AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Porodica modela sa brojem 500 u nazivu, postaće stub ponude kompanije Fiat. Posle hatchback modela 500, italijanski proizvođač je kupcima ponudio "polukabriolet" 500C, a zatim MPV model 500L, koji će uskoro dobiti svoju produženu verziju 500XL i crossover 500X...

Mini Countryman modernizovan za novu modelsku godinu

Mini Countryman modernizovan za novu modelsku godinu

Prvi model britanske kompanije sa klasičnom petovratnom karoserijom i pogonom na sve točkove, posle dve godine egzistencije na tržištu dobija prvi facelift. Podsetimo, Mini Countryman je predstavljen 2010. godine, i od tog perioda je najveći predstavnik ove marke...

Audi A6 Black Edition

Audi A6 Black Edition

Audi predstavlja model A6 u verziji Black Edition, koji je baziran na modelu Audi A6 S-Line. Verzija Black Edition će od početka 2013. godine biti dostupna u sedanu A6, u karavanu A6 Avant i liftback modelu A7 Sportback...

Presudni trenuci u 75. godišnjoj istoriji Toyote

Presudni trenuci u 75. godišnjoj istoriji Toyote

Toyota je juče proslavila svoj 75. rođendan. Tom prilikom Toyota u Europi pokreće brojne interesantne inicijative u čast posvećenosti radnika Toyote širom sveta koji su učestvovali u izgradnji kompanije tokom proteklih 75 godina. Predstavljamo presudne trenutke u 75-godišnjoj istoriji Toyote...

75 godina Toyote!

75 godina Toyote!

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal u masovnoj proizvodnji automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina uz puno upornosti, ubedio je svog oca - tekstilnog proizvođača i vlasnika Toyoda Automatic Loom Works da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje...

Grand Motors: Platiš tri, dobiješ četiri zimska pneumatika

Grand Motors: Platiš tri, dobiješ četiri zimska pneumatika

Od 1. novembra u Grand Motorovim prodajno-servisnim centrima u Beogradu, Subotici i Nišu vlasnicima vozila sva četiri brenda koje prodaje i servisira ova kompanija, ali i automobila svih drugih marki, nudi se mogućnost da po vrlo povoljnim cenama nabave „obuću“ za predstojeću zimsku sezonu...

Prestižne kreacije uz prestižne automobile

Prestižne kreacije uz prestižne automobile

Kao svojevrsna uvertira pred reviju Decadence by Boško Jakovljević powered by Martini Vesto & PWL, koja je 28. oktobra održana ovogodišnjoj Beogradskoj nedelji mode, otvorena je izložba fotografija u salonu luksuznih automobila INFINITI...

Toyota hibridi Prius+ i Yaris HSD predstavljeni na Adi Ciganliji

Toyota hibridi Prius+ i Yaris HSD predstavljeni na Adi Ciganliji

Juče je na Adi Ciganliji održana konferencija za medije povodom promocije dva nova hibridna modela, Prius+ i Yaris HSD. U prijatnom prirodnom okruženju, predstavnici medija i gosti su imali priliku da se upoznaju sa najnovijim modelima ekoloških vozila, koji su veoma odgovorni prema životnoj sredini, ali i značajno smanjuju troškove eksploatacije...

Renault Fluence u stilu novog Clia

Renault Fluence u stilu novog Clia

Kompanija Renault je iskoristila svoj novi dizajnerski stil i za modernizaciju sedan modela Fluence. Najnoviji izgled Fluence ima premijeru na sajmu automobila u Istanbulu, i upravo u ovom izdanju će biti dostupan na evropskom tržištu. Podsetimo, model Fluence se proizvodi u turskoj fabrici u Bursi...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje