Trkački timovi se ponovo oslanjaju na Bosch tehnologiju
I ove godine su mnoga vozila, koja su učestvovala u 24-časovnoj trci Le Mans, bila opremljena tehnologijom odeljenja Bosch Motorsprot. Od 2000. godine svi pobednici ove 24-časovne trke postigli su uspeh zahvaljujući Bosch tehnologiji ubrizgavanja...
Nakon što je 2000. godine pobedilo vozilo sa ubrizgavanjem preko usisne cevi, do 2005. godine su stalno pobeđivala vozila sa direktnim benzinskim ubrizgavanjem. 2006. godine su konačno počeli da pobeđuju dizel-bolidi, koji su opremljeni Bosch Common-Rail-tehnologijom. Pored sistema ubrizgavanja odeljenje Bosch Motorsport trkačkim timovima između ostalog isporučuje i upravljačke jedinice, displeje, memoriju podataka, telemetrijske sisteme, startere i alternatore, kao i snopove kablova i senzore.
Tehnologija ubrizgavanja za sve klase vozila
U proteklih pet godina potpunu pobedu su ostvarila dizel-vozila timova Audi sport i Peugeot Sport. Ove godine Bosch je ponovo razvojni partner Audi sporta i isporučiće mu između ostalog tehnologiju dizel ubrizgavanja, posebno prilagođenu prototipovima koji učestvuju u trci Le Mans.
Neka vozila, koja su na ovogodišnjoj trci izašla na start, bila su opremljena benzinskim direktnim ubrizgavanjem odelenja Bosch Motorsport. Vozila Ferrari 458 Italia GTC, koja učestvuju u trci, koriste sistem koji se bazira na najnovijim otkrićima serijske tehnologije i koji je optimalizovan prema zahtevima trkačkog sporta. Sistem direktnog benzinskog ubrizgavanja sa upravljačkom jedinicom MS 5.1 i jednicom stepena snage visokog pritiska HPI 5 obuhvata sve elektronske komponente, a sa injektorima visokog pritiska HDEV 5, kao i pumpom visokog pritiska HDP 5 sa integrisanim ventilom za regulisanje količine obuhvata celu hidrauliku. Elektronski upravljan magnetni ventil visokog pritiska HDEV 5 sa rupičastom tehnologijom je napravljen prema potrebama kupaca, a raspršna slika je individualno prilagođena geometriji komore za sagorevanje trkačkog motora. Bosch Motorsport isporučuje posebno male i lagane pumpe visokog pritiska HDP 5, čiji je profil brega napravljen prema karakteristikama motora. Objašnjavajući prednosti kompletnog sistema direktnog ubrizgavanja Klaus Bether, direktor odeljenja Bosch Motorsport, je rekao: "Hidrauličke i elektronske komponente su kao celokupan sistem isprobane i optimalno usklađene za efikasan rad."
Sveobuhvatan program za auto-moto sport
Pored sistema ubrizgavanja brojni timovi koriste i ostalu Bosch tehnologiju. Tako Ferrari 458 Italia GTC-vozila imaju posebno prilagođen displej DDU 8 ovog nemačkog dobavljača. GT2 Corvette C6.R-vozila koriste upravljačku jedinicu motora MS 5.1, pripremu podataka C 60, kao i novi displej DDU 7 odeljenja Bosch Motorsport. Svi proizvodi su razvijeni specijalno za auto-moto sport, proizvode se u malim serijama i prilagođeni su trkačkim vozilima pomoću odgovarajućeg softvera. I telemetrijski sistem u vozilima Corvette je takođe Bosch proizvod. On preko radio modema prenosi podatke između vozila i boksa.
Za Porsche 911 GT3-RSR-vozila, koja se na trci Le Mans takođe takmiče u obe LM-GTE-klase, Bosch Motorsport isporučuje upravljačku jedinicu motora MS 4.0, memoriju podataka motora, kao i starter i mnoštvo senzora. Komponente, koje se uglavnom zasnivaju na serijskoj tehnologiji, prilagođene su visokim zahtevima ove 24-časovne trke. Iz tih razloga stručnjaci za auto-moto sport tesno sarađuju sa odeljenjima za izradu probnih komponenti u Bosch-pogonima. Sa svakom komponentom timovi profitiraju od znanja vodećeg proizvođača automobilske opreme. "Mi snabdevamo brojne timove koji učestvuju u 24-časovnoj trci Le Mans. Pri tome svaki tim na raspolaganju ima različite grupe stručnjaka koji su im potrebni", rekao je Bether objašnjavajući interne strukture odeljenja Motorsport. " Timovi zadržavaju ekskluzivno pravo na softver, koji je razvijen za svakog proizvođača, kao i na odgovarajuće modifikacije proizvoda ", dodao je on.
Bosch Motorsport je deo kćerke firme Bosch Engineering d.o.o, koja je specijalizovana za inženjerske usluge i koja ima tradiciju od 111 godina: još daleke 1901. neki vozači trkačkih vozila su uspeli da pobede zahvaljujući Bosch tehnologiji.
Bosch