004. godine. RENESIS rotacioni motor je doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača. Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.

Zbogom, Mazda RX-8!

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Dacia Lodgy - Poznate francuske cene i nivoi opreme

Dacia Lodgy - Poznate francuske cene i nivoi opreme

Modeli Logan, Sandero i Duster, dobili su u francuskom cenovniku novog "kolegu" porodični MPV model Lodgy, čija cena startuje od 9.900 evra, koliko je potrebno izdvojiti za osnovnu verziju Lodgy 1.6 MPI. Podsetimo, rumunski MPV model biće dostupan sa dva benzinska i dva turbodizel 1.5 dCi motora, a na srpskom tržištu ga možemo očekivati u septembru mesecu tekuće godine...

Video predstavljanje: Porsche Boxster i Boxster S

Video predstavljanje: Porsche Boxster i Boxster S

Porsche je i kod modela Boxter primenio svoj dokazan recept postepene evolucije dizajna, pa se nova generacija ovog atraktivnog automobila svojim dizajnerskim linijama direktno vezana sa svojim prethodnicima. Karoserija novog Boxtera je znatno čvršća, a masa je smanjena...

Toyota GT 86 i Subaru BRZ: Proizvodnja je počela

Toyota GT 86 i Subaru BRZ: Proizvodnja je počela

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), proizvođač automobila marke Subaru, pokrenuo je u svojoj fabrici Gunma, u japanskom mestu Ota, serijski proizvodnju sportskih automobila sa pogonom na zadnje točkove i motorom tipa boxer - Subaru BRZ a Toyoty GT 86...

SEAT Leon FR+ Supercopa: Specijalno za Britaniju

SEAT Leon FR+ Supercopa: Specijalno za Britaniju

SEAT na britansko tržište uvodi model Leon u specijalnoj ediciji FR+ Supercopa. U razvoju automobila su učestvovali eksperti iz divizije SEAT Sport, koja primerak model Leon za prestižni Svetski šampionat turističkih automobila (WTCC)...

Video: Mazda Takeri – Bliska budućnost srednje klase

Video: Mazda Takeri – Bliska budućnost srednje klase

Koncept koji je svetsku premijeru imao na prošlogodišnjem sajmu automobila u Tokiju, a predstavljen je i u Ženevi ove godine, najavljuje izgled nove generacije modela Mazda6. Dizajnerske linije koncpeta su razvijene prema aktuelnom dizajnerskom jeziku Mazde - KODO – Soul of Motion...

Mercedes-Benz CLS63 AMG by Mansory: Karbonske orgije

Mercedes-Benz CLS63 AMG by Mansory: Karbonske orgije

Na aktuelnom sajmu automobila u Ženevi, najveće zvezde su ekskluzivni supersportski modeli, među kojima se istuču Ferrari F12berlinetta i unikatni prototip Lamborghini Aventador J. Na štandu Mansory, dominirao je "obrađen" McLaren MP4-12C, ali veliku pažnju je privukao i modifikovani Mercedes-Benz CL3 63 AMG...

Opel jedan od glavnih sponzora Big Snow festivala

Opel jedan od glavnih sponzora Big Snow festivala

Opel je, pored brojnih akcija pokrenutih za ljubitelje skijanja i snega,  omogućio i svim ljubiteljima muzike da uživaju na Big Snow festivalu na Kopaoniku. Opel je sponzor jednog od najvećih evropskih zimskih muzičkih festivala, Big Snow Kop, koji se održava ove godine od 19-25.marta na Kopaoniku, a na kom je glavna zvezda čuvena Ms. Dynamate.

Red dot dizajnerske nagrade ponovo u Kijine ruke

Red dot dizajnerske nagrade ponovo u Kijine ruke

Kia je na ovogodišnjem dizajnerskom takmičenju red dot osvojila prestižne nagrade za modele Picanto i Rio. 5-vratne varijanta mališana Picanta i novog Rija pobedile su u kategoriji ‘Dizajn proizvoda’ (‘Product Design’), gde se za nagrade borilo više od 4.500 proizvoda i 1.800 proizvođača iz 58 država...

Rally Croatia 2022 - Kalle Rovanpera
Slika nedelje