AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fordova virtuelna fabrika

Fordova virtuelna fabrika

Ford Evropa razvija kompletnu virtuelni fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila...

"Već smo počeli rad na našem projektu virtuelne fabrike, tako da nećemo morati da idemo na prave montažne linije da bi vršili testove ili istraživanja za eventualne nadogradnje postrojenja", kaže José Terrades, inženjer za simulacije u Ford Španija.

"Virtuelne fabrike će omogućiti Fordu da pregleda i optimizuje montažu budućih modela u bilo kojoj od naših fabrika, bilo gde u svetu. Sa naprednim simulacijama i virtuelnim okruženjem koje već imamo na raspolaganju, verujemo da je ovo nešto što Ford može da postigne u bliskoj budućnosti."

Ford sakuplja hiljade komponenti zajedno za proizvodnju gotovih vozila. Kompjuterska simulacija montažnog procesa omogućava kompaniji da testira proizvodne procese vozila pre nego što investira u resurse potrebne za stvarne proizvodne linije. Ford je postao prvi proizvođač automobila koji je počeo da koristi kompjuterske simulacije za planiranje montaže vozila u objektima širom sveta – od 1997. Kompjuterska simulacija je sada suštinski deo proizvodnih procesa Ford.

"Mi danas koristimo simulaciju za konačne montažne procese koji nam dozvoljavaju da uradimo mnogo više nego da jednostavno planiramo pojedine faze u našoj proizvodnji", kaže Nick Newman, rukovodilac za implementacije u Ford Nemačka. "Možemo da sjedinimo delove kompletnih automobila u virtuelnom okruženju i procenimo konstrukciju do najsitnijih detalja, a planiramo još mnogo više u budućnosti."

Ford koristi sofisticiranu tehnologiju kamera za skeniranje i digitalizaciju svojih realnih proizvodnih objekata za kreiranjeu ultra realističnih 3D virtuelnih okruženja u montaži. Kompanijina fabrika u Valensiji, u Španiji, ima vodeću ulogu u razvoju virtuelnih fabričkih okruženja, koja imaju potencijal da omoguće da se sprovode daljinske procene iz celog sveta.

Specijalni projektori i polarizacione, na pokret osetljive naočare se koriste za kreiranje interaktivnih 3D virtuelnih scenarija stvarne proizvodnje.

Akcije koje zahtevaju stvarne operatere na montažnim linijama su simulirane u tim sredinama da pomognu Fordovim ergonomskim stručnjacima da eliminišu naporne položaje i optimizuju pojedinačne aspekate montažnih procesa.

Fordovi stručnjaci za ergonomiju Kelnu, u Nemačkoj, koriste računarske simulacije da kontrolišu procese opreme čak i za najmanje delove i analiziraju da li su neophodne promene da bi zadatak za operatera na liniji bio što je moguće jednostavniji.

Fordova virtuelna fabrika

Virtuelni radnik "Džek" može da simulira akcije i muškaraca i žena zaposlenih na montažnim linijama da bi se testirali i procenili procesi u najfinijim detaljima, kao što je, recimo, pokretljivost prstiju rukovaoca u zatvorenom prostoru. "Džek je" napredni softver koji procenjuje zahteve u realnom svetu operatera i u fazi simulacije otkriva 80 odsto ergonomskih problema u montažnim procesima.

Ford takođe povećava svoje korišćenje "pojačane realnosti" vozila. Te 3D simulacije vozila kombinuju inženjerske podatke i skenirane slike fizičkih prototipova da omoguće efikasnu procenu integracije komponenata.

Ford koristi računarske simulacije da sprovede potpune "vrtuelne proizvodne događaje" za programe novih vozila; specijalisti prikupljaju digitalne inženjerske podatke o svakoj komponenti i učitavaju ih u okruženje virtuelne proizvodnje, pre nego što je simuliran kompletan proces montaže od početka do kraja.

Sve ove aktivnosti mogu smanje potrebu da se prave fizički prototipovi vozila ili alata za procenu.

U Fordovoj „pećini“ sa automatskim virtuelnim okruženjem u fabrici u Kelnu (Cave Automatic Virtual Environment - CAVE), na primer, interaktivno 3D okruženje za razvoj unutrašnjosti Fordovih vozila omogućava procenu mnogih aspekata, uključujući vidljivost, dostupnost instrumenta, ergonomiju i prostranost pre izgradnje fizičkog prototipa.

"CAVE donosi emocije u proces razvoja", kaže Joerg Querengaesser, supervizor za vozačko okruženje i virtuelnu realnost u Ford Nemačka. "Mi više ne moramo da vidimo vozila samo kroz njihove tehničke dimenzije. Sada možemo da sednemo unutra i zaista doživimo virtuelno vozilo."

VIDEO:



Grand Motors

Audi RS5 i Pikes Peak - Šta se sprema?

Audi RS5 i Pikes Peak - Šta se sprema?

Kompanija Audi, objavila je prvi video snimak sa modelom RS 5 Coupe, u bojama sa kojim je ova kompanija nastupila na brdskoj trci Pikes Peak. Audi je još u proleće najavio, da će se na slavnoj brdskoj trci pojaviti Walter Röhl, dvostruki reli šampion sveta iz 1980. i 1982. godine...

Toyota brine o bezbednosti svojih kupaca

Toyota brine o bezbednosti svojih kupaca

Povodom objava u medijima vezanih za specijanu servisnu kampanju u SAD, koja je posledično objavljena i u Evropi, Toyota Srbija želi da informiše javnost o detaljima ove kampanje. Kampanja se odnosi modele Rav4, Avensis i neke verzije Aurisa, što je približno 600.000 vozila...

G Tech Sportster - Pobesneli Fiat 500!

G Tech Sportster - Pobesneli Fiat 500!

Fiat 500 nije najčešća meta tjunerskih kompanija, a kada se to desi, od malenog Italijana nastaje ekstremni sportista. Ovoga puta, nemačka tjunerska kompanija G-Tech, predstavila je model Sportster - pravog monstruma u prekrojenom odelu Fiata 500...

U Evropi će biti obavezan sistem automatskog kočenja

U Evropi će biti obavezan sistem automatskog kočenja

Automatski sistem hitnog kočenja, koji se koristi da bi se izbegao frontalni sudar bez intervencije vozača, narednih godina bi mogao postati deo standardne opreme u novim automobilima u Evropi. Sistem automatskog hitnog kočenja, trenutno je u ponudi samo u automobilima premium marki, i njegov razvoj je na početku...

Posle tri godine, Damler u julu zabeležio pad prodaje

Posle tri godine, Damler u julu zabeležio pad prodaje

Nemački automobilski koncern Daimler, u julu mesecu je zabeležio prvi pad prodaje putničkih automobila za zadnje tri godine. Damler je objavio, da je u navedenom mesecu, prodaja automobila marki Mercedes-Benz, Smart i Maybach, zabeležila pad u odnosu na isti mesec prošle godine od 3%, na 105.449 automobila...

Nagrada za dizajn za Mazdu Takeri

Nagrada za dizajn za Mazdu Takeri

“Automotive Brand Contest 2012” proglasio je Mazdu Takeri jednim od ovogodišnjih pobednika. Takmičenje za najbolji brend i dizajn sa žirijem sastavljenim od međunarodnih automobilskih novinara krunisao je koncept auto premijerno predstavljen u Ženevi ove godine, proglasivši ga pobednikom u kategoriji “koncepti”...

Kelleners Sport  obradio BMW 3 (F30)

Kelleners Sport obradio BMW 3 (F30)

Kelleners Sport je nemački specijalista za modifikacije automobila BMW već tri decenije. Najnovija kreacija ove tjunerske kompanije je šesta generacija modela BMW 3 (F30), koji je dobio nove aerodinamičke detalje, više snage o bolje vozne osobine...

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Danas, 6. avgusta 2012. godine, kompanija Volfkswagen je u svom glavnom proizvodnom pogonu u Wolsburgu počela proizvodnju sedme generacije modela Golf. S obzirom na tronedeljne odmore, Volkswagen je bio primoran da uvede dodatne radne smene za proizvodnju Golfa "sedmice"...

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

Kompanija OMV Srbija je u saradnji sa Nacionalnom vozačkom akademijom (NAVAK) realizovala akciju treninga ekonomične vožnje za kupce na OMV benzinskim stanicama. Centar NAVAK je organizovao za sve kvalifikovane učesnike i takmičenje u ekonomičnoj vožnji. Nagrade je najboljima uručio generalni direktor OMV Srbija Karolj Lajko...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje