AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

Kia Motors sa ekološkim certifikatima TÜV Nord

Kia Motors sa ekološkim certifikatima TÜV Nord

Kia Motors je od strane TÜV Nord, nezavisnog udruženja za tehničke inspekcije, osvojila priznanja za izvanredna ekološki prihvatljiva dostignuća za svoja tri novamodela. Novi modeli (novi cee’d, hibridna limuzina Optima i obnovljeni veliki sportski terenac Sorento) dobili su certifikate ISO 14040 za životni ciklus proizvoda (Life Cycle Assessment - LCA)...

Kia Sorento: Nove fotografije evropske verzije

Kia Sorento: Nove fotografije evropske verzije

Kompanija Kia otkrila je modernizovani Sorento najpre u martu mesecu, u američkoj specifikaciji, a junu mesecu smo videli unapređeni Sorento za evropske kupce. Pred nama su nove informacije i fotografije evropske verzije modela Sorento...

Novi Range Rover na prvom videu, datum premijere poznat

Novi Range Rover na prvom videu, datum premijere poznat

Izgled četvrte generacije modela Range Rover već smo upoznali, preko zvaničnih fotografija objavljenih prethodnih dana. Sada je pred nama oficijelni video snimak luksuznog SUV modela, koji je u odnosu na prethodnu generaciju "smršao" od 318 do 420 kilograma...

Volvo S60 ostvario najbolji rezultat u novim testovima bezbednosti

Volvo S60 ostvario najbolji rezultat u novim testovima bezbednosti

Liderstvo Volvo Car korporacije na području bezbednosti ponovno je potvrđeno i od strane američkog Osiguravajućeg insitituta za bezbednost na putevima (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS). U njihovom poslednjem izveštaju Volvo S60 je jedan od dva automobila koji su ostvarili najbolji rezultat u novom frontalnom sudaru pod malim uglom.

Subaru XV je prodajni hit u Švajcarskoj

Subaru XV je prodajni hit u Švajcarskoj

Na švajcarskom tržištu, u julu mesecu je prodato 24.998 novih automobila. Najveće iznenađenje je priredio model Subaru XV, koji je bio četvrti najprodavaniji automobil na tamošnjem tržištu. Švajcarci su julu mesecu kupili čak 428 primeraka modela XV, koji je ostvario tržišni udeo od 1,7 %...

Zbog tražnje za modelom Evoque, Land Rover uvodi treću smenu

Zbog tražnje za modelom Evoque, Land Rover uvodi treću smenu

Land Rover povećava proizvodne kapacitete za model Evoque, tako što je uveo rad u trećoj smeni. To znači da će se, zbog velikog interesovanja, ovaj atraktivni luksuzni SUV model proizvoditi 24 sata dnevno! Ovo je prvi put u istoriji 50-godišnje fabrike Halewood, da se proizvodnja održava ceo dan i celu noć. Noćna smena startuje u 21:30...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje