AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

BMW XS: crossover sa nepoznatom u imenu

BMW XS: crossover sa nepoznatom u imenu

BMW u svojoj ponudi ima nekoliko SUV modela, koji su veoma popularni na tržištu. Porodica modela sa oznakom X, uskoro će biti proširena sa novim modelima, a ideju kako bi oni mogli izgledati, dao je rumuski dizajner i umetnik, George Manolache...

Kragujevac dobio kvalitetnu PETROL benzinsku stanicu

Kragujevac dobio kvalitetnu PETROL benzinsku stanicu

Puštanjem u rad BS Kragujevac, kompanija Petrol, član Petrol Grupe, energetskog lidera u Sloveniji i regionu, nastavlja dinamičnu ekspanziju na tržištu Srbije. Otvaranjem prve BS u Kragujevcu, Petrol je započeo investicioni ciklus širenja maloprodaje naftnih derivata u centralnoj Srbiji, kao i implementaciju propisa po domaćim i EU standardima.

Porsche Panamera i Cayenne mogu imati problema sa turbom

Porsche Panamera i Cayenne mogu imati problema sa turbom

Luksuzni sportski sedan i veliki SUV model, mogu imati probeleme sa turbopunjačem. Deo rotirajućih elemenata, uključujući i vratilo, izrađeni su od odlivaka lošeg kvaliteta, na šta je upozorio američki Nacionalni biro za bezbednost saobraćaja (NHTSA - National Highway Traffic Safety Administration)...

Nissan Note: Nova generacija predstavljena i na videu

Nissan Note: Nova generacija predstavljena i na videu

Japanska kompanija Nissan otkrila je izgled nove generacije modela Note, novitet koji predstavlja novi globalni kompaktni automobil marke Nissan. Novi Note razvijen je na bazi koncepta Invitation, od kojeg je serijski Note preuzeo glavne dizajnerske linije, uključujući i prednja svetla i bočne linije...

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

IFR Aspid GT-21 Invictus: Novi španski sportista

Svet je bogatiji za novi evropski supersportski automobil. Španska kompanija IFR Automotive prikazala je prve snimke svog novog modela sa oznakom Aspid GT-21 Invictus, koji pod "haubom" ima agregat od 450 konjskih snaga, a masu manju od jedne tone!

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Studija četvrte generacije modela Honda CR-V predstavljena je u Kaliforniji, u septembru 2011. godine, a japanska i američka specifikacija su prikazane su u novembru iste godine. Evropljani su morali čekati do Ženeve 2012, gde je prikazan predprodukcijski koncept. Prve fotografije serijskog modela, Honda je predstavila danas...

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Otkrivanje treće generacije modela Mazda6 se nastavlja. Ovoga puta, japanska kompanija je pokazala zadnji deo novog sedana srednje klase, a na videu možemo pogledati i detalj sa boka automobila. I zadnje partije su dinamično i elegantno dizajnirane, a možemo primetiti i povratak na mekše linije prve generacije...

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

U periodu od 12. do 14. juna, u Beogradu, Nišu i Kralijevu, Michelin-ovi stručnjaci su organizovali tri događaja čije su teme bile performanse Michelin pneumatika i novi propisi o etiketiranju pneumatika. U okviru svakog događaja, Michelin-ovi stručnjaci su predstavili Michelin-ovu posvećenost koja obuhvata performanse koje prevazilaze etiketu...

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje