AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Audi S3 biće dostupan i u verziji sedan

Audi S3 biće dostupan i u verziji sedan

Prvi put u istoriji, Audi A3 će u ponudi biti u verziji sedan. Audi je potvrdio, da će i sedan biti dostupan u sportskoj verziji S3, a glavni konkurent će mu biti dolazeći Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Troprostorni Audi S3, kao trovratni S3 i petovratni S3 Sportback, pokretaće agregat 2.0 TFSI (300 KS i 380 Nm)...

TechArt modifikovao novi Porsche Boxter

TechArt modifikovao novi Porsche Boxter

Treća generacija modela Porsche Boxter predstavlja novitet na tržištu sportskih automobila, a već se može radovati interesovanju tjuning kompanija. Kompanija TechArt je za ovogodišnji Essen Motor Show (1.-9. decembar) pripremila specijalni paket unapređenja za roadster Porsche Boxter (981)...

Grand Motors: Dodatni „konji“ za Volvo po izuzuzetnim uslovima

Grand Motors: Dodatni „konji“ za Volvo po izuzuzetnim uslovima

Vlasnicima Volvo automobila koji cene vrhunske performanse, ovlašćeni uvoznik i serviser putničkih vozila ove marke, Grand Motors, poručuje da je pravi trenutak da svoje mezimce „ojačaju“ po izuzetnim uslovima. Volvo je, naime, u saradnji s Polestarom, službenim partnerom u automobilskom sportu, pripremio novu softversku nadogradnju...

Novi Toyota Prius dobiće pogon na sve točkove

Novi Toyota Prius dobiće pogon na sve točkove

Razvoj nove generacije modela Toyota Prius je u punom jeku, a do prvih informacija je došao britanski Auto Express od jednog inženjera Toyote. On je otkrio, da će nova generacija modela Prius dobiti agresivniji dizajn i pogon na sve točkove...

Antonio Zanini

Antonio Zanini

Ceremonijalni start 1. Tesla Rally-a 2012, TC Ušće. Na startnoj rampi crveni Mitsubishi i-MiEV sa startnim brojem 3. Po prelasku startne rampe ulazi u zatvoreni prostor i zajedno sa automobilom Nissan Leaf, startni broj 2, priključuje se na električnu energiju kako bi se napunile baterije. Na automobilu stoji ime vozača A. Zanini...

Mercedes AMG proširuje ponudu 4x4 pogona

Mercedes AMG proširuje ponudu 4x4 pogona

U Affalterbachu se sprema revolucija. Kompanija Mercedes-AMG GmbH najavljuje proširenje ponude modela sa pogonom na sve točkove. Ovaj korak nemačkog proizvođača možemo oceniti kao logičan, jer će supersnažni V8 motori sa velikom "porcijom" obrtnog momenta lepše prenositi snagu na asfalt...

Fiat 500e - Električni mališan na prvim fotografijama

Fiat 500e - Električni mališan na prvim fotografijama

Kompanija Fiat je potvrdila, da će na autosalonu u Los Angelesu (30. novembar - 9. decembar) javnosti predstaviti električnu verziju modela Fiat 500. Italijanska kompanija je objavila samo dve fotografije modela 500e, na kojima možemo videti bočni profil automobila i njegov enterijer...

Evropsko tržište u oktobru 2012 - Analiza

Evropsko tržište u oktobru 2012 - Analiza

Evropsko tržište automobila i dalje se bori sa padom prodaje, ali u odnosu na septembar mesec, situacja je nešto bolja. Tokom meseca oktobra 2012. godine, u Evropi je prodato 1.002.167 novih automobila, što je za 4,6 % manje nego u istom mesecu prethodne godine...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje