AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Toyota kupuje Aston Martin?

Toyota kupuje Aston Martin?

Većinski vlasnik Aston Martina, kuvajtska kompanija Investment Dar, potvrdila je da prodaje svoje vlasništvo u ovoj kompaniji. Proteklih dana se pominje nekoliko potencijalnih kupaca Aston Martina, među kojima je i japanska kompanija Toyota...

Rolf-Juergen Seyerle - Novi CEO Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Rolf-Juergen Seyerle - Novi CEO Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Rolf-Juergen Seyerle je postavljen na mesto generalnog direktora Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora. Ovu funkciju je preuzeo od Andreasa Bindera, koji je nakon četri godine uspešnog rada na ovoj poziciji napustio tržište Srbije i Crne Gore i preuzeo rukovođenje Mercedes-Benz Hong Kong & Macau...

Novi Subaru Forester predstavljen u Japanu

Novi Subaru Forester predstavljen u Japanu

Proizvođač automobila Subaru, kompanija „Fudži teška industrija“ (FHI), danas je zvanično predstavio i pustio u prodaju potpuno novi model Forester. Četvrta generacija subaruovog legendarnog modela još više potvrđuje osobine istinskog SUV-a...

Autopromet i Rio Gambling Palace nagrađuju novom Opel Corsom

Autopromet i Rio Gambling Palace nagrađuju novom Opel Corsom

Kompanija Autopromet d.o.o., Opelov ovlašćeni diler i kazino Rio Gambling Palace spremili su posebno iznenađenje za sve ljubitelje dobrog provoda i dobrih automobila. U četvrtak, 15.11. u 20 časova u tržnom centru Ušće, Bajaga, Opelov brend ambasador, označiće zvanični početak nagradne igre u kojoj će najsrećniji takmičar osvojiti novu Opel Corsu.

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster - Prve fotografije i info

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster - Prve fotografije i info

Jedan od najimpresivnijih supersportskih automobila današnjice, konačno je dobio svoju otvorenu verziju - Lamborghini LP 700-4 Aventador. Ovaj supersportski automobil opremljen je dvodelnim hardtop krovom, koji se može ručno ukloniti. U odnosu na standardnu verziju, roadster je teži za 50 kilograma...

Audi Q5 ABT - lepši izgled i više snage

Audi Q5 ABT - lepši izgled i više snage

I za osveženi Audi Q5, kompanija ABT je pripremila zanimljiv tjuning paket. Pored detalja koji pojačavaju atraktivnost SUV modela, nemačka tjuing kompanija je pripremila i specijalni power-kit, ali samo za verzije koje pokreće turbodizel motor...

Volkswagen primio više od 40.000 porudžbina za novi Golf

Volkswagen primio više od 40.000 porudžbina za novi Golf

Kompanija Volkswagen je protekle nedelje počela prodaju sedme generacije modela Golf. Nemačka kompanija je objavila, da je novi Golf još pre početka prodaje poručilo 40.000 klijenata, što je sjajan rezultat, s obzirom na činjenicu, da je Golf VII nedavno predstavljen...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje