AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Potpuno novi Toyota Rav4 stiže u Los Angeles

Potpuno novi Toyota Rav4 stiže u Los Angeles

Toyota objavljuje da će se svetska premijera potpuno Nove generacije omiljenog  SUV-a RAV 4  održati na press konferenciji salona automobila u Los Angelesu.  Press konferencija se održava u sredu 28. novembra 2012, sa početkom u 09:00 (PST)...

Verano Motors predstavio Peugeot 208 - Po ukusu svih

Verano Motors predstavio Peugeot 208 - Po ukusu svih

Novi adut prestižnog francuskog brenda Peugeot 208 predstavljen je domaćoj javnosti. Svečanom promocijom pod sloganom Let your body drive “Verano Motors” je u svom salonu “Blue Box“ predstavio novi model koji predstavlja nastavak revolucije u B segmentu u pogledu dizajna, težine vozila i sigurnosti...

Kia Motors širom sveta 11 odsto bolje nego u 2011. godini

Kia Motors širom sveta 11 odsto bolje nego u 2011. godini

Iz korporacije Kia Motors javljaju da su u oktobru širom sveta prodali 228.146 vozila, što je 3% više nego u oktobru prošle godine. Kijom su bili najviše oduševljeni Amerikanci, gde su zabeležili rast prodaje od 14 % (u odnosu na prošlogodišnji oktobar), a kupili su 48.880 Kija...

Bliži se Svetski dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda

Bliži se Svetski dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda

U sklаdu sа preporukom UN iz 2005. godine, Međunаrodni dаn sećаnjа nа žrtve sаobrаćаjnih nezgodа u velikom broju zemаljа obeležаvа se treće nedelje u novembru. Agencijа zа bezbednost sаobrаćаjа će 18. novembra postаviti info-pult u „Ušće šoping centru“ nа prvom sprаtu blizu pokretnih stepenicа, i to u intervаlu od 11 do 13 čаsovа i 30 minutа...

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Već ste pomislili, da vas u svetu tjuninga ništa više ne može iznenaditi? Kao što možete videti, narodna poslovica "nikad ne reci nikad" važi svuda. Pred nama je Porsche Carrera S, u kojoj je volan pozicioniran na sredini kokpita. Da, baš kao u slavnom McLarenu F1...

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Ford je počeo masovnu proizvodnju nove Ford Fieste u svojoj montažnoj fabrici u Kelnu i najnovija verzija najprodavanijeg evropskog malog automobila će uskoro biti kod dilera. Dinamički stilizovana nova verzija Fieste oprema se novim pametnim tehnologijama i linijom prodornih pogonskih agregata...

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

ADAM je Opelovo prvo malo lifestyle vozilo. Sub-segment u koji ulazi je u početku bio oblikovan prema savremenim automobilskima tumačenjima ’’retro’’ tema, ali je Opel namerno išao svojim sopstvenim, inovativnim putem. On je dao ADAM-u smele proporcije i jedinstven, moderan dizajn bez osvrta na prošlost...

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Od početka primene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, bez vozačke dozvole je ostalo preko 2000 lica. Agencija za bezbednost saobraćaja u prostorijama Privredne komore Beograda, počev od 26. novembra, organizuje četvrti Seminar unapređenja znanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje