Nova Astra porodica: Veća raznovrsnost, motori i vrhunske tehnologije
Opel Astra porodica je spremna za start. Sa svojom novom sedan verzijom, novim vrhunskim, moćnim motorima i sistemima za pomoć, kao i svežim dizajnom, brend proširuje svoj uspešan, nagrađivan, najprodavaniji, kompaktni model i nove članove Astra porodice čini još više sportskim i raznovrsnim...
Oštriji izgled spoljašnjosti i unutrašnjosti naglašava sportski stil i tehničke vrline ove porodice kompaktnih automobila. Sa novim sedanom, verzijom sa petoro vrata, Sports Tourer karavanom i GTC kupeom sa troje vrata, kao i sa njegovom OPC verzijom visokih performansi, raznovrsna porodica Astra modela je sada kompletirana.
Potvrdu najemotivnije izvedbe nemačkog inženjeringa u izuzetno kokurentnom segmentu kompaktnih modela pružaju novi vrhunski motori koji će, od sada pa u narednih šest meseci, proširiti već raznovrsnu ponudu Astra pogonske grupe. Nova Astra OPC koja se već može naručiti sa svojim 2.0-litarskim benzinskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem obećava mnogo zabave za volanom. Sa izlaznom snagom od 206 kW/280 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm, Astra OPC nije samo najsnažnija Astra ikada, već je sa 200 Nm po litru kraljica obrtnog momenta u kompaktnoj klasi. Ovo je takođe najbrža Astra ikada, jer je maksimalna brzina ovog snažnog kupea 250 km/h i može da ostvari ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,0 sekundi.
Najbrža dizel Astra ikada se može naručiti od jeseni: novi 2.0-litarski BiTurbo CDTI motor sa izlaznom snagom od 143 kW/195 ks i impresivnih 400 Nm obrtnog momenta su poznati još od Insignije, ali sada je po prvi put u Astra porodici predstavljena sofisticirana tehnologija BiTurbo motora zajedno sa dvostrukim hladnjakom. Napaja se iz dva turbopunjača koji rade zajedno, ovaj motor omogućava odlične performanse u kombinaciji sa malom potrošnjom goriva kod Astra modela sa petoro vrata, Sports Tourera i GTC modela. Ova tri različita modela pružaju izbor između dizel modela visokih performansi koji je bez premca u kompaktnom segmentu.
Opel takođe može da najavi poboljšanja na već postojećoj 1.4-litarskoj turbo benzinskoj jedinici sa 103 kW/140 ks. Ovaj motor je sada opremljen overboost funkcijom koja vozilu privremeno daje dodatnih 10 odsto obrtnog momenta, sa 200 na 220 Nm, što je veoma korisno pri preticanju, na primer.
Pun spektar – od 99 g/km CO2 ecoFLEX do OPC verzije visokih performansi
Kada je u pitanju pogonska grupa, nova linija Astra modela može da zadovolji izvanredan spektar želja kupaca, od najekonomičnije Astre ikada, 1.7-litarskog CDTI ecoFLEX motora (81 kW/110 ks i 96 kW/130 ks) sa samo 99 g/km CO2 (3.7 l/100 km), do najjače dizel Astre sa svojim novim BiTurbo CDTI motorom od 195 ks i najmoćnije Astre u istoriji, nove Astre OPC sa 280 ks. Ne zaboravljajući nedavno lansiranje 1.4-litarske turbo TNG verzije (103 kW/140 ks) na početku 2012. godine, pogonska grupa Astra modela je jedna od najraznovrsnijih u kompaktnom segmentu. Štaviše, asortiman modela će kasnije imati koristi od predstavljanja nove generacije SIDI (Spark Ignition Direct Injection – paljenje pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem) ECOTEC benzinskog motora sa 1.6-litarskom zapreminom i turbo punjenjem, osiguravajući da ova jedinica ne bude samo ultra efikasna već i veoma udobna za vožnju.
Novi sistemi pomoći donose veću ponudu inovativne tehnologije
Drugi detalji koji pomažu da se tehnički standardi podignu na još napredniji nivo takođe mogu da se nađu na polju sistema za pomoć vozačima. Sada su mnoge prvoklasne tehnologije koje su debitovale na Insigniji i Zafiri Tourer takođe dostupne za novu liniju Astra modela zarad veće bezbednosti i udobnosti. Ovo uključuje i drugu generaciju Opel Eye prednje kamere sa unapređenim sistemom za prepoznavanje znakova (TSA II), sistem upozorenja pri napuštanju trake (LDW), sistem za praćenje razdaljine automobila (FDI) i sistem upozorenja na frontalni sudar (FCA). Ovi sistemi izdaju upozorenja kako bi pomogli u sprečavanju kritičnih situacija, na primer kada je vozač ometen ili izgubi koncentraciju.
Drugi sistemi za pomoć uključuju zadnju kameru, napredan sistem za pomoć pri parkiranju koji identifikuje prostore i pomaže pri parkiranju, kao i upozorenje o mrtvom uglu i prilagodljivu kontrolu vožnje (ACC) zasnovanu na tehnologiji radara sa sistemom za kočenje zbog mogućeg sudara (CIB) koji radi u dometu od 50 km/h do 180 km/h. ACC sistem zasnovan na radaru pomaže vozaču da održava odabranu brzinu tako što automatski ubrzava ili usporava dok održava bezbednu razdaljinu od vozila ispred njega. Kada radar prepozna potencijalni direktan sudar, CIB funkcija automatski usporava vozilo i značajno redukuje udar.
Novi sistemi upotpunjuju već postojeću široku ponudu inovativnih tehnologija na Astri, od kojih su neke jedinstvene u kompaktnom segmentu, dok se druge retko mogu naći kod konkurentskih modela. Oni uključuju najnoviju generaciju inteligentnog prilagodljivog prednjeg osvetljenja (AFL +) sa biksenonskim farovima i veliki broj inteligentnih svetlosnih funkcija, uključujući i izvijen snop svetla, svetlo za krivine, asistenciju dugog svetla i varijabilnu distribuciju svetla, koja se automatski prilagođava u skladu sa preovlađujućim uslovima.
FlexRide i HiPerStrut podupirač za najbolju moguću vožnju i upravljanje
Pored već dinamičnih voznih karakteristika Astre, kupci mogu da se odluče za Opelov inteligentan mehatronički FlexRide sistem koji se automatski podešava preovlađujućim uslovima vožnje, a u ponudi su tri režima: Standard, Tour koji se fokusira na udobnost, ili aktivniji Sport režim rada.
Za još bolju sportsku vožnju i upravljanje, Astra GTC i OPC modeli donose HiPerStruts (visoko-performantne podupirače) na prednjem vešanju. HiPerStrut podupirači poboljšavaju zahvat, povećavaju snagu pri skretanju i značajno redukuju rasipanje obrtnog momenta i podupravljanje, omogućavajući vozačima da izvuku maksimum iz Astrinih performansi.
Pored toga, ergonomska sedišta koja prijaju leđima vozača i suvozača i imaju sertifikat AGR-a (Aktion Gesunder Rücken e.V - nemačke organizacije stručnjaka za zdrava leđa) u ponudi su kod svih modela Astre.
FlexFix sistem nosača za bicikle koji je ekskluzivna Opelova opcija, potpuno je integrisan u zadnji branik gde nestaje kao fioka kada nije u upotrebi. Pametan instaliran sistem najnovije generacije dozvoljava da Astra Sports Tourer transportuje do četiri bicikla odjednom. Verzija sa petoro vrata može da primi do dva bicikla.
Panoramski vetrobran izumljen i patentiran od strane Opela doseže skroz do sredine krova automobila i tako vozaču i svim putnicima u Astra GTC i OPC modelima pruža izvanredno vizuelno iskustvo prostora i vožnje. Za razliku od drugih rešenja sa staklenim krovom, ovde nema poprečnog nosača koji smanjuje vidljivost.
Svež dizajn Astre sa luksuznim i posebno sportskim akcentima
Astra sa petoro vrata i Sports Tourer su dobili svež izgled koji je sada još mlađi, luksuzniji i još više sportski. Ovo se odnosi i na Astru sedan sa četvoro vrata. Opelov dizajnerski tim se koncentrisao na prednji deo automobila dajući mu upadljiviju donju rešetku inspirisanu dizajnom nedavno lansirane Astre GTC, sa mrežastom rešetkom sa tehnički preciznijim dizajnom. Gornja rešetka je dobila upečatljiviju hromiranu šipku u obliku krila sa trodimenzionalnom vizuelnom dubinom. Ova nova hromirana šipka je izvijena prema gore, centriranija je i deluje kao da lebdi na rešetki. Dodavanjem crnih uložaka u farove, osnovni Essentia set opreme i Enjoy nivo opreme su dobili posebno sportski izgled svetala. LED dnevna svetla sada su dostupna i sa standardnim halogenim farovima.
Na zadnjem delu, džep za registarske tablice na Astri sa petoro vrata je izvajan na nov način tako da stvara osećaj širine. Kako kod modela sa petoro vrata tako i kod Sports Tourer modela, tu je i hromirana lajsna na braniku, odmah ispod džepa za registarsku tablicu koja takođe doprinosi utisku širine.
Nove visoko-performantne BiTurbo dizel verzije modela sa petoro vrata, Sports Tourera i GTC-a su dobile još više sportski i oštriji izgled spoljašnjosti koji može blago da varira od modela do modela. Prednja instrument tabla BiTurbo karoserije modela Astra (GTC, Sports Tourer i model sa petoro vrata) naglašava visoke performanse i agresivniju prirodu automobila. Gornja rešetka ima isti oblik kao ona upotrebljena na modelu Astra GTC, međutim, prednja šipka je uvek u boji karoserije. Niži deo za usisavanje vazduha je takođe dobio sportski dizajn: deo gde se centralna rešetka spaja sa spoljnom rešetkom je oblikovan da podseća na peraja morskog psa, što čini da automobil deluje agresivnije od obične Astre. Kod petovratnog i Sports Tourer BiTurbo modela bočni prozori su celi obloženi hromiranim umecima, ali kod GTC BiTurbo modela donji deo prozora je crn. Na zadnjem delu, dve izduvne cevi i upečatljiviji oblik zadnjeg branika BiTurbo modelu daju još moćniji stav.
U kabini, Astra sa petoro vrata, Sports Tourer i četvorovratni sedan su dobili posebno sportski izgled, postali su živahniji i raznovrsniji upotrebom novih tkanina, boja, dekorativnih šablona sa novom sjajnom bojom. U slučaju BiTurbo modela, JetBlack crna boja tkanine ili kože ukombinovana je sa Magic Red crvenom na ivicama sedišta. Šavovi u Magic red crvenoj boji na sedištima, umecima na vratima i menjaču doprinose sportskoj atmosferi u enterijeru. Kožni volan sa ravnim dnom i specijalne patosnice sa crvenim ivicama su još jedna sportska komponenta BiTurbo kabine.
Kupci Astra modela sada takođe mogu da imaju koristi od novog dizajna točkova. Nove 17-inčne alu-felne su standard kod Sport seta opreme, a tu su i dve nove opcionalne veličine alu-felni od 18 i 19 inča, obe sa 5 kraka. Pored toga, nove sportske felne sa višestrukim kracima debituju na Astri.
Astra nastavlja uspešnu priču Opelove kompaktne klase
Sa znatno proširenom Astra porodicom, Opel nastavlja uspeh svog nagrađivanog kompaktnog bestselera koji je osvojio mnogobrojne nagrade, uključujući i prestižnu nemačku nagradu Zlatni volan (2009.), a nedavno je predstavljen kao automobil sa najboljim rejtingom na dodeli DEKRA nagrade za kvalitet polovnih atomobila za 2012. godinu.
Astra porodica, koju je moguće poručiti od juna, je glavna komponenta brenda. Oko trećina svih prodatih Opelovih automobila su Astre. Opel sada ima desetu generaciju vozila u kompaktnom segmentu i četvrtu generaciju Astra modela koja je osvojila preko 700.000 kupaca širom Evrope, zahvaljujući Astri sa petoro vrata lansiranoj u jesen 2009. godine, iza koje je došao Sports Tourer godinu dana kasnije i GTC kupe sa troje vrata (krajem 2011.). To znači da je Astra treći automobil u Evropi (u Nemačkoj drugi) po rezulatima prodaje u najvećem evropskom segmentu vozila koji čini oko četvrtinu čitavog tržišta.
Cene novih članova Opel Astra porodice počinju od 16.770 evra (preporučena maloprodajna cena u Nemačkoj uključujući PDV) za petovratnu verziju sa 1.4-litarskim benzinskim motorom od 64 kW/87 ks sa osnovnim Essentia setom opreme. Nova Astra sedan sa četvoro vrata i 1.4-litarskim benzinskim motorom od 74 kW/100 ks se može naručiti od 18.270 evra (isti uslovi kao gore navedeni).
Opel