AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Brazilac Luiz Racija (23) vodi u generalnom plasmanu najneizvesnijeg prvenstva GP2 serije u u poslednje tri sezone. Jedan od favorita u borbi za naslov 2012. na Hungaroringu nam je otkrio kako je stekao presudnu šansu za ostanak na velikoj sceni auto-sporta i svoje ambicije o ulasku u Formulu 1 iduće godine. Realizaciju ovog intervjua omogućila je ljubazna pomoć kompanije „Petrol“...

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Utisak je da celoj karijeri nisi imao bolju sezonu. Zahvaljujući čemu?

"Bio sam šampion u kartingu i Brazilskoj F3, bio sam treći u Formuli 3000, imao sam dobre rezultate u nižim kategorijama, ali ovo mi je najbolja GP2 sezona. Faktori su jako naporan rad i posvećenost , a i tim me mnogo podržava. Rezultati ove sezone počinju da stižu. Ne možete predvideti kada će stići, nekima treba godina u GP2 da pokažu sve što imaju, drugima treba malo više vremena da odskoče."

Kako si se vratio u tim Arden?

"Krajem 2012. bio sam vrlo nezadovoljan sezonom sa Keterhemom. Mnogo sam napora uložio i ništa mi se nije vratilo, mislio sam da je to moja poslednja GP2 godina. Kris Horner (vlasnik Ardena i tim menadžer Red bul rejsinga - p. a) ponudio mi je dobar ugovor. Osetio sam da je to dobra prilika i rešio da poslednji put pokušam. Zima mi je bila pomalo teška, ali kad prođete kroz jako teška vremena, vratite se jači."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Zašto misliš da je Horner to učinio?

"Mislim da je video moj potencijal - uvek sam imao dobre performanse i talenat, samo je trebalo da sve dovedem do maksimuma i sklopim u celinu. U Ardenu sam počeo GP2 karijeru i dobro nam je zajedno. Moj prošlogodišnji inženjer iz tima Er Azija i sada je sa mnom, kontinuitet je uvek dobar. Preostale trke jako su važne, moram da postignem još dobrih rezultata. Ova godina je ključna za moju karijeru."

Otac ti je najveća podrška.

"Od početka, u svemu što sam radio. Ove godine on ne dolazi na trke, stara se o sponzorstvima, a ja se usredsređujem na treninge, psihičke i fizičke vežbe i rad sa timom. I to se isplaćuje."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Šta te je privuklo trkanju?

"Iz hobija sam počeo da vozim reli automobile sa 12 godina, jer je moj rodni Bareiras mali i nema autodrom. Kad sam prešao u veći grad da vozim karting, stvari su postale ozbiljnije. A kada sam 2004. otišao na Veliku nagradu Brazila, video Formulu 1 i čuo zvuk V10 motora tog vremena, kazao sam sebi da moram da dam sve od sebe da stignem dotle."

I, hoćeš li?

"Horner mi je veoma dobar prijatelj, nadam se da može da mi pomogne s angažmanom za iduću sezonu. Moj otac puno radi na pronalaženju sponzora, mislim da ćemo uspeti, samo je pitanje vremena. Znam da je sad teško naći mesto u Formuli 1. Mnogo verujem u Boga i verujem da će mi on pomoći."

Testirao si za ekipe Keterhem i Marusja. Imaš li prolaz do njih?

"U Marusji je jako teško ostvariti bilo kakve rezultate. Čak i ako ste u kvalifikacijama brži od svog kolege, niko to ne gleda. Da biste ostavili utisak u F1, morate imati makar prosečan auto da se borite za bodove. Pokušaću da po svaku cenu izbegnem automobile koji ne mogu do poena, to mi je prioritet."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Postao si agresivniji trkač ove sezone?

"Odlučniji sam da se borim za ono šta želim. U životu sam morao mnogo da se trudim da ostvarim ciljeve, ništa mi nije lako palo. Mnogi ljudi su me potcenjivali i bilo mi je muka od toga. Preuzeo sam odgovornost za svoje rezultate i nadam se da ću osvojiti prvu GP2 titulu za Arden. Ekipa se puno trudi i to zaslužuje."

Koji je recept za osvajanje GP2 naslova?

"Hoću da budem na podijumu što je češće moguće. U poretku je sve tesno do četvrtog ili petog mesta, a za jedan vikend možete osvojiti 48 bodova. Moramo napadati. Najvažnije je uzimati poene u svakoj trci. Totalno sam usredsređen na titulu, ako mi ona otvori neka vrata za dogodine, sjajno. Ako ne, bar sam dao sve od sebe."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Šta će do kraja presuditi?

"Naporan rad. Pritisak će porasti. Mi samo moramo ostati smireni, usredsrediti se na ono što smo dosad dobro uradili i nastaviti bez presije."

Imaš li ’plan B’ za slucaj da ne prodješ u F1?

"Ne još, ne. Razmišljam samo o jednom cilju i to je F1."

Koja je tvoja najbolja osobina?

"Na stazi mogu biti sve šta poželim - mogu da budem agresivan, da se branim, da budem inteligentan i da samo osvojim poene. Svakako ima mnogo stvari koje treba da popravim, ali prilagođavam se svakoj situaciji i to je dobro polazište."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Jesi li imao trkačkog idola?

"U Brazilu je Sena najveći. Ja ga nisam gledao, bio sam mali, ali sam pratio i čitao sve o njemu. Fantastično je ono što je učinio za zemlju i za nas vozače. Mi smo tu jer su nekada vozili ljudi kao on. Danas Alonso pokazuje da je brz i da je timski igrač. Nikad ne odustaje, sve vreme se trudi i vozi jako inteligentno, koristi sve čime raspolaže da stvari dovede do maksimuma. Ako postoji cilj u Formuli 1, to je pobediti Alonsa."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Omiljena staza?

"Monako - zbog blizine zidova i magičnog ambijenta, Spa - zbog brzih krivina. Pobedio sam ove godine u Silverstonu, Malezija je takođe jako lepa, svaka pobeda je dobra i želeo bih da svakog vikenda osvojim bar jednu trku i uzmem trofeje, ali pobediti u Monaku bilo bi nešto posebno."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Autor intervjua: Aleksandar Babić

Foto: © 2012 GP2 series media service

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Ranije studije su jasno dokazale, da udisanje dima cigareta šteti zdravlju ljudi. Najnovije istraživanje u Velikoj Britaniji upozorava, da je pasivno pušenje opasno po zdravlje putnika u automobilu. Zaključak je jasan, nikako ne pušite dok vozite ili se vozite...

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Počeci kompanije Bosch kao dobavljača automobilske opreme sežu još u daleku 1887. godinu. U toj je godini na zahtev jednog kupca, 25-godišnji električar i precizni mehaničar Robert Bosch izradio proizvod koji je kasnije odigrao važnu ulogu u automobilu – magnet za paljenje za stacionarni motor...

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS dobija supersnažnu injekciju. Nemačka tjuning kompanija, Wimmer Racing Technology, smatra da su inženjeri Porschea pri razvoju modela GT2 bili previše oprezni, i zato je predstavila poseban tjuning paket...

Zimovnik za motocikle u Delta Automoto

Zimovnik za motocikle u Delta Automoto

Delta Automoto uvodi novu uslugu, Zimovnik za motocikle, za sve one koji nemaju adekvatan prostor za čuvanje motocikla u zimskom periodu i to po promotivnim cenama od 25eur za jedan mesec, 50eur za tri meseca i 100eur za šest meseci...

Takmičarski Subaru BRZ prikazan na salonu u Australiji

Takmičarski Subaru BRZ prikazan na salonu u Australiji

Jedan od najatraktivnijih modela za ljubitelje motosporta upravo je izložen na Salonu automobila u Australiji (AIMS) u obliku sportski opremljenog i za auto-piste spremnog Subaruovog BRZ-a. Na svom štandu prikazuje ga Subaru Australija, kao najnoviju kreaciju svog dugogodišnjeg partnera, kompanije Possum Bourne Motorsport (PBMS) iz Novog Zelanda.

Peugeot 2008: serijska verzija na prvoj fotografiji?

Peugeot 2008: serijska verzija na prvoj fotografiji?

Kompanija Peugeot je na sajmu automobila u Parizu predstavila koncept malog crossover modela, koji će u svom serijskom izdanju biti direktni konkurent modelima kao što su Nissak Juke ili Opel Mokka. Već tada je bilo jasno, da koncept nije daleko od serijske proizvodnje, što potvrđuje francuski časopis Auto Plus...

BASF: Međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta

BASF: Međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta

Povodom Noći dizajna, održane na pariskom sajmu automobila, BASF je pokrenuo prvo međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta. Konkurs je otvoren za sve one koji su zainteresovani za dizajn automobila i udobnost sedenja, ukoliko osmisle dizajnersko rešenje automobilskog sedišta napravljenog od BASF-ovih materijala.

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima počeo je da se primenjuje od 4. maja 2012. godine. Upravo u ovom dokumentu su definisane odredbe, koje se odnose na upotrebu zimske opreme u predstojećem periodu od 1. novembra do 1. aprila...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje