AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Danas, 6. avgusta 2012. godine, kompanija Volfkswagen je u svom glavnom proizvodnom pogonu u Wolsburgu počela proizvodnju sedme generacije modela Golf. S obzirom na tronedeljne odmore, Volkswagen je bio primoran da uvede dodatne radne smene za proizvodnju Golfa "sedmice"...

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

Kompanija OMV Srbija je u saradnji sa Nacionalnom vozačkom akademijom (NAVAK) realizovala akciju treninga ekonomične vožnje za kupce na OMV benzinskim stanicama. Centar NAVAK je organizovao za sve kvalifikovane učesnike i takmičenje u ekonomičnoj vožnji. Nagrade je najboljima uručio generalni direktor OMV Srbija Karolj Lajko...

GM i Mančester Junajted predstavljaju Chevrolet kao sponzora dresa

GM i Mančester Junajted predstavljaju Chevrolet kao sponzora dresa

Dženeral Motors (General Motors) i Mančester Junajted (Manchester United) najavili su danas da će sponzor dresa najpopularnijeg fudbalskog kluba na svetu biti Chevrolet od sezone 2014./2015. Chevrolet, aktuelni zvanični automobilski partner kluba, postaće tek peti sponzor dresa u istoriji kluba dugoj 134 godine...

Nova Mazda6 karavan na prvom videu

Nova Mazda6 karavan na prvom videu

Posle prve fotografije nove generacije modela Mazda6 karavan, japanska kompanija je objavila prvi video snimljen na ceremoniji pokretanja proizvodnje nove "šestice". Nova Mazda6 počeće da se prodaje u prvom kvartalu 2013. godine. Serijski automobil javnosti će biti prvi put prikazan 29. avgusta na ovogodišnjem Moscow Motor Show...

1.000 Ferrarija na stazi Silverstone

1.000 Ferrarija na stazi Silverstone

Ljubitelji marke Ferrari opet se mogu radovati. U okviru akcije Ferrari Racing Days, biće održan novi pokušaj da se obori rekord po broju automobila ove italijanske marke na jednom mestu. Cilj organizatora da na stazi Silverstone, okupi tačno 1.000 automobila sa propetim konjićem u znaku...

Klijenti Rolls-Roycea: Ne želimo dizel, niti SUV!

Klijenti Rolls-Roycea: Ne želimo dizel, niti SUV!

Rolls-Royce verovatno ima najkonzervativnije kupce od svih svetskih automobilskih proizvođača. Najnovije istraživanje pokazuje, da klijente ove prestižne britanske marke ne zanimaju eksperimenti sa dizel motorima, elektromotorima i karoserijama...

Nemačka pomaže stazu Nürburgring

Nemačka pomaže stazu Nürburgring

Trkačkoj stazi Nürburgring poslednjih godina ne ide baš najbolje, a 18. jula je kompanija Nürburgring GmbH objavila nesolventnost. Kao razlozi za nesolventnost kompanije navode se dugovi za održavanje staze i dugovi koji su rezultat izgradnje ne tako dobro posećenog zabavnog centra Ring Werk...

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Kada je Milivoj Žeravica iz Novog Miloševa, kod Novog Bečeja, 1972. godine, u selu Resnik kod Kragujevca, u dvorištu jednog domaćina video 5 starih traktora, pitao ga je da mu ih proda. Ovaj mu je odgovorio da su svi spremni za isporuku kupcu iz inostranstva. Nije mogao da veruje...

Porsche Macan na novom špijunskom videu

Porsche Macan na novom špijunskom videu

O malom SUV modelu marke Porsche, koji će u hijerarhiji nemačkoj proizvođača biti pozicioniran ispod modela Cayenne, govori se već duže vreme. Automobil koji je najpre nosio naziv Macan, razvijen je na platformi modela Audi Q5, a na tržištu će se pojaviti već sledeće godine. Pred nama je novi video...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje