Michelin predstavio pneumatike koji komuniciraju
Za 30. Olimpijske igre koji će se održati u Londonu od 27. jula do 12. avgusta 2012, Michelin će predstaviti svoju najnoviju inovaciju – pneumatici koji "komuniciraju", odnosno pneumatike opremljene specijalnim RFID čipovima...
Kombinovanjem sistema za praćenje pritiska u gumama (TPMS) i čipovima za identifikaciju Radio frekvencija (RFID), Michelin omogućava operaterima Londonskog gradskog prevoza da poboljšaju bezbednost pneumaticima koje montiraju na njihovim autobusima, čime odmah poboljšavaju mobilnosti i autobusa i transportnih korisnika. Kada se koriste sa RFID čipovima sada objedinjenim u Michelin X InCityTM pneumaticima, TPMS senzori ne samo da pružaju uvid u pritisak i temperaturu pneumatika, već i obezbeđuju besprekornu sledivost koju unapređuje i obezbeđuje praćenje sve dok se pneumatik koristi na vozilu.
Ova inovacija ukazuje put ka novim metodama upravljanja flotom, ne samo za autobuse već i za kamione, zahvaljujući rešenjima koja će biti dostupna u bliskoj budućnosti.
Inovacije u Michelin-u : Ključne cifre
0,2 - Težina RFID čipa u gramima
5 - Dužina RFID čipa i njegove antene u centimetrima
7 - Broj godina koliko je trebalo da se potvrdi ova nova tehnologija.
20 - Broj porodica patenata podnetih od strane Michelin-a za ovu inovaciju.
85 - Procenat londonskih autobusa opremljenih sa MICHELIN pneumaticima.
1.200 - Broj "komunikacionih" pneumatika koji će se montirati na londonskim autobusima do kraja 2012godine.
50.000 - Broj pneumatika koji su već proizvedeni sa RFID čipovima za proveru valjanosti svih faza testiranja.
6 milijardi - Ukupan broj pređenih kilometara za proveru valjanosti ove inovacije.
Za bezbednije, efikasnije kretanje
Michelin Vam predstavlja pneumatik koji “komunicira”. Ubacivanjem RFID čipa u njegovim pneumaticima, Michelin Grupa je napravila elektronsku vezu koja se pruža od pneumatika do sistema za obradu podataka.
RFID čip ne treba bateriju jer se napaja preko elektromagnetnih talasa emitovanih u toku prikupljanja podataka.Memorija RFID čipova koje koristi Michelin je podeljena u četiri oblasti. Njen vek trajanja je znatno duži od samih pneumatika. I za razliku od bar kodova, postoji rizik od brisanja ili odlepljivanja nalepnica. Šta više, kupci mogu uneti svoje podatke, koji onda mogu biti ažurirani tokom trajanja pneumatika. Podaci sadržani u čipovima se emituju na bežični, nedodirivi sistem koji koristi radio talase.
Istraživanja su pokazala da je u proseku je potrebno 15 minuta da proverite pritisak i stanje pneumatika na autobusu ili kamionu. Zato menadžeri flota treba da uvedu složene, skupe sisteme za održavanje proveru pneumatika na nekoliko stotina vozila, posebno za duplo montirane točkove, što dodatno komplikuje proces inspekcije.
Michelin je inovirao stvaranjem potpunog ekosistema kombinujući RFID čipove i TPMS1. Uz Michelin "komunikacione" pneumatike, operater prolazi pored vozila sa elektronskog čitačem koji prikuplja kompletne, izuzetno pouzdane podatke za mnogo manje vremena, zahvaljujući TMPS, a istovremeno dobija jedinstveni identifikacioni broj svakog pneumatika sa RFID čipom. To omogućava operaterima ne samo da obavljaju češće i efikasnije kontrole već i da obezbede besprekornu sledljivost istorije pneumatika, zahvaljujući RFID čipu.
Ova inovacija povećava sledljivost jer provera identifikacionog broja svakog pneumatika pojedinačno može biti problematična, naročito kada se taj broj nalazi na unutrašnjem zidu pneumatika, što je čest slučaj. Čak i kada je broj na spoljnom zidu, ponekad ga je teško pročitati zbog stalnog trljanja i grebanja pneumatika o ivičnjake i ostale prepreke.
Pored toga, prilikom dizajniranja TPMS senzora, Michelin je iskoristio svoje iskustvo u montaži i demontaži pneumatika kao i njegove veštine održavanja da bi bili sigurni da je uređaj izuzetno otporan. Michelin-ov kapacitet za inovacije je omogućio transportnim kompanijama da poboljšaju dve ranije nepomirljive oblasti rada: optimizacija vreme provedenog na održavanju vozila uz istovremeno značajno poboljšanje bezbednosti.
Michelin