Ford Fiesta 2013: Trocilindarski EcoBoost i novi sistemi
Posle tačno četiri godine, svetlost dana je ugledao facelift "kinetičke" Ford Fieste. Jedan od najpopularnijih modela u segmentu malih automobila, u svom modernizovanom izdanju, prvi put će biti prikazan na globalnoj konferenciji Forda u Amsterdamu. Šira javnost, imaće priliku da ga vidi na sajmu automobila u Parizu...
Najvidljivije promene uočavamo na unapređenom dizajnu. Fiesta za modelsku godinu 2013 dobila je nova prednja svetla sa integrisanim LED dnevnim osvetljenjem, a osveženje je dobio i enterijer. Promene je pretrpela i tehnika, a najveća je novi 3-cilindarski motor 1.0 EcoBoost, koji je debitovao u većem Focusu. Ovaj mali agregat se može pohvaliti titulom Motor godine. Parametri motora nisu otkriveni, ali sestrinski motor B-Max dostupan je sa ovim motorom u verzijama od 74 i 88 kW. Isti motor u Focusu, razvija 92 kW.
Ford tvrdi, da će Fiesta EcoBoost biti najekonomičniji automobil u svojoj klasi. Precizne informacije o potrošnji nisu objavljene, kao ni detalji o emisiji CO2. Iz Focusa, Fista nije "pozajmila" samo novi motor. Sledeći tehnički specijalitet je sistem Active City Stop, koji je sposoban da u uslovima niskim brzina samostalno uspori automobil, kako bi se izbegao sudar.
Unapređena Ford Fiesta ima i multimedijalni sistem Ford SYNC, koji je prvi put predstavljen u modelu B-Max, a novitet je i sistem MyKey. Ford SYNC podrazumeva glasovnu kontrolu, uređaj za integraciju i povezivanje interfejsa, sa funkcijom za hitnu pomoć, koja je napravljena da pomogne putnicima da bi u slučaju nesreće mogli da pozovu lokalnog operatera za pružanje hitnih usluga. Sistem MyKey omogućava roditeljima mladih vozača da ograniče maksimalnu brzinu automobila, ograniče maksimalnu snagu radio uređaja ili onemogućiti deaktivaciju bezbednosnih sistema.
Automagazin.rs