AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Po podacima najnovijeg korporativnog izveštaja o trajnom razvoju Kia je u 2011. godine u istraživanja i razvoj te u proizvodne kapacitete investirala 1,62 milijarde evra, što je iznosilo 6% ukupnih prodajnih prihoda ovog automobilskog giganta. Kia je zahvaljujući tome u 2011. bila čak 44% ekološki efikasnija nego u 2004. godini kada su prvi put počeli meriti svoj ekološki uticaj.

Kia se, između ostalog i zahvaljujući svojim odličnim prodajnim rezultatima, neće zaustaviti na tome. Tako će ove godine uložiti čak 1,81 milijardu evra (12-odstotno povećanje u odnosu na prošlu godinu), što će još više unaprediti proizvodne procese i doprineti razvoju veoma efikasnih vozila sa vrlo niskim emisijama CO2. Ukupno se na nivou cele poslovne grupacije istraživanjima i razvojem bavi više od 9.800 zaposlenih (30% svih koje su zaposlili od 2010. radi u R&D centrima).

Kijine ekološki prihvatljive proizvodne inicijative (Green Design System, koji povećava upotrebu prerađenih materijala i Chemical Management System, koji smanjuje upotrebu opasnih hemikalija i materija) uticale su na smanjenje emisija CO2 za 16 kg na svako prizvedeno vozilo u 2011. godini (u odnosu na 2010.). I zagađenje atmosfere je u 2011. godini takođe smanjeno i to za 9% po vozilu.

Upotreba prerađenog čelika se, zahvaljujući efikasnijim rešenjima obrade otpadaka, u 2011. povećala za 33% (u odnosu na 2010.). Ovaj napredak je između ostalog Kiji omogućio da u svoje dve korejske fabrike (Sohari i Hwaseong) praktično ne stvara otpatke, koje se ne bi dalo reciklirati, a što je uticalo na 28-odstotno smanjenje Kijine globalne količine otpadnih materijala u odnosu na 2003., kada su se u Kiji prvi put latili ove problematike.

Kijina ekološka i društvena odgovornost

EcoDynamics

Kia je razvila filozofiju EcoDynamics vozila, koja nisu samo atraktivna i dinamična, nego i ekološki prihvatljivija. Tako je npr. novi Kia Rio 1.1 CRDi (predstavljen 2011. godine) čak 41% štedljiviiji u odnosu na prethodni 1.5 CRDi iz 2005. godine. I mališan Kia Picanto ima 5,4% niže CO2 emisije u odnosu na prethodni model.

To je rezultat novih tehnologija motora, npr. CVVL (Continually Variable Valve Lift), koji upravlja izduvnim ventilima i količinom vazduha, koji ulazi u komoru za sagorevanje i povećava efikasnost, te sistema ISG (Stop&Go), koji automatski gasi i pali motor kod mirovanja i ponovnog polaženja vozila. Kia je takođe razvila (trenutno samo za limuzinu K9 i domaće korejsko tržište) svoj prvi 8-stepeni automatski menjač, koji za 18% smanjuje potrošnju goriva.

Šira društvena odgovornost

U prošloj godini Kia je mnogo sredstava namenila humanitarnom radu, gde je kroz 158 programa poklonila 13,7 miliona evra koji su značili pomoć za 27.459 osoba. Kijina evropska centrala podržava program ‘Sađenje za bolji život ’ (‘Planting for a Better Life’) pri kome su u afričkoj državi Mali od 2007. zasadili 3,5 miliona sadnica. Kia je obećala da će u naredne tri godine zasaditi dodatnih 6 miliona grmova vrste jatrofa, što će tamošnjoj zajednici povećavanjem prihoda od poljoprivrede pomoći da sebi i svojim članovima obezbedi svetliju budućnost.


Kia Vision 2016 postavljena je ove godine i jačanjem Kijinog identiteta i implementacijom vrednosti inovacija trebala bi ispuniti srednje- i dugoročne poslovne ciljeve korporacije. Tri glavna cilja vizije su pružati odličnu vrednost za stranku, jačati globalno poslovanje širenjem na nova tržišta i postati vodeći automobilski proizvođač na području inovacija.

Kia

Volvo ubrzao proizvodnju prvog dizel plag-in hibrida u svetu

Volvo ubrzao proizvodnju prvog dizel plag-in hibrida u svetu

Volvo Car korporacija povećava proizvodne kapacitete za novi Volvo V60 Plug-in Hybrid. Nakon početne serije od 1.000 primeraka za modelsku 2013. godinu, za 2014. biće proizvedeno 4.000-6.000 primeraka. Proizvodnja prvog dizel plag-in hibrida u svetu uspešno je integrisana u proizvodnu liniju ostalih modela pogona Torslanda u Geteborgu (Švedska).

Porsche Cayman 2013 otkriven pre vremena

Porsche Cayman 2013 otkriven pre vremena

Kompanija Porsche je potvrdila, da će na sajmu automobila u Los Angelesu, 28. novembra, svetskoj javnosti predstaviti kompaktni sportski automobil. Sudeći prema novim špijunskim fotografijama, u Kaliforniji će svetsku premijeru imati druga generacija modela Cayman...

Modernizovani Mercedes-Benz E-Klasa - Otkrivanje počinje

Modernizovani Mercedes-Benz E-Klasa - Otkrivanje počinje

Modernizovana Mercedes-Benz E-Klasa napustiće tradicionalni dizajn sa podeljenim prednjim svetlosnim grupama, koji je prvi put predstavljen polovinom devedesetih godina u seriji W210. Kod unapređene E-Klase, svetlosne grupe neće biti podeljene, ali će njihova grafika podsećati na ovo rešenje...

Nova Škoda Octavia uhvaćena bez maske!

Nova Škoda Octavia uhvaćena bez maske!

Nova generacija modela Škoda Octavia je opet na sceni. Posle nekoliko fotografija maskiranog prototipa, pred nama su špijunske fotografije serijskog automobila bez maske! Nova Octavia je snimljene u Santijago de Čileu, gde je Škoda snimala reklamu za novu generaciju ovog veoma uspešnog modela...

Honda: Specijalna akcija za model CR-V treće generacije

Honda: Specijalna akcija za model CR-V treće generacije

Uz model CR-V u paketu opreme Lifestyle Plus, Honda svim kupcima poklanja integrisan multimedijalni uređaj i metalik boju. Pored akcije za osnovni model Honda CR-V Special Edition, uz koji kupci dobijaju paket originalne dodatne opreme u vrednosti 1.100 eur, Honda pokreće veliku akciju za viši paket opreme Lifestyle Plus 4x4, koji obuhvata...

MINI: Proslavite NOT NORMAL način života!

MINI: Proslavite NOT NORMAL način života!

Širom sveta je aktuelna nova MINI brand kampanja sa nesvakidašnjim sloganom „ NOT NORMAL“. Ova kampanja pre svega ističe individualnost brenda, kao i pozitivan i zabavan odnos prema životu. NOT NORMAL predstavlja jakog, nezavisnog pojedinca koji svakodnevnu vožnju pretvara u neobično iskustvo...

Obeležen Međunarodni dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda

Obeležen Međunarodni dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda

Međunarodni dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda obeležen je juče u TC Ušće u Beogradu. U prvih 10 meseci ove godine dogodilo se 31.025 sаobrаćаjnih nezgodа, 15.355 licа je povređeno а 577 licа je smrtno strаdаlo. U istom periodu šrošle godine, u 35.774 sаobrаćаjne nezgode, povreženo je 16.267 licа а smrtno strаdаlo 595...

Honda se odlepila od zemlje

Honda se odlepila od zemlje

Avion Honda HondaJet se može pohvaliti samo superlativima. Prema tvrdnjama proizvođača (kompanija Honda Aircraft), to najmoderniji laki mlazni avion na svetu, koji putnicima nudi vrhunske performanse, komfor i ekonomičnost vožnje...

BMW razvija bob-dvosed za američki tim

BMW razvija bob-dvosed za američki tim

BMW je zvanično potvrdio da razvija jedno veoma specijalno "vozilo". Ovoga puta, nije u pitanju automobil, već bob namenjen za takmičarsku posadu. Uz pomoć tehnologije i eksperata iz BMW-a, američki tim će u ovom bobu nastupiti na Zimskim olimpijskim igrama u Sočiju, 2014. godine...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje