AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Tri kruga oko Kalemegdana

Tri kruga oko Kalemegdana

Uz buku motora formula kolona starovremenskih automobila i motocikala krenula je sa parkinga pored Galerije Cvijeta Zuzorić u obilazak staze oko Kalemegdana. Na čelu je bila formula DMB 850 S, a za upravljačem Bratislav Braca Petković, vlasnik Muzeja automobila i ministar kulture i informisanja...

A formula DMB 850 S bila je jedna izvanredna ideja , nažalost ne realizovana do kraja. Za njim formula Kaiman Super VW. Za upravljačem Svetislav Buca Isakov, poznati automobilista, nekada i sada. A tu je 3. septembra 1939. godine i bio start Grand Prix Beograda. Ovo je bila prilika da se potsetimo te trke.

 

Zvaničan naziv trke bio je Prve beogradske međunarodne automobilske i motociklističke trke. Pod tim naslovom je i Nebojša Đorđević, predsednik Udruženja istoričara automobilizma, 1999. godine izdao je jednu izvanrednu knjigu, knjigu koju bi svaki pravi ljubitelj automobilizma i trka kod nas trebalo da ima. O našim zvaničnim institucijama da i ne govorimo.

Te davne 1939. godina Kraljevina Jugoslavija i Beograd bili su među malobrojnim u Evropi koje su bili organizatori trka na tako visokom nivou. Kako su to bile i motociklistiške trke događaj su uveličala dva motocikla sa prikolicom koje je doveo Dragan Draguljče Dragoj, poznati automobilista a sada učesnik trka starovremenskih motocikala širom Evrope. Povod za ovo okupljanje bio je događaj pod nazivom “24 sata Elegancije 2012”.

 

Dan ranije u Belom dvoru organizovana je izložba fotografija automobila iz knjige “Automobili dinastije Karađorđrvić 1908 – 1941” autora Miroslava Milutinović, člana Udruženja istoričara automobilizma. To je i bila najava skorog izlaska iz štampe ovog kapitalnog dela. Na parkingu ispred Belog dvora nalazili su se Ferrari 250 GT TR, 1959., Maserati A6 1500, 1949. i Austin Healey 100 BN1, 1954., izuzetno vredni automobili iz zbirke Allegri del Volante iz Firence.

 

Oni su se i pridružili ostalim učesnicima ovog događaja na parkingu kod Galerije Cvijeta Zuzorić i zajedno sa njima krenuli u obilazak staze oko Kalemegdana. Imao sam to zadovoljstvo da se na obilasku staze vozim u automobilu Austin Healey Sprite iz 1960., vlasništvo Slobodana Jovanovića, izvanrednom primerku nekada moćne britanske auto industrije.

Tri kruga oko Kalemegdana

Nakon vožnje oko Kalemegdana kolona se uputila do parkinga ispred hotela Jugoslavija. Veliku pažnju prisutnih privukao je Ford T Speedster, proizveden 1912., vlasništvo Dl. Kohnen Alex Roberta, kako mu piše u certifikatu izdatom od strane rumunskog udruženja starovremenskih vozila. Automobil je u izvanrednom stanju i bez problema je pratio ostala vozila. Vozač i dama pored njega bili su odeveni u skaladu sa godištem vozila, zajedno sa njenim suncobranom.

 

Bratislav Petković je iz Muzeja automobila dovezao automobil Lancia Lambda, 1927., još jedan dokaz da su Italijani bili i ostali vrhunski majstori za oblikovanje automobila. Bili su tu i Jaguar 340, 1963. i Triumph TR 6, 1969., oba vlasništvo Dalibor Ružić, predsednika Srpskog saveza starovremnskih vozila, inače stalno izložena u Muzeju automobila. Poznati kolekcionar starovremenskih Sait Hadžić izložio je Packard Super 8 convertible, 1948., za koga se priča da ga je koristio Josip Broz Tito, i Mercedes Benz 280 SL, 1968.


Takođe, poznati kolekcionar Branko Vidović došao je sa automobilom AlfaRimeo 1750 GT Veloce, 1967. Ovaj automobil bio je nekada vlasništvo šahovske legende Svetozara Gligorića. Posebnu pohvalu zaslužuju organizatori izložbe starovremenskih vozila, Srpski savez starovremnskih vozila i Muzej automobila, zato što su za svako vozilo obezbedili tablu sa nazivom vozila i godinom proizvodnje.

 

Ljubomir Ivanovic

Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu

Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu

Nissan GT-R se prodaje već pet godina, ali praktično svake godine ovaj supersportski kupe se unapređuje u detaljima. Ovoga puta nije došlo do povećanje snage, jer je ima sasvim dovoljno (550 KS), pa u 2013. godinu GT-R ulazi sa blagim unapređenjima tehnike...

Ford Transit Custom ECOnetic: 6.0 l/100 km

Ford Transit Custom ECOnetic: 6.0 l/100 km

Trend smanjivanja potrošnje goriva i štetnih emisija nije prisutan samo kod putničkih automobila, već i u segmentu komercijalnih vozila. Kompanija Ford objavila je prve specifikacije za svoj novi i štedljivi Ford Transit Custom ECOnetic, čija prodaja startuje početkom sledeće godine...

Neeeee! Kran pao na Jaguar XKR-S (FOTO)

Neeeee! Kran pao na Jaguar XKR-S (FOTO)

Pred nama je nova vest i fotografije iz rubrike "kakva šteta". Neki događaji jednostavno nemaju neki poseban razlog da se dese i možemo ih opisati kao lošu sreću. Ali, dizalica koja pada na upravo prodate skupocene automobile, to je jednostavno nezamislivo...

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Porodica modela sa brojem 500 u nazivu, postaće stub ponude kompanije Fiat. Posle hatchback modela 500, italijanski proizvođač je kupcima ponudio "polukabriolet" 500C, a zatim MPV model 500L, koji će uskoro dobiti svoju produženu verziju 500XL i crossover 500X...

Mini Countryman modernizovan za novu modelsku godinu

Mini Countryman modernizovan za novu modelsku godinu

Prvi model britanske kompanije sa klasičnom petovratnom karoserijom i pogonom na sve točkove, posle dve godine egzistencije na tržištu dobija prvi facelift. Podsetimo, Mini Countryman je predstavljen 2010. godine, i od tog perioda je najveći predstavnik ove marke...

Audi A6 Black Edition

Audi A6 Black Edition

Audi predstavlja model A6 u verziji Black Edition, koji je baziran na modelu Audi A6 S-Line. Verzija Black Edition će od početka 2013. godine biti dostupna u sedanu A6, u karavanu A6 Avant i liftback modelu A7 Sportback...

Presudni trenuci u 75. godišnjoj istoriji Toyote

Presudni trenuci u 75. godišnjoj istoriji Toyote

Toyota je juče proslavila svoj 75. rođendan. Tom prilikom Toyota u Europi pokreće brojne interesantne inicijative u čast posvećenosti radnika Toyote širom sveta koji su učestvovali u izgradnji kompanije tokom proteklih 75 godina. Predstavljamo presudne trenutke u 75-godišnjoj istoriji Toyote...

75 godina Toyote!

75 godina Toyote!

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal u masovnoj proizvodnji automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina uz puno upornosti, ubedio je svog oca - tekstilnog proizvođača i vlasnika Toyoda Automatic Loom Works da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje...

Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje