AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Olimpijske igre u Londonu 2012 - BMW vozni park

Olimpijske igre u Londonu 2012 - BMW vozni park

BMW je oficijelni partner 30. Letnjih olimpijskih igara u Londonu 2012. godine. Nemačka kompanija je olimpijcima, sportskim funkcionerima, novinarima i drugim osobama, na raspolaganje dala preko 3.000 vozila, uključujući i motocikle i bicikle...

Nova Honda CR-V  na novim fotografijama i videu

Nova Honda CR-V na novim fotografijama i videu

U Evropi je nova generacija modela Honda CR-V, u obliku koncepta, predstavljena na martovskom sajmu automobila u Ženevi. Pred nama su nove fotografije serijske evropske verzije modela Honda CR-V, koja će svetsku premijeru imati na sajmu automobila u Parizu ove godine. Prvi primerci će do kupaca stići u oktobru mesecu...

Karakoram Highway: Najviši autoput na svetu

Karakoram Highway: Najviši autoput na svetu

Od uništenog puta, sa mnoštvom rupa i neravnina, koji vijuga između velikih stenovitih planinskih vrhova, polako nastaje gladak autoput. Kineski i pakistanski radnici, od najvišeg asfaltnog puta na svetu, sa najvišom tačkom na 4.693 metra iznad mora, prave autoput. Autoput Karakoram spaja pakistanski region Gilgit sa kineskom provincijom Sin-tiang...

Toyota je opet svetski lider u proizvodnji automobila

Toyota je opet svetski lider u proizvodnji automobila

Toyota se vraća na poziciju najveće svetske automobilske kompanije. Posle suočavanja sa posledicama prošlogodišnjeg velikog zemljotresa i cunamija u Japanu, Toyota je konsolidovala svoje redove i snažno krenula napred. Rezultat je međugodišnje povećanje proizvodnje od 34 %...

Volkswagen gosti na Naxi plaži UŠĆE OPEN AIR

Volkswagen gosti na Naxi plaži UŠĆE OPEN AIR

Od ovog vikenda, iskoristite priliku i testirate najmladjeg i najmanjeg člana Volkswagen porodice. Ovo je jedinstvena prilika da doživite automobil koji nikoga nije ostavio ravnodušnim. Mali auto, koji je dovoljno komotan da preveze i četiri košarkaša. Za one koji sumnjaju, obezbedili smo test vozila!

Volkswagen otvara novu fabriku u Kini

Volkswagen otvara novu fabriku u Kini

Volkswagen Grupa otvara nove proizvodne kapacitete na rastućem tržištu Kine. Prof. dr Johem Hajcman, član Upravnog odbora Volkswagen AG, zadužen za novu funkciju kineskog Upravnog odbora i dr Mihael Maht, član Upravnog odbora Volkswagen AG zadužen za proizvodnju Grupe, otvorili su novu fabriku Šangaj Volkswagen u Jizengu, u Istočnoj Kini...

Prodajna akcija Subarua u Srbiji

Prodajna akcija Subarua u Srbiji

Od 1. do 31. avgusta 2012. godine svi oni koji odluče da kupe popularni Subaruov terenac Forester, moći će da iskoriste letnji popust koji se kreće od 1.000 do čak 4.000 evra u dinarskoj protivvrednosti, u zavisnosti od modela, nivoa opreme, vrste motora i godine proizvodnje...

Nova luksuzna limuzina Kia Quoris

Nova luksuzna limuzina Kia Quoris

Kijina nova luksuzna limuzina (od maja se prodaje u Južnoj Koreji pod imenom K9) će se na ostalim tržištima zvati Quoris, a očekujemo je krajem godine. Ime proizlazi iz engleskih reči ‘core’ i ‘quality’, što bi trebalo predstavljati kombinaciju čvrstoće, luksuza i visoke tehnologije...

BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje