AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

Opel Zafira Tourer osvojila nagradu “Zlatni volan 2012”

Opel Zafira Tourer osvojila nagradu “Zlatni volan 2012”

Opel Zafira Tourer osvojila je nagradu "Zlatni volan 2012" za koju se takmičilo šest različitih modela u segmentu van vozila. Ova važna evropska auto-nagrada je najnoviji u dugom nizu uspeha proizvođača automobila iz Riselshajma: dva Zafirina prethodnika osvojila su ovo priznanje 1999. i 2005. godine...

BMW: sportski volan M Performance sa OLED displejom

BMW: sportski volan M Performance sa OLED displejom

U aktuelnom spisku dodatne opreme BMW M Performance nalazi se i novi sportski volan - BMW M Performance Steering Wheel. Radi se o novom atraktivno dizajniranom volanu, koji je prilagođen sportski orjentisanim vozačima, a dostupan je za modele serije 1 i sedan serije 3...

Novi Ford Ranger - International Pick-Up of The Year 2013!

Novi Ford Ranger - International Pick-Up of The Year 2013!

Novi Ford Ranger je osvojio nagradu Međunarodni pik-ap za 2013. godinu. Svaki od članova žirija je rangirao novog Rangera kao svoj izbor broj jedan; žiri hvali njegove performanse na i van puta, liniju jakih motora, nosivost i vučne sposobnost i bezbednost...

FOTO: Mark Webber za volanom Dacije Duster

FOTO: Mark Webber za volanom Dacije Duster

S vremena na vreme se neki poznati takmičarski vozač pojavi za volanom serijskog, obično sportskog automobila. Mark Webber je posle uzbudljive trke u Abu Dhabiju isprobao model iz sasvim druge kategorije. Australijskog takmičara je pozvao Renault, da testira Daciju Duster u Omanu...

Maserati Quattroporte 2013: Italijanski luksuz po šesti put

Maserati Quattroporte 2013: Italijanski luksuz po šesti put

Maserati je zvanično predstavio dugo očekivanu novu generaciju sedana Quattroporte. Novi luksuzni sedan je doneo ono što smo mogli i očekivati - više rafiniranosti i lukuza, a manje sportskog duha i agresivnosti. Motor za svoj sedan, Maserati je razvio u saradnji sa kompanijom Ferrari...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje