AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Vespa u Progresu

Vespa u Progresu

U galeriji “Progres” u Knez Mihajlovoj ulici u Beogradu u toku je izložba pod nazivom “Vespa – 55 godina u Beogradu”. Organizator izložbe je “Vespa Klub Srbija”. Izložbu je svečano otvorio ambasador Italije u Srbiji gospodin Armando Varikio (Armando Varriccio), inače veliki ljubitelj starovremenskih vozila...

Vespa u Progresu

Naravno, Italija je zemlja rođenja Ose. Kao što i naziv izložbe kaže, povod je bilo 55 godina od kako se Vespa pojavila u Beogradu i od kada su se njeni vlasnici počeli da okupljaju kod Francuske čitaonica, baš preko puta galerije “Progres”. Sada je  teško i zamisliti šta je u ono vreme značilo imati Vespu. Izloženo je 40 Vespi, dva kamiončića na bazi Vespe i, kao ilustracija napora na restauraciji, jedna Vespa sa gomilom delova, sve spremno za rad.

Sve izloženo je vlasništvo članova “Vespa Kluba Srbija”, koga čine članovi “Vespa Kluba Beograd” i ”Vespa Kluba Valjevo”. Ovo je najvrednija zbirka Vespi na Balkanu. Najstarija Vespa na izložbi je Vespa model V1, 1949., sa motorom od 125 ccm. Zatim Vespa model V30, 1951, sa motorom od 125 cc, Vespa model VN2, 1956., sa motorom od 124 ccm, sve tri sa farom na prednjem blatobranu, karakteristika ranih modela. Zatim, interesantno, Vespa sa prikolicom model Struzzo VL3, 1956., sa motorom od 145 ccm., pa Vespa model GS 150 VS2, 1956, sa motorom od 145 ccm. Još jedna interesntna i retka, sa pedalama kao bicikl, Vespa Pedalina V5A, 1965., sa motorom od 50 ccm.

Kako reče jedan od članova kluba i dežurni na izložbi ovaj model je rađan za francusko tržište i bio je namenjen mladima, kao bicikl sa pomoćnim motorom. Pokazalo se da je to bilo suviše opasno, bilo je puno udesa i prestalo se sa proizvodnjom ovog modela. Sve ove Vespe imaju dvotaktni motor, a tokom vremena ugrađivani su i četvorotaktni. Najmlađa Vespa je model PX 150 D VSX1, 2005., sa motorom od 150 ccm, takođe dvotaktni. Izložena su i dva kamiončića na tri točka, nastala na bazi Vespe, modeli Ape, novije proizvodnje, jeftin prevoz tereta.

Vespa u Progresu

Vespe su na izložbi poređane po hronološkom redu, od najstarije ka najmlađoj. Pored svake se nalazi detaljno obaveštenje. Za pohvalu. Sve Vespe su u voznom stanju i pažljivo restaurirane do najsinijih detalja, ofarbane u originalnu boju, kako bi se sačuvala njihova autentičnost. Vespa (Osa) je počela da se proizvodi 1946, godine od strane italijanske firme Pjađo (Piaggio). Drugi Svetski rat je završen i trebalo je omogućiti ekonomičan, pouzdan, masovan, relativno konfora i dostupan prevoz širokim masama. A Italijanu su se pokazali kao majstori za ovakav posao, ne samo na dva točka. Tokom vremena Vespa se raširila po čitavom svetu, postala je zvezda filmova, vozile su je zvezde, usavršavala se, tehnički doterivala, a u suštini ostala ista, postala je ikona.

Vespa u Progresu

Tekst i foto: Ljubomir Ivanović

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Tjuning: Porsche Carrera S sa volanom u sredini

Već ste pomislili, da vas u svetu tjuninga ništa više ne može iznenaditi? Kao što možete videti, narodna poslovica "nikad ne reci nikad" važi svuda. Pred nama je Porsche Carrera S, u kojoj je volan pozicioniran na sredini kokpita. Da, baš kao u slavnom McLarenu F1...

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Počela serijska proizvodnja nove Ford Fieste

Ford je počeo masovnu proizvodnju nove Ford Fieste u svojoj montažnoj fabrici u Kelnu i najnovija verzija najprodavanijeg evropskog malog automobila će uskoro biti kod dilera. Dinamički stilizovana nova verzija Fieste oprema se novim pametnim tehnologijama i linijom prodornih pogonskih agregata...

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

Opel ADAM: Jedinstven dizajn i potencijal za personalizaciju

ADAM je Opelovo prvo malo lifestyle vozilo. Sub-segment u koji ulazi je u početku bio oblikovan prema savremenim automobilskima tumačenjima ’’retro’’ tema, ali je Opel namerno išao svojim sopstvenim, inovativnim putem. On je dao ADAM-u smele proporcije i jedinstven, moderan dizajn bez osvrta na prošlost...

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Seminar u Beogradu za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola

Od početka primene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, bez vozačke dozvole je ostalo preko 2000 lica. Agencija za bezbednost saobraćaja u prostorijama Privredne komore Beograda, počev od 26. novembra, organizuje četvrti Seminar unapređenja znanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola...

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Prodaja Toyotinih hibrida u Japanu dosegla 2 miliona primeraka

Toyota Motor Corporation saopštava da je kumulativna prodaja hibridnih vozila ove kompanije u Japanu dosegla 2,04 miliona primeraka¹, zaključno sa 31. oktobrom ove godine². Na svetskom nivou, kumulativna prodaja Toyotinih hibridnih vozila (prvi put uvedenih 1997.) je sada dosegla 4,60 miliona vozila¹...

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Promene u odeljenju Korporativnih komunikacija OMV-a

Direktor Korporativnih komunikacija, viši potpredsednik Mihaela Huber (Michaela Huber) je preuzela odgovornost i za odeljenje održivosti u OMV Grupaciji od 1. oktobra. Naziv odeljenja je stoga preimenovan u "Korporativne komunikacije i održivost"...

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Video: Ken Block ne izlazi iz zapaljenog automobila!

Na rallycross takmičenju, koje je održano u okviru pratećeg programa SEMA Show 2012 (Las Vegas), Ken Block je doživeo veoma neprijatno iskustvo. U enterijeru njegove supersnažne Ford Fieste pojavio se plamen, a na iznenađenje mnogih, Block je to ignorisao i nastavio borbu sa ostalim takmičarima na stazi!

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje