AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Toyota Motor Corporation saopštava da je kumulativna prodaja hibridnih vozila ove kompanije u Japanu dosegla 2,04 miliona primeraka¹, zaključno sa 31. oktobrom ove godine². Na svetskom nivou, kumulativna prodaja Toyotinih hibridnih vozila (prvi put uvedenih 1997.) je sada dosegla 4,60 miliona vozila¹...

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Direktor Korporativnih komunikacija, viši potpredsednik Mihaela Huber (Michaela Huber) je preuzela odgovornost i za odeljenje održivosti u OMV Grupaciji od 1. oktobra. Naziv odeljenja je stoga preimenovan u "Korporativne komunikacije i održivost"...

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Na rallycross takmičenju, koje je održano u okviru pratećeg programa SEMA Show 2012 (Las Vegas), Ken Block je doživeo veoma neprijatno iskustvo. U enterijeru njegove supersnažne Ford Fieste pojavio se plamen, a na iznenađenje mnogih, Block je to ignorisao i nastavio borbu sa ostalim takmičarima na stazi!

Toyota GT86: Turbo NE, elektromotor DA!

Toyota GT86: Turbo NE, elektromotor DA!

Dolazak snažnije verzije sportskog modela Toyota GT86, samo je pitanje vremena. Do sada je sve bilo na nivou spekulacija, ali kada se u debatu uključi neko direktno iz kompanije Toyota, onda stvari postaju jasnije. Taj "neko" je Tetsuya Tada, koji vodi razvojni program modela Toyota GT86...

Osveženi Peugeot 3008 snimljen u Kini

Osveženi Peugeot 3008 snimljen u Kini

Kina postaje sve veći izvor špijunskih fotografija. Najnovije nam otkrivaju izgled modernizovanog  Peugeota 3008, koji će u ovom obliku stići i u naše salone. Zanimljivo je da su Kinezi otkrili izgled kompletnog automobila, bez maske!

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series na prvom videu

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series na prvom videu

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series predstavlja vrhunac ponude sportkih modela ove nemačke kompanije, jer kada u Mercedesu u nazivu modela dodaju nastavak Black Series, možete biti sigurni da je u pitanju beskompromisan sportski automobil. Pred nama je prvi video...

Toyota kupuje Aston Martin?

Toyota kupuje Aston Martin?

Većinski vlasnik Aston Martina, kuvajtska kompanija Investment Dar, potvrdila je da prodaje svoje vlasništvo u ovoj kompaniji. Proteklih dana se pominje nekoliko potencijalnih kupaca Aston Martina, među kojima je i japanska kompanija Toyota...

Rolf-Juergen Seyerle - Novi CEO Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Rolf-Juergen Seyerle - Novi CEO Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora

Rolf-Juergen Seyerle je postavljen na mesto generalnog direktora Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora. Ovu funkciju je preuzeo od Andreasa Bindera, koji je nakon četri godine uspešnog rada na ovoj poziciji napustio tržište Srbije i Crne Gore i preuzeo rukovođenje Mercedes-Benz Hong Kong & Macau...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje