AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Mercedes AMG proširuje ponudu 4x4 pogona

Mercedes AMG proširuje ponudu 4x4 pogona

U Affalterbachu se sprema revolucija. Kompanija Mercedes-AMG GmbH najavljuje proširenje ponude modela sa pogonom na sve točkove. Ovaj korak nemačkog proizvođača možemo oceniti kao logičan, jer će supersnažni V8 motori sa velikom "porcijom" obrtnog momenta lepše prenositi snagu na asfalt...

Fiat 500e - Električni mališan na prvim fotografijama

Fiat 500e - Električni mališan na prvim fotografijama

Kompanija Fiat je potvrdila, da će na autosalonu u Los Angelesu (30. novembar - 9. decembar) javnosti predstaviti električnu verziju modela Fiat 500. Italijanska kompanija je objavila samo dve fotografije modela 500e, na kojima možemo videti bočni profil automobila i njegov enterijer...

Evropsko tržište u oktobru 2012 - Analiza

Evropsko tržište u oktobru 2012 - Analiza

Evropsko tržište automobila i dalje se bori sa padom prodaje, ali u odnosu na septembar mesec, situacja je nešto bolja. Tokom meseca oktobra 2012. godine, u Evropi je prodato 1.002.167 novih automobila, što je za 4,6 % manje nego u istom mesecu prethodne godine...

Range Rover 2013: Prvi tjuning

Range Rover 2013: Prvi tjuning

Samo nekoliko meseci posle svetske premijere, četvrta generacije modela Range Rover je dobila prvi tjuning, za koji su se postarale kompanije Lumma Design i Onyx. Pored unapređenog izgleda, novi Range Rover je dobio i novu "porciju" snage...

Ford 1.0 EcoBoost zadržan zbog kontrole na aerodromu

Ford 1.0 EcoBoost zadržan zbog kontrole na aerodromu

Automobilski proizvođači se na razne načine trude da privuku pažnju javnosti na svoj novi proizvod. Kompanija Ford se odlučila na neobičnu formu prezentacije novog 3-cilindarskog motora 1.0 EcoBoost, za koji tvrdi da može da stane na list papira A4...

SEAT Axon: Dizajneri žele električni roadster

SEAT Axon: Dizajneri žele električni roadster

Dizajnerski tim kompanije SEAT predstavio je viziju sportskog roadstera, koji za pogon koristi električnu energiju. Iako električni sportski roadster nema ni formu studije, dizajner Alvara Molero Simarro je predstavio dizajnerski koncept po imenu Axon, koji bi čelnike španske kompanije mogao motivisati da pokrenu ovaj projekat...

Lang Lang postaje ambasador Volkswagen grupe

Lang Lang postaje ambasador Volkswagen grupe

Između poznatog pijaniste Lang Langa i Volkswagen-a potpisan je ugovor o višegodišnjoj saradnji. On će predstavljati Grupu kao ambasador kulture. U okviru ovog partnerstva Lang Lang će na svoje koncerte širom sveta dolaziti u vozilima Volkswagen...

Novi Subaru Forester debituje u Kini

Novi Subaru Forester debituje u Kini

Novi Subaru Forester imaće svoju premijeru na kineskom tržištu za vreme međunarodnog sajma automobila koji je juče (22.11.2012.) otvoren u gradu Guangžou. Potpuno novi model popularnog „šumara“ razvijen je sa ciljem da potvrdi, ali i podigne na viši nivo, kvalitete stvarnog SUV-a...

Renault Megane GT 220 je sportski karavan od 220 KS

Renault Megane GT 220 je sportski karavan od 220 KS

Renault započinje prodaju modela Megane Grandtour u limitiranoj ediciji GT220. Ovaj model je karakterističan po tome, što ga pokreće turbo benzinski motor zapremine 2.0 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 220 KS i maksimalni obrtni moment od 340 Nm...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje