AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nema više tehničkog pregleda bez odlaska u servis

Nema više tehničkog pregleda bez odlaska u servis

U Srbiji, kažu upućeni, ogroman broj automobila dobije uverenje o tehničkoj ispravnosti iako ih vlasnici uopšte ne dovezu na kontrolnu traku, i to se vlasniku naplati dodatnih 2.000, 3.000 dinara na uobičajene troškove...

Zbog toga je policija prošle godine sprovela 2.500 kontrola i donela 300 rešenja o privremenom oduzimanju ovlašćenja servisima, što je gotovo tri puta više od višegodišnjeg proseka.

"Svake godine imamo sve više servisa za tehničke preglede, a srazmerno tome raste i broj prijava. Problem je što je privremeni gubitak ovlašćenja za rad mala kazna u odnosu na profit koji se na ovaj način ostvaruje. Zbog toga smo predložili novi pravilnik kojim bi se znatno pooštrila pravila tehničkih pregleda",kažu za "Press" u MUP-u i dodaju da postoji i oko 500 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka zbog nepropisnog obavljanja tehničkih pregleda, što vodi ka privremenom oduzimanju ovlašćenja za rad.

Serviseri se najčešće odlučuju da prekrše zakon zbog provizija od osiguravajućih društava, koje dobijaju kada prodaju polise osiguranja prilikom tehničke provere vozila. Jer ako serviser odbije da izda uverenje o ispravnosti vozila, vozač će ga dobiti u drugom servisu, koji će mu usput prodati i osiguranje i uzeti pomenutu proviziju. Zbog toga je u prethodnih petnaestak godina broj firmi za tehničke preglede porastao čak za četiri puta, sa oko 300 na 1.200 dinara.

Policija ima veliki problem da dokaže da neko vozilo nije prošlo kontrolnu traku servisa, pa se rešenje vidi u novom pravilniku o tehničkom pregledu. Ako on bude usvojen, vozila bi se fotografisala ili snimala tokom pregleda, a snimci bi se čuvali kod servisera.

Takođe, svako pregledano vozilo bilo bi zabeleženo u kompjuteru, koji bi bio povezan sa policijom i na taj način bi se obezbedila apsolutna kontrola.

U Nacionalnoj asocijaciji tehničkih pregleda (NATEP) kažu, međutim, da novi pravilnik stoji u MUP-u više od godinu dana. Razlog nije u njegovom sadržaju, oko kojeg su svi saglasni, već u tome što bi zajedno sa ovim pravilnikom trebalo da bude promenjen i onaj o tehničkim karakteristikama vozilima, s obzirom na to da su dva dokumenta "naslojena" jedan na drugi.

"Očekivali smo da će pravilnik biti usvojen još 1. maja prošle godine, ali ništa se nije desilo. U prvih godinu dana vozila bi se samo fotografisala, dok bi kasnije bila snimana. Serviseri bi tako pred policijom imali neoboriv dokaz da je neko vozilo prošlo tehnički pregled", navodi Vladimir Marinković iz NATEP-a.

Trenutno se nesavesnim serviserima oduzima ovlašćenje za rad do dva meseca, a kazne se kreću od 60.000 do 600.000 dinara. Ipak, dešava se i da servis uopšte ne plati kaznu. Zbog svega ovoga serviserima se isplati da mućkaju u obavljanju pregleda vozila. Novi pravilnik, međutim, predviđa da bi serviser mogao da izgubi privremeno dozvolu za rad dva puta, dok bi treći put to bilo trajno.

Udruženja servisera, s druge strane, traži i da se poveća cena tehničkog pregleda, sa sadašnjih od 500 do 1.500 dinara, na čak 2.500. Kako tvrde, u suprotnom im ne bi bilo isplativo da rade.

"Jedan servis tehničkog pregleda može godišnje da pregleda oko 2.500 vozila. Ako to pomnožite, na primer, sa 1.000 dinara, jasno je da je to posao koji ne može da se isplati. Tek bi 2.500 dinara po pregledu omogućilo minimum rentabilnosti", kaže Marinović.

Poslednju reč, kada se radi o ceni, daje Ministarstvo trgovine, pa Marinović smatra da do poskupljenja ipak neće doći u dogledno vreme.

Preuzeto od: www.vesti-online.com

Šest najgledanijih automobilskih reklama na YouTube

Šest najgledanijih automobilskih reklama na YouTube

Stručnjaci za marketing u agrenciji Adweek, izabrali su dvadeset najgledanijih video reklama na serveru YouTube. Među dvadeset najgledanijih reklama, čak trećina je iz automobilskog biznisa, što za nekog može biti iznenađenje (za nas je prijatno)...

Fordova virtuelna fabrika

Fordova virtuelna fabrika

Ford Evropa razvija kompletnu virtuelni fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila...

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Posle Beograda, Pančeva, Novog Sada i Zlatibora  Honda Summer tour obići će i Kragujevac, Aranđelovac i Niš, a putovanje se završava ponovo na Zlatiboru. Zabava će trajati do kraja avgusta, a posetioci će moći da se upoznaju sa novim modelima motora, skutera, automobila i zakazati test vožnje, ili čak testirati na licu mesta...

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2.0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hatchback 5V, kupe i karavan. Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora...

Volkswagen Up! bez depozita

Volkswagen Up! bez depozita

Veliko nam je zadovoljstvo što možemo da vam najavimo dolazak modela up! sa petoro vrata u salonima širom Srbije. Ova verzija ima identične motore (44kW/60ks i 55 kW/75ks), verzije opreme (take up!, move up!, high up!, black up!, white up!) i dimenzije kao i vozila sa dvoja vrata...

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Žika i njegova "Šarenica" su na letnjem proputovanju kroz Srbiju svratili do Beograda. Odabarli su “Terazije iz 1930”, repliku trga Terazije sa početka 20. veka. Terazije toga dobe, naravno, ne može da se zamisli bez  tramvaja...

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Namačka kompanija specijalizovana za modifikaciju automobila iz VW grupacije, ABT Sportsline, pripremila je atraktivne komponente za model A1 Sportback. Modifikacije su veoma decentne, i usmerene su na promenu voznih osobina, snage i izgleda...

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Nezavisni dizajner nacrtao je prilično verodostojnu sliku mogućeg izgleda najsnažnije verzije modela Megane RS. Ovaj veoma zanimljiv rad se odnosi na buduću generaciju modela Megane Renault Sport, koji je tradicionalno jedan od najkvalitetnijih hot-hatch modela na tržištu...

Novi Hyundai i30 sa dizel motorom od septembra u Srbiji

Novi Hyundai i30 sa dizel motorom od septembra u Srbiji

Najnoviji Hyundaijev predstavnik u C segmentu-novi i30 kupcima u Srbiji će od septembra biti dostupan i sa dizel motorom. Dizajniran i razvijen u Hyundai centru (Russelsheim/Nemačka), novi i30 predstavlja korak dalje u jedinstvenoj dizajnerskoj filozofiji ''fluidic sculpture''...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje