AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fordova virtuelna fabrika

Fordova virtuelna fabrika

Ford Evropa razvija kompletnu virtuelni fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila...

"Već smo počeli rad na našem projektu virtuelne fabrike, tako da nećemo morati da idemo na prave montažne linije da bi vršili testove ili istraživanja za eventualne nadogradnje postrojenja", kaže José Terrades, inženjer za simulacije u Ford Španija.

"Virtuelne fabrike će omogućiti Fordu da pregleda i optimizuje montažu budućih modela u bilo kojoj od naših fabrika, bilo gde u svetu. Sa naprednim simulacijama i virtuelnim okruženjem koje već imamo na raspolaganju, verujemo da je ovo nešto što Ford može da postigne u bliskoj budućnosti."

Ford sakuplja hiljade komponenti zajedno za proizvodnju gotovih vozila. Kompjuterska simulacija montažnog procesa omogućava kompaniji da testira proizvodne procese vozila pre nego što investira u resurse potrebne za stvarne proizvodne linije. Ford je postao prvi proizvođač automobila koji je počeo da koristi kompjuterske simulacije za planiranje montaže vozila u objektima širom sveta – od 1997. Kompjuterska simulacija je sada suštinski deo proizvodnih procesa Ford.

"Mi danas koristimo simulaciju za konačne montažne procese koji nam dozvoljavaju da uradimo mnogo više nego da jednostavno planiramo pojedine faze u našoj proizvodnji", kaže Nick Newman, rukovodilac za implementacije u Ford Nemačka. "Možemo da sjedinimo delove kompletnih automobila u virtuelnom okruženju i procenimo konstrukciju do najsitnijih detalja, a planiramo još mnogo više u budućnosti."

Ford koristi sofisticiranu tehnologiju kamera za skeniranje i digitalizaciju svojih realnih proizvodnih objekata za kreiranjeu ultra realističnih 3D virtuelnih okruženja u montaži. Kompanijina fabrika u Valensiji, u Španiji, ima vodeću ulogu u razvoju virtuelnih fabričkih okruženja, koja imaju potencijal da omoguće da se sprovode daljinske procene iz celog sveta.

Specijalni projektori i polarizacione, na pokret osetljive naočare se koriste za kreiranje interaktivnih 3D virtuelnih scenarija stvarne proizvodnje.

Akcije koje zahtevaju stvarne operatere na montažnim linijama su simulirane u tim sredinama da pomognu Fordovim ergonomskim stručnjacima da eliminišu naporne položaje i optimizuju pojedinačne aspekate montažnih procesa.

Fordovi stručnjaci za ergonomiju Kelnu, u Nemačkoj, koriste računarske simulacije da kontrolišu procese opreme čak i za najmanje delove i analiziraju da li su neophodne promene da bi zadatak za operatera na liniji bio što je moguće jednostavniji.

Fordova virtuelna fabrika

Virtuelni radnik "Džek" može da simulira akcije i muškaraca i žena zaposlenih na montažnim linijama da bi se testirali i procenili procesi u najfinijim detaljima, kao što je, recimo, pokretljivost prstiju rukovaoca u zatvorenom prostoru. "Džek je" napredni softver koji procenjuje zahteve u realnom svetu operatera i u fazi simulacije otkriva 80 odsto ergonomskih problema u montažnim procesima.

Ford takođe povećava svoje korišćenje "pojačane realnosti" vozila. Te 3D simulacije vozila kombinuju inženjerske podatke i skenirane slike fizičkih prototipova da omoguće efikasnu procenu integracije komponenata.

Ford koristi računarske simulacije da sprovede potpune "vrtuelne proizvodne događaje" za programe novih vozila; specijalisti prikupljaju digitalne inženjerske podatke o svakoj komponenti i učitavaju ih u okruženje virtuelne proizvodnje, pre nego što je simuliran kompletan proces montaže od početka do kraja.

Sve ove aktivnosti mogu smanje potrebu da se prave fizički prototipovi vozila ili alata za procenu.

U Fordovoj „pećini“ sa automatskim virtuelnim okruženjem u fabrici u Kelnu (Cave Automatic Virtual Environment - CAVE), na primer, interaktivno 3D okruženje za razvoj unutrašnjosti Fordovih vozila omogućava procenu mnogih aspekata, uključujući vidljivost, dostupnost instrumenta, ergonomiju i prostranost pre izgradnje fizičkog prototipa.

"CAVE donosi emocije u proces razvoja", kaže Joerg Querengaesser, supervizor za vozačko okruženje i virtuelnu realnost u Ford Nemačka. "Mi više ne moramo da vidimo vozila samo kroz njihove tehničke dimenzije. Sada možemo da sednemo unutra i zaista doživimo virtuelno vozilo."

VIDEO:



Grand Motors

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Danas, 6. avgusta 2012. godine, kompanija Volfkswagen je u svom glavnom proizvodnom pogonu u Wolsburgu počela proizvodnju sedme generacije modela Golf. S obzirom na tronedeljne odmore, Volkswagen je bio primoran da uvede dodatne radne smene za proizvodnju Golfa "sedmice"...

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

Kompanija OMV Srbija je u saradnji sa Nacionalnom vozačkom akademijom (NAVAK) realizovala akciju treninga ekonomične vožnje za kupce na OMV benzinskim stanicama. Centar NAVAK je organizovao za sve kvalifikovane učesnike i takmičenje u ekonomičnoj vožnji. Nagrade je najboljima uručio generalni direktor OMV Srbija Karolj Lajko...

GM i Mančester Junajted predstavljaju Chevrolet kao sponzora dresa

GM i Mančester Junajted predstavljaju Chevrolet kao sponzora dresa

Dženeral Motors (General Motors) i Mančester Junajted (Manchester United) najavili su danas da će sponzor dresa najpopularnijeg fudbalskog kluba na svetu biti Chevrolet od sezone 2014./2015. Chevrolet, aktuelni zvanični automobilski partner kluba, postaće tek peti sponzor dresa u istoriji kluba dugoj 134 godine...

Nova Mazda6 karavan na prvom videu

Nova Mazda6 karavan na prvom videu

Posle prve fotografije nove generacije modela Mazda6 karavan, japanska kompanija je objavila prvi video snimljen na ceremoniji pokretanja proizvodnje nove "šestice". Nova Mazda6 počeće da se prodaje u prvom kvartalu 2013. godine. Serijski automobil javnosti će biti prvi put prikazan 29. avgusta na ovogodišnjem Moscow Motor Show...

1.000 Ferrarija na stazi Silverstone

1.000 Ferrarija na stazi Silverstone

Ljubitelji marke Ferrari opet se mogu radovati. U okviru akcije Ferrari Racing Days, biće održan novi pokušaj da se obori rekord po broju automobila ove italijanske marke na jednom mestu. Cilj organizatora da na stazi Silverstone, okupi tačno 1.000 automobila sa propetim konjićem u znaku...

Klijenti Rolls-Roycea: Ne želimo dizel, niti SUV!

Klijenti Rolls-Roycea: Ne želimo dizel, niti SUV!

Rolls-Royce verovatno ima najkonzervativnije kupce od svih svetskih automobilskih proizvođača. Najnovije istraživanje pokazuje, da klijente ove prestižne britanske marke ne zanimaju eksperimenti sa dizel motorima, elektromotorima i karoserijama...

Nemačka pomaže stazu Nürburgring

Nemačka pomaže stazu Nürburgring

Trkačkoj stazi Nürburgring poslednjih godina ne ide baš najbolje, a 18. jula je kompanija Nürburgring GmbH objavila nesolventnost. Kao razlozi za nesolventnost kompanije navode se dugovi za održavanje staze i dugovi koji su rezultat izgradnje ne tako dobro posećenog zabavnog centra Ring Werk...

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Kada je Milivoj Žeravica iz Novog Miloševa, kod Novog Bečeja, 1972. godine, u selu Resnik kod Kragujevca, u dvorištu jednog domaćina video 5 starih traktora, pitao ga je da mu ih proda. Ovaj mu je odgovorio da su svi spremni za isporuku kupcu iz inostranstva. Nije mogao da veruje...

Porsche Macan na novom špijunskom videu

Porsche Macan na novom špijunskom videu

O malom SUV modelu marke Porsche, koji će u hijerarhiji nemačkoj proizvođača biti pozicioniran ispod modela Cayenne, govori se već duže vreme. Automobil koji je najpre nosio naziv Macan, razvijen je na platformi modela Audi Q5, a na tržištu će se pojaviti već sledeće godine. Pred nama je novi video...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje