AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Posle Beograda, Pančeva, Novog Sada i Zlatibora  Honda Summer tour obići će i Kragujevac, Aranđelovac i Niš, a putovanje se završava ponovo na Zlatiboru. Zabava će trajati do kraja avgusta, a posetioci će moći da se upoznaju sa novim modelima motora, skutera, automobila i zakazati test vožnje, ili čak testirati na licu mesta...

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2.0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hatchback 5V, kupe i karavan. Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora...

Volkswagen Up! bez depozita

Volkswagen Up! bez depozita

Veliko nam je zadovoljstvo što možemo da vam najavimo dolazak modela up! sa petoro vrata u salonima širom Srbije. Ova verzija ima identične motore (44kW/60ks i 55 kW/75ks), verzije opreme (take up!, move up!, high up!, black up!, white up!) i dimenzije kao i vozila sa dvoja vrata...

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Žika i njegova "Šarenica" su na letnjem proputovanju kroz Srbiju svratili do Beograda. Odabarli su “Terazije iz 1930”, repliku trga Terazije sa početka 20. veka. Terazije toga dobe, naravno, ne može da se zamisli bez  tramvaja...

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Namačka kompanija specijalizovana za modifikaciju automobila iz VW grupacije, ABT Sportsline, pripremila je atraktivne komponente za model A1 Sportback. Modifikacije su veoma decentne, i usmerene su na promenu voznih osobina, snage i izgleda...

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Nezavisni dizajner nacrtao je prilično verodostojnu sliku mogućeg izgleda najsnažnije verzije modela Megane RS. Ovaj veoma zanimljiv rad se odnosi na buduću generaciju modela Megane Renault Sport, koji je tradicionalno jedan od najkvalitetnijih hot-hatch modela na tržištu...

Novi Hyundai i30 sa dizel motorom od septembra u Srbiji

Novi Hyundai i30 sa dizel motorom od septembra u Srbiji

Najnoviji Hyundaijev predstavnik u C segmentu-novi i30 kupcima u Srbiji će od septembra biti dostupan i sa dizel motorom. Dizajniran i razvijen u Hyundai centru (Russelsheim/Nemačka), novi i30 predstavlja korak dalje u jedinstvenoj dizajnerskoj filozofiji ''fluidic sculpture''...

Kia K3: Kompaktni sedan zvanično otkriven

Kia K3: Kompaktni sedan zvanično otkriven

Kia je nedavno objavila kratko press saopštenje i dve skice, kojima najavljuje novi sedan, koji će nositi oznaku K3. Nekoliko dana kasnije, prikazane su prve fotografije sedana na internetu, a zanimljivo je da je Kia K3 zvanično predstavljena najpre u jednom tržnom centru u Koreji, a ne na autosalonu...

Nissan prikazao novi Pathfinder na Facebooku

Nissan prikazao novi Pathfinder na Facebooku

Izgled serijske verzije četvrte generacije modela Pathfinder, Nissan je otkrio posredstvom fotografija objavljenih na mreži Facebook. Moćna socijalna mreža sigurno će pomoći japanskom proizvođaču, da javnost što boljed informiše o novoj generaciji SUV modela, čija prodaja na severnoameričkom tržištu počinje krajem godine...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje