AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Agencija za bezbednost saobraćaja savetuje vozače

Agencija za bezbednost saobraćaja savetuje vozače

Agencija za bezbednost saobraćaja vozače i ostale učesnike u saobraćaju podseća na neophodnost povećane opreznosti u saobraćaju. Posebno u jutarnjim i večernjim satima zbog niskih temperatura, klizavih kolovoza i magle potrebna je veća opreznost, kako vozača tako i pešaka...

Srebrni Toyota Yaris - Posebna ponuda!

Srebrni Toyota Yaris - Posebna ponuda!

U prodajnoj mreži Toyote u Srbiji, od danas važi posebna ponuda za ograničenu količinu modela Toyota Yaris u srebrnoj metalik boji. Srebrna metalik je najzastupljenija i najtraženija boja u Toyotinoj ponudi. Posebna ponuda uključuje produženi garantni rok na 5 godina bez ograničenja pređene kilometraže, zatim 5 godina Toyota Eurocare usluge pomoći na putu, odlične uslove finansiranja do 5 godina i mogućnost kupovine ’staro za novo’.

MINI Finansijska ponuda

MINI Finansijska ponuda

Delta Motors je pripremio specijalnu finansijsku ponudu za MINI automobile sa kamatnom stopom od 4.99% i specijalnom akcijskom cenom za automobile sa lagera, koja se kreće već od 14 900 eur. Život nekada ispred nas postavi ozbiljne dileme. Jedna od njih je svakako koji MINI odabrati...

Filmska noć uz Chevrolet

Filmska noć uz Chevrolet

19. oktobra 2012. godine, Chevrolet će biti domaćin ekskluzivnog Holivudskog događaja kako bi se proslavio manje poznat deo 100-godišnje istorije ovog čuvenog brenda: njegova uloga na američkom filmu i televiziji...

Najpovoljniji zimski servis za sve vozače Opela

Najpovoljniji zimski servis za sve vozače Opela

Zimsko vreme donosi posebne, otežane uslove za koje bi svaki vozač trebalo na vreme da pripremi svoje vozilo. Opel je zato obezbedio posebne povoljnosti koje će vozačima omogućiti da na najbolji način, potpuno sigurno i bezbrižno dočekaju hladnije dane...

ONA je šampion Nemačke u parkiranju!

ONA je šampion Nemačke u parkiranju!

Sabine Langer (45) iz Dusseldorfa osvojila je nezvaničnu titulu "Nemačkog šampiona u parkiranju". U finalnom takmičenju u saobraćajnom test centru ADAC-a, ona uspešno savladala pet testova, porazivši četiri muškarca i tri žene...

Rast vrednosti Hyundai brenda nadmašuje sva očekivanja

Rast vrednosti Hyundai brenda nadmašuje sva očekivanja

Prema poslednjim istraživanjima „Interbrend 2012.“ i 100 najboljih svetskih brendova, Hyundai Motor Company, predstavlja najbrže rastući automobilski brend, što pokazuje I rast vrednosti brenda od 24 % u odnosu na prethodnu godinu i procenjuje se na $7,5 milijardi dolara...

Novi sistem apsolutne kontrole za Honda automobile

Novi sistem apsolutne kontrole za Honda automobile

Honda je u svoju ponudu uvrstila potpuno novi uređaj – VIPER. Ovo je najnovija generacija alarma, ali i uređaj koji u velikoj meri doprinosi komforu korišćenja automobila i omogućava Vam apsolutnu kontrolu nad automobilom...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje