AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Volvo ubrzao proizvodnju prvog dizel plag-in hibrida u svetu

Volvo ubrzao proizvodnju prvog dizel plag-in hibrida u svetu

Volvo Car korporacija povećava proizvodne kapacitete za novi Volvo V60 Plug-in Hybrid. Nakon početne serije od 1.000 primeraka za modelsku 2013. godinu, za 2014. biće proizvedeno 4.000-6.000 primeraka. Proizvodnja prvog dizel plag-in hibrida u svetu uspešno je integrisana u proizvodnu liniju ostalih modela pogona Torslanda u Geteborgu (Švedska).

Porsche Cayman 2013 otkriven pre vremena

Porsche Cayman 2013 otkriven pre vremena

Kompanija Porsche je potvrdila, da će na sajmu automobila u Los Angelesu, 28. novembra, svetskoj javnosti predstaviti kompaktni sportski automobil. Sudeći prema novim špijunskim fotografijama, u Kaliforniji će svetsku premijeru imati druga generacija modela Cayman...

Modernizovani Mercedes-Benz E-Klasa - Otkrivanje počinje

Modernizovani Mercedes-Benz E-Klasa - Otkrivanje počinje

Modernizovana Mercedes-Benz E-Klasa napustiće tradicionalni dizajn sa podeljenim prednjim svetlosnim grupama, koji je prvi put predstavljen polovinom devedesetih godina u seriji W210. Kod unapređene E-Klase, svetlosne grupe neće biti podeljene, ali će njihova grafika podsećati na ovo rešenje...

Nova Škoda Octavia uhvaćena bez maske!

Nova Škoda Octavia uhvaćena bez maske!

Nova generacija modela Škoda Octavia je opet na sceni. Posle nekoliko fotografija maskiranog prototipa, pred nama su špijunske fotografije serijskog automobila bez maske! Nova Octavia je snimljene u Santijago de Čileu, gde je Škoda snimala reklamu za novu generaciju ovog veoma uspešnog modela...

Honda: Specijalna akcija za model CR-V treće generacije

Honda: Specijalna akcija za model CR-V treće generacije

Uz model CR-V u paketu opreme Lifestyle Plus, Honda svim kupcima poklanja integrisan multimedijalni uređaj i metalik boju. Pored akcije za osnovni model Honda CR-V Special Edition, uz koji kupci dobijaju paket originalne dodatne opreme u vrednosti 1.100 eur, Honda pokreće veliku akciju za viši paket opreme Lifestyle Plus 4x4, koji obuhvata...

MINI: Proslavite NOT NORMAL način života!

MINI: Proslavite NOT NORMAL način života!

Širom sveta je aktuelna nova MINI brand kampanja sa nesvakidašnjim sloganom „ NOT NORMAL“. Ova kampanja pre svega ističe individualnost brenda, kao i pozitivan i zabavan odnos prema životu. NOT NORMAL predstavlja jakog, nezavisnog pojedinca koji svakodnevnu vožnju pretvara u neobično iskustvo...

Obeležen Međunarodni dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda

Obeležen Međunarodni dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda

Međunarodni dan sećanja na žrtve saobraćajnih nezgoda obeležen je juče u TC Ušće u Beogradu. U prvih 10 meseci ove godine dogodilo se 31.025 sаobrаćаjnih nezgodа, 15.355 licа je povređeno а 577 licа je smrtno strаdаlo. U istom periodu šrošle godine, u 35.774 sаobrаćаjne nezgode, povreženo je 16.267 licа а smrtno strаdаlo 595...

Honda se odlepila od zemlje

Honda se odlepila od zemlje

Avion Honda HondaJet se može pohvaliti samo superlativima. Prema tvrdnjama proizvođača (kompanija Honda Aircraft), to najmoderniji laki mlazni avion na svetu, koji putnicima nudi vrhunske performanse, komfor i ekonomičnost vožnje...

BMW razvija bob-dvosed za američki tim

BMW razvija bob-dvosed za američki tim

BMW je zvanično potvrdio da razvija jedno veoma specijalno "vozilo". Ovoga puta, nije u pitanju automobil, već bob namenjen za takmičarsku posadu. Uz pomoć tehnologije i eksperata iz BMW-a, američki tim će u ovom bobu nastupiti na Zimskim olimpijskim igrama u Sočiju, 2014. godine...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje