AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Bosch-grupa je u 2011. godini premašila svoj cilj rasta: prema preliminarnim brojkama ovo preduzeće za ravoj tehnologija i pružanje usluga ostvarilo je u prethodnoj poslovnoj godini promet od 51,4 milijarde evra. To je za 8,8 procenata više u odnosu na 2010. godinu.

„U godini jubileja smo imali mogućnost da se razvijamo i to uprkos teškim okolnostima kao što su državni dugovi i kriza evra ili prirodne katastrofe u Japanu sa dramatičnim posledicama“, rekao je Franz Ferenbah, predsednik upravnog odbora Bosch-a. Time je kompanija ostvarila najveću stopu rasta od 2000. godine.

Rezultat pre oporezivanja u 2011. godini je zbog vanrednih opterećenja iznosio tačno pet posto od prometa, što je ispod našeg postavljenog cilja od sedam do osam posto. „Mi smo potpuno zadovoljni ovakvim rezultatom. Bez vanrednih opterećenja dostigli bismo naš zadati cilj“, rekao je Ferenbah. Kao vanredna opterećenja naveo je povećane troškove materijala, znatna ulaganja u oblasti budućnosti kao što su elektro-mobilnost ili obnovljive energije, kao i gubici u poslovnom sektoru za solarnu energiju.

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Prvi put više od 300 000 zaposlenih u Bosch-u

Pošto je došlo do razvoja poslovanja i broj zaposlenih u Boschu je porastao za skoro 20 000. 1.1.2012. broj zaposlenih je nešto veći od 303 000. Najveći rast desio se u Evropi. U njoj je otvoreno više od 10 300 radnih mesta, od toga samo u Nemačkoj 5 200, u Mađarskoj 1 700 i u Turskoj  1 600. Značajan rast ponovo je zabeležen u azijsko-pacifičkom regionu. Tamo je Bosch zaposlio 8 200 ljudi više nego prethodne godine. Ali i u Severnoj i Južnoj Americi Bosch je povećao broj zaposlenih za tačno 1 200.  

Internacionalna prisutnost se i dalje širi

Promet Bosch-grupe je u 2011. porastao u svim važnim ekonomskim regionima u svetu: u Evropi je promet Bosch-a porastao za 9,5 procenata na više od 30 milijardi evra, pre svega zbog veoma dobrog razvoja u Nemačkoj, gde je zabeležen rast od 10 posto na 12 milijardi evra. U azijsko-pacifičkom regionu kompanija je povećala promet za skoro 9 procenata na tačno 12 milijardi evra, a u Severnoj i Južnoj Americi za 7 procenata na više od 9 milijardi evra. Istovremeno Bosch je u prošloj godini pojačao svoju internacionalnu prisutnost: kompanija je npr. u Kini, na lokaciji Suzhou  proširila proizvodnju sistema za regulaciju kočenja. U Vijetnamu je Bosch napravio pogon za proizvodnju člankastih traka za kontinualni automatski prenos u vozilu i otvorila svoj prvi centar za razvoj softvera u jugoistočnoj Aziji.

Svi poslovni sektori su ostvarili rast

Sva tri poslovna sektora su doprinela rastu prometa: sektor automobilske tehnologije je prvi put ostvario promet veći od 30 milijardi evra koji je za 8 procenata veći u odnosu na prethodnu godinu. Najveći rast prometa zabeležio je sektor industrijske tehnologije, rast od 20 posto na 8 milijardi evra. Poslovni sektor robe široke potrošnje i građevinske tehnologije nastavlja sa svojim konstantnim rastom od 4,3 posto, te je ostvario promet od 13 milijardi evra.

Ne očekuje se recesija svetske ekonomije - Bosch će imati rast i u 2012.

Bosch smatra da će u 2012. godini doći do daljeg slabljenja svetske ekonomije, ali ne očekuje globalnu recesiju. Nakon rasta prometa od 3,2 procenta u 2011. godini, kompanija računa da će u 2012. godini ostvariti rast od 2,5 procenata. Obazirući se na situaciju u Evropi Ferenbah je rekao: „Da li će doći do stagnacije ili čak do recesije, zavisi uglavnom od brzog i doslednog sprovođenja potrebnih reformi u euro-zoni.“ S obzirom na ove okolnosti Bosch-grupa očekuje rast prometa od tri do pet procenata. Ali i u Severnoj i Južnoj Americi kompanija vidi šanse za postigne rast prometa. Broj zaposlenih u celom svetu treba da se poveća, a u Nemačkoj da ostane konstantan.

Potvrđena strategija

Za Bosch dobar poslovni napredak kako na regionalnom nivou tako i u okviru poslovnih sektora predstavlja potvrdu njegovih preduzetničkih strategija. „Mi se čvrsto držimo naše strategije: sa pozicioniranjem u različitim branšama, globalnom prisutnošću i velikim brojem inovacija i dalje ćemo koristiti velike šanse za naše preduzeće“, rekao je Ferenbah. Bosch će zato i dalje proširivati svoje aktivnosti u regionima u razvoju, pre svega u azijsko-pacifičkom regionu. Kompanija će u taj region u 2012. godini investirati 30 posto budžeta za materijalna ulaganja. Najveći deo će biti investiran u Kinu i Indiju, posebno za jačanje automobilske tehnologije. I pozicija u srednjoistočnoj Evropi treba da bude proširena novom fabrikom za proizvodnju brisača u Srbiji.

Istovremeno Bosch prati razvoj svojih poslovnih sektora. Jedan primer je sektor obnovljivih energija. „Naš cilj je da dugoročno gledano na tržištu obnovljivih energija budemo među najvažnijim proizvođačima, uprkos trenutno teškoj situaciji u ovoj branši“, rekao je Ferenbah. Veliku šansu on vidi u promeni energetske politike. Zapravo on od politike zahteva osnovne nacrte i celokupan koncept sa jasnim prekretnicama za sprovođenje. „Promena energetske politike je dugoročni zadatak zajednice, koja može da uspe samo ako svi – privreda, politika i društvo – slede isti cilj“, ubeđen je Ferenbah.

Snaga inovacije i dalje na visokom nivou

Bosch je u 2011.  godini u istraživanje i razvoj uložio više od četiri milijarde evra. Kompanija je na dan 1.1.2012. imala skoro 39 000 razvojnih inženjera, što je tačno za 4 500 više u odnosu na prošlu godinu. Samo u azijsko-pacifičkom regionu u ovoj oblasti je zaposleno više od 2 500 inženjera. U prethodnoj godini je prijavljeno 4 100 patenata, što je 260 patenata više u odnosu na 2010. godinu. To znači da se svakodnevno prijavi 16 patenata.

Bosch-grupa pojačava svoj angažman na poljima budućnosti kao što su elektro-mobilnost i internet stvari i usluga. Za elektro-mobilnost kompanija godišnje potroši 400 miliona evra. Do 2013. u serijsku proizvodnju ulazi 21 projekat za hibridni i potpuni elektro pogon u saradnji sa 13 proizvođača automobila. Pored toga Bosch nudi električne pogone za bicikle, a u budućnosti i za električne  eScooter-e. Prodajom više od 70 000  pogonskih sistema za 30 različitih brendova bicikala kompanija je u 2011. godini imala uspešan početak na ovom tržištu.

Bolja umreženost zahvaljujući internetu stvari i usluga

Ferenbah je ubeđen da će internet snažno uticati na promenu okruženja u pogledu konkurencije. Doduše Bosch će u klasičnom poslovanju sa hardverom i softverom još dugo biti nosilac rasta. Štaviše kompanija želi da još više iskoristi potencijale povezivanja preko interneta. Zbog toga se Bosch više posvetio ovoj oblasti budućnosti: nakon prošlogodišnjeg preuzimanja firme Inubit AG Bosch u ovoj oblasti već zapošljava 450 stručnjaka.

Jedan primer za povezivanje preko interneta stvari i usluga je energetska upravljačka platforma na kojoj Bosch radi. Ova platforma treba da nadzire i upravlja celokupnom potrošnjom energije u jednoj zgradi. Ovu uslugu će u budućnosti nuditi firma Bosch Energy and Building Solutions GmbH, koja je osnovana 2011. godine. Ona je specijalizovana za pružanje usluga na polju uštede energije komercijalnim kupcima kao što su fabrike, bolnice ili stambene zgrade.

Bosch

Volkswagen gosti na Naxi plaži UŠĆE OPEN AIR

Volkswagen gosti na Naxi plaži UŠĆE OPEN AIR

Od ovog vikenda, iskoristite priliku i testirate najmladjeg i najmanjeg člana Volkswagen porodice. Ovo je jedinstvena prilika da doživite automobil koji nikoga nije ostavio ravnodušnim. Mali auto, koji je dovoljno komotan da preveze i četiri košarkaša. Za one koji sumnjaju, obezbedili smo test vozila!

Volkswagen otvara novu fabriku u Kini

Volkswagen otvara novu fabriku u Kini

Volkswagen Grupa otvara nove proizvodne kapacitete na rastućem tržištu Kine. Prof. dr Johem Hajcman, član Upravnog odbora Volkswagen AG, zadužen za novu funkciju kineskog Upravnog odbora i dr Mihael Maht, član Upravnog odbora Volkswagen AG zadužen za proizvodnju Grupe, otvorili su novu fabriku Šangaj Volkswagen u Jizengu, u Istočnoj Kini...

Prodajna akcija Subarua u Srbiji

Prodajna akcija Subarua u Srbiji

Od 1. do 31. avgusta 2012. godine svi oni koji odluče da kupe popularni Subaruov terenac Forester, moći će da iskoriste letnji popust koji se kreće od 1.000 do čak 4.000 evra u dinarskoj protivvrednosti, u zavisnosti od modela, nivoa opreme, vrste motora i godine proizvodnje...

Nova luksuzna limuzina Kia Quoris

Nova luksuzna limuzina Kia Quoris

Kijina nova luksuzna limuzina (od maja se prodaje u Južnoj Koreji pod imenom K9) će se na ostalim tržištima zvati Quoris, a očekujemo je krajem godine. Ime proizlazi iz engleskih reči ‘core’ i ‘quality’, što bi trebalo predstavljati kombinaciju čvrstoće, luksuza i visoke tehnologije...

Lexus LS (2013) na prvim fotografijama

Lexus LS (2013) na prvim fotografijama

Početkom jula meseca tekuće godine, kompanija Lexus je objlavila kratko saopštenje, u kojem se navodi da će 30. jula, u San Francisku predstaviti novu generaciju sedana LS. Kao što se obično događa, internet često biva brži, i tako su svetlo dana ugledale prve fotografije...

Počela proizvodnja novog Ford Transita

Počela proizvodnja novog Ford Transita

Potpuno novi Ford Transit Custom i Tourneo Custom sišli su 23. jula prvi put sa proizvodne linije u fabrici Kocaeli, u Turskoj. Dolazak Transit Custom furgona i verzije za prevoz putnika Tourneo Custom, označava prvi korak u potpunoj transformaciji Fordovih komercijalnih vozila namenjenih svetskom tržištu, koja će biti sprovedena do kraja 2013. godine.

Grand Motors: Petogodišnja garancija za Fordove automobile

Grand Motors: Petogodišnja garancija za Fordove automobile

Sva nova Fordova putnička i laka komercijalna vozila koja u Srbiji prodaju uvoznik, distributer i serviser Grand Motors i mreža ovlašćenih dilera od 15. juna imaju petogodišnju garanciju. Pri kupovini novog Forda vlasnik potpisuje ugovor o korišćenju Garantnog paketa, koji važi 60 meseci, pod uslovom da korisnik garancije obavlja sve kontrolne preglede, radove na održavanju vozila, popravke i zamene originalnih rezervnih delova u ovlašćenoj servisnoj mreži...

Hamann Cyrano: Porsche Panamera Turbo na steroidima

Hamann Cyrano: Porsche Panamera Turbo na steroidima

603 konjske snage i strašan bodykit jasan su dokaz da se Hamann ne plaši tjuninga autombila kao što je Porsche Panamera Turbo. Čini se da će se plašiti svi ostali, jer se Hamann nije zadovoljio samo "kozmetičkim" promenama, već je svoje znanje i iskustvo usmerio i na razvoj tehnike...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje