Sajam u Parizu 2012 - TRD linija vrhunske dodatne opreme za GT86
Linija vrhunske TRD dodatne opreme za GT86 ima evropsku premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Parizu. Osnovana 1954, kompanija TRD (Toyota Racing Development) preko pola veka dizajnira tjuning delove za Toyotina vozila u Japanu...
Odmah nakon lansiranja modela GT86, TRD delovi za poboljšanje aerodinamičnosti i performansi su prvi put dostupni u Evropi.
Na štandu će biti izložen GT86 opremljen TRD linijom vrhunske dodatne opreme i na taj način prikazati samo mali deo bogatog asortimana spoljašnjih, unutrašnjih i mehaničkih dodataka za GT86. TRD delovi nisu grupisani u pakete, već je svaki dostupan zasebno.
Spoljašnji, aerodinamični i unutrašnji delovi
Asortiman aerodinamičnih delova je dostupan u beloj, delimično crnoj i čisto crnoj boji, ali i neofarban, kako bi mogao da se ofarba u svaku boju karoserije. On se sastoji od prednjeg spojlera, bočnih donjih spojlera, zadnjeg spojlera i zadnjeg donjeg spojlera. Zadnji difuzori od nerđajućeg čelika efikasno kontrolišu prianjanje pri velikim brzinama i imaju četiri vertikalna stabilizatora koji kontrolišu protok vazduha i povećavaju stabilnost na pravcu.
Masivni, metalik srebrni poklopac rezervoara goriva ima sportske detalje poput šestougaonog šrafa. Dostupne su sve vrste TRD 18-inčnih aluminijumskih naplataka. Dizajniran za upotrebu sa TRD monoblok kočnim setom, kovani SF2 točak se odlikuje malom težinom i izuzetno čvrstoćom, što smanjuje težinu vozila i povećava okretnost. Izliveni TF6 točak je unapređena verzija popularnog i dokazanog 10-krakog TF4 točka.
TRD dodaci za unutrašnjost uključuju dugme za paljenje motora ugrađeno u središnju konzolu i novu ručicu menjača. Obložena prirodnom kožom radi boljeg ležanja u ruci, ova ručica je kraća od standardne i ima konkavni vrh radi udobnijeg držanja i boljeg odvođenja toplote.
Delovi koji povećavaju performanse
Šasija GT-a 86 može da se poboljša pomoću seta opruga i amortizera pune dužine koji se prilagođavaju vožnji. Mehanizam za podešavanje u 40 faza omogućava promenu visine vozila i prilagođavanje svakom stilu vožnje. Njegova potpuno podesiva konstrukcija daje optimalne rezultate u svim uslovima.
Prilagođeni TRD setu ogibljenja, prednji i zadnji stabilizatori optimizuju uvrtanje karoserije, dok prednje nezavisno ogibljenje ima osovinu od karbonskih vlakana, zbog čega dolaze do izražaja pune performanse ogibljenja. Performanse šasije mogu dodatno da se poboljšaju pomoću seta za ukrućenje ogibljenja. Ovaj set ima čelične pločice koje spajaju delove zadnjeg ogibljenja, donje poprečno rame prednjeg ogibljenja, stub upravljača i karoseriju, što minimalizuje kretanje školjke i omogućava ogibljenju da pokaže pun potencijal.
Prvi put u automobilskoj industriji, TRD stabilizatori vrata koriste razdelnik sa ugrađenim kliznim mehanizmom, koji automatski popunjava prostor gde se zatvaraju vrata. Smanjenjem ovog prostora na nulu, znatno se poboljšava torziona čvrstoća školjke, što daje bolji odziv upravljača i povećava efikasnost ogibljenja.
Efikasnost kočnica može da se poveća pomoću prednjeg i zadnjeg monoblok kočnog seta. Ovaj sistem koristi prednje diskove od 355 mm i zadnje od 345 mm, kao i prednja Brembo monoblok klešta koja obezbeđuju agresivniju zaustavnu silu, poput one na trkačkim automobilima.
Direktne kočne cevi su sastavni deo monoblok kočnog seta, ali su dostupne i zasebno, radi povećanja performansi standardnog sistema kočenja GT-a 86. Isprobane tokom godina iskustva na trkačkim stazama i veoma pouzdane, ove cevi od nerđajućeg čelika sprečavaju gubljenje efikasnosti ili širenje zbog toplote, što znači bezbednije i direktnije kočenje, čak i u najekstremnijim uslovima. Poboljšani paknovi su takođe dostupni za standardni kočni sistem.
Pored toga, dostupno je ulje i uljni filteri za sportske automobile, kao i novi čep hladnjaka sa ventilom što se otvara pod većim pritiskom. To povećava pritisak u hladnjaku, što povećava tačku ključanja kako bi se efikasnije smanjili mehurići vazduha i stoga povećala efikasnost hlađenja.
Visokoperformantni izduvni lonac sa četiri izduvne cevi savršeno pristaje uz TRD zadnji spojler i zadnji difuzor od nerđajućeg čelika. On stvara bogat, trkački zvuk izduva, prikladan za reputaciju TRD-a.
Lista TRD delova koji će biti dostupni u Evropi
Prednji spojler
Zadnji bočni spojler
Zadnji spojler na prtljažniku
Zadnji spojler za branik
Ukrasna lajsna otvora izduvne cevi
Visokoperformantni izduvni lonac
Zadnji difuzor
Monoblok kočni set
Kočne cevi
Prednji paknovi
Zadnji paknovi
Set amortizera
Set spiralnih opruga
Set stabilizatora
Spona za ukrućenje prednjih šolja amortizera
Set za ukrućenje ogibljenja
Stabilizator vrata
Čep hladnjaka
Čep filtera ulja
Sportski uljni filter
Sportski vazdušni filter
Poklopac rezervoara goriva
Ručica menjača (za ručni i automatski menjač)
TRD bedž
Prekidač za paljenje motora
Aluminijumski naplaci (18-inčni, kovani i izliveni)
Okvir prednje registarske tablice
Tekst: Toyota Srbija