AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

Zbog tražnje za modelom Evoque, Land Rover uvodi treću smenu

Zbog tražnje za modelom Evoque, Land Rover uvodi treću smenu

Land Rover povećava proizvodne kapacitete za model Evoque, tako što je uveo rad u trećoj smeni. To znači da će se, zbog velikog interesovanja, ovaj atraktivni luksuzni SUV model proizvoditi 24 sata dnevno! Ovo je prvi put u istoriji 50-godišnje fabrike Halewood, da se proizvodnja održava ceo dan i celu noć. Noćna smena startuje u 21:30...

Jaguar XFR u službi rumunske policije

Jaguar XFR u službi rumunske policije

Novi automobili za rumunsku policiju biće veoma upadljivi na putevima. Ali, to je i bio cilj. Plan je da saobraćajna policija i takozvani "presretači" deluju preventivno na vozače, što će biti veoma lako sa moćnim modelom Jaguar XFR...

Range Rover 2013: Četvrta generacija zvanično predstavljena

Range Rover 2013: Četvrta generacija zvanično predstavljena

Britanski Land Rover konačno je objavio oficijelne fotografije četvrte generacije modela Range Rover. Iako je duži od svog prethodnika, novi Range je značajno "smršao" - u zavisnosti od specifikacije, nova generacija ovog slavnog modela je lakša za 320 do 420 kilograma...

Dacia Lodgy - Cene u Srbiji

Dacia Lodgy - Cene u Srbiji

Dacia je objavila prve cene novog modela Lodgy na tržištu Srbije. Dacia Lodgy u osnovnom paketu opreme Base, koju pokreće benzinski motor zapremine 1.6 litara, može se kupiti po ceni od 9.600 evra, sa transportom, carinskim troškovima i PDV-om...

Toyota Yaris sa bogatom opremom po neverovatnoj ceni!

Toyota Yaris sa bogatom opremom po neverovatnoj ceni!

U prodajnoj mreži u Srbiji, od danas su u ponudi  bogato opremljeni modeli Toyota Yaris po specijalnim cenama i uslovima koji uključuju garantni rok od 5 godina bez ograničenja pređene kilometraže, 5 godina Toyota Eurocare, odlične uslove finansiranja do 5 godina i mogućnost kupovine ’staro za novo’...

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Juče popodne puštena je u rad nova trafo centrala 110 kV/20 kV, izgrađena unutar fabričkog kruga FAS u Kragujevcu. Ona će osigurati kontinuirano snabdevanja postrojenja električnom energijom i sprečiti zastoje zbog problema sa zastarelom spoljnom opremom...

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Novi Ford B-MAX, koji će uskoro biti u prodaji širom Evrope, odlikuje jedinstven dizajn, potrošnja goriva bez premca i tehnologija malog automobila među najnaprednijim u Evropi. B-MAX-ov sistem vrata sa lakim pristupom omogućava nesmetan ulazak i izlazak kroz prednja vrata sa šarkama i klizna zadnja vrata integrisana u centralne stubove karoserije.

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje