AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

U švedskom mestu Linköping, od 2010. godine se testira "ležeći policajac" pod nazivom Actibump. Ovo neobično rešenje za usporavanje samo brzih vozila je razvila kompanija Edeva, a prema prvim reakcijama, biće ih ugrađeno još nekoliko. Iako je funkcija ista, ovaj revolucionarni "ležeći policajac" radi po suprotnom principu od klasičnog...

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

Ovaj "ležeći policajac" je karakterističan po tome, što usporava samo ona vozila, koja se kreću brzinom većom od dozvoljene. Povezan je sa radarom koji meri brzinu kretanja vozila. Ukoliko se automobil kreće brže, nego što je na tom mestu dozvoljeno,  Actibump se uvlači u asfalt. Upravo zbog toga smo istakli, da radi suprotno od klasičnog. Jer, dok klasičan ležeći policajac predstavlja izbočinu na asfaltu, ovaj se uvlači u asfalt i stvara "rupu". To primorava prebrze vozače da uspore.

Autori ovog sofisticiranog Actibump sistema tvrde, da njihov izum ne oštećuje automobile. Ravna metalna ploča uvlači se do 6 centimetara u asfalt, što je dovoljan znak da vozač uspori, ali ne pravi štetu na automobilu. Najveća prednost ovog sistema je u tome, što opominje samo one vozače koji se kreću brže od brzine dozvoljene saobraćajnim znakom. Ukoliko radar detektuje, da je brzina vozila u skladu sa predviđenom, ploća ostaje u nivou asfalta, bez ikakvog uticaja na kretanje automobila.

Actibump: Ležeći policajac koji kažnjava samo brze vozače

Prednost Actibump-a je u tome, što je vek trajanja ovog sistema duži nego u slučaju standardnog "ležećeg policajca", koji je potrebno zameniti u periodu od sedam do deset godina. Actibump je potrebno samo pravilno kontrolisati. Najveći "nedostatak" ovog sistema je njegova visoka cena, koja je i glavna prepreka za njegovu masovnu proizvodnju. Nažalost, u bliskoj budućnosti ovakvo rešenje sigurno nećemo videti u Srbiji.

VIDEO:



Automagazin.rs

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Već ste pomislili, da vas u svetu tjuninga ništa više ne može iznenaditi? Kao što možete videti, narodna poslovica "nikad ne reci nikad" važi svuda. Pred nama je Porsche Carrera S, u kojoj je volan pozicioniran na sredini kokpita. Da, baš kao u slavnom McLarenu F1...

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Ford je počeo masovnu proizvodnju nove Ford Fieste u svojoj montažnoj fabrici u Kelnu i najnovija verzija najprodavanijeg evropskog malog automobila će uskoro biti kod dilera. Dinamički stilizovana nova verzija Fieste oprema se novim pametnim tehnologijama i linijom prodornih pogonskih agregata...

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

ADAM je Opelovo prvo malo lifestyle vozilo. Sub-segment u koji ulazi je u početku bio oblikovan prema savremenim automobilskima tumačenjima ’’retro’’ tema, ali je Opel namerno išao svojim sopstvenim, inovativnim putem. On je dao ADAM-u smele proporcije i jedinstven, moderan dizajn bez osvrta na prošlost...

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Od početka primene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, bez vozačke dozvole je ostalo preko 2000 lica. Agencija za bezbednost saobraćaja u prostorijama Privredne komore Beograda, počev od 26. novembra, organizuje četvrti Seminar unapređenja znanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola...

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Toyota Motor Corporation saopštava da je kumulativna prodaja hibridnih vozila ove kompanije u Japanu dosegla 2,04 miliona primeraka¹, zaključno sa 31. oktobrom ove godine². Na svetskom nivou, kumulativna prodaja Toyotinih hibridnih vozila (prvi put uvedenih 1997.) je sada dosegla 4,60 miliona vozila¹...

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Direktor Korporativnih komunikacija, viši potpredsednik Mihaela Huber (Michaela Huber) je preuzela odgovornost i za odeljenje održivosti u OMV Grupaciji od 1. oktobra. Naziv odeljenja je stoga preimenovan u "Korporativne komunikacije i održivost"...

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Na rallycross takmičenju, koje je održano u okviru pratećeg programa SEMA Show 2012 (Las Vegas), Ken Block je doživeo veoma neprijatno iskustvo. U enterijeru njegove supersnažne Ford Fieste pojavio se plamen, a na iznenađenje mnogih, Block je to ignorisao i nastavio borbu sa ostalim takmičarima na stazi!

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje