AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Brazilac Luiz Racija (23) vodi u generalnom plasmanu najneizvesnijeg prvenstva GP2 serije u u poslednje tri sezone. Jedan od favorita u borbi za naslov 2012. na Hungaroringu nam je otkrio kako je stekao presudnu šansu za ostanak na velikoj sceni auto-sporta i svoje ambicije o ulasku u Formulu 1 iduće godine. Realizaciju ovog intervjua omogućila je ljubazna pomoć kompanije „Petrol“...

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Utisak je da celoj karijeri nisi imao bolju sezonu. Zahvaljujući čemu?

"Bio sam šampion u kartingu i Brazilskoj F3, bio sam treći u Formuli 3000, imao sam dobre rezultate u nižim kategorijama, ali ovo mi je najbolja GP2 sezona. Faktori su jako naporan rad i posvećenost , a i tim me mnogo podržava. Rezultati ove sezone počinju da stižu. Ne možete predvideti kada će stići, nekima treba godina u GP2 da pokažu sve što imaju, drugima treba malo više vremena da odskoče."

Kako si se vratio u tim Arden?

"Krajem 2012. bio sam vrlo nezadovoljan sezonom sa Keterhemom. Mnogo sam napora uložio i ništa mi se nije vratilo, mislio sam da je to moja poslednja GP2 godina. Kris Horner (vlasnik Ardena i tim menadžer Red bul rejsinga - p. a) ponudio mi je dobar ugovor. Osetio sam da je to dobra prilika i rešio da poslednji put pokušam. Zima mi je bila pomalo teška, ali kad prođete kroz jako teška vremena, vratite se jači."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Zašto misliš da je Horner to učinio?

"Mislim da je video moj potencijal - uvek sam imao dobre performanse i talenat, samo je trebalo da sve dovedem do maksimuma i sklopim u celinu. U Ardenu sam počeo GP2 karijeru i dobro nam je zajedno. Moj prošlogodišnji inženjer iz tima Er Azija i sada je sa mnom, kontinuitet je uvek dobar. Preostale trke jako su važne, moram da postignem još dobrih rezultata. Ova godina je ključna za moju karijeru."

Otac ti je najveća podrška.

"Od početka, u svemu što sam radio. Ove godine on ne dolazi na trke, stara se o sponzorstvima, a ja se usredsređujem na treninge, psihičke i fizičke vežbe i rad sa timom. I to se isplaćuje."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Šta te je privuklo trkanju?

"Iz hobija sam počeo da vozim reli automobile sa 12 godina, jer je moj rodni Bareiras mali i nema autodrom. Kad sam prešao u veći grad da vozim karting, stvari su postale ozbiljnije. A kada sam 2004. otišao na Veliku nagradu Brazila, video Formulu 1 i čuo zvuk V10 motora tog vremena, kazao sam sebi da moram da dam sve od sebe da stignem dotle."

I, hoćeš li?

"Horner mi je veoma dobar prijatelj, nadam se da može da mi pomogne s angažmanom za iduću sezonu. Moj otac puno radi na pronalaženju sponzora, mislim da ćemo uspeti, samo je pitanje vremena. Znam da je sad teško naći mesto u Formuli 1. Mnogo verujem u Boga i verujem da će mi on pomoći."

Testirao si za ekipe Keterhem i Marusja. Imaš li prolaz do njih?

"U Marusji je jako teško ostvariti bilo kakve rezultate. Čak i ako ste u kvalifikacijama brži od svog kolege, niko to ne gleda. Da biste ostavili utisak u F1, morate imati makar prosečan auto da se borite za bodove. Pokušaću da po svaku cenu izbegnem automobile koji ne mogu do poena, to mi je prioritet."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Postao si agresivniji trkač ove sezone?

"Odlučniji sam da se borim za ono šta želim. U životu sam morao mnogo da se trudim da ostvarim ciljeve, ništa mi nije lako palo. Mnogi ljudi su me potcenjivali i bilo mi je muka od toga. Preuzeo sam odgovornost za svoje rezultate i nadam se da ću osvojiti prvu GP2 titulu za Arden. Ekipa se puno trudi i to zaslužuje."

Koji je recept za osvajanje GP2 naslova?

"Hoću da budem na podijumu što je češće moguće. U poretku je sve tesno do četvrtog ili petog mesta, a za jedan vikend možete osvojiti 48 bodova. Moramo napadati. Najvažnije je uzimati poene u svakoj trci. Totalno sam usredsređen na titulu, ako mi ona otvori neka vrata za dogodine, sjajno. Ako ne, bar sam dao sve od sebe."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Šta će do kraja presuditi?

"Naporan rad. Pritisak će porasti. Mi samo moramo ostati smireni, usredsrediti se na ono što smo dosad dobro uradili i nastaviti bez presije."

Imaš li ’plan B’ za slucaj da ne prodješ u F1?

"Ne još, ne. Razmišljam samo o jednom cilju i to je F1."

Koja je tvoja najbolja osobina?

"Na stazi mogu biti sve šta poželim - mogu da budem agresivan, da se branim, da budem inteligentan i da samo osvojim poene. Svakako ima mnogo stvari koje treba da popravim, ali prilagođavam se svakoj situaciji i to je dobro polazište."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Jesi li imao trkačkog idola?

"U Brazilu je Sena najveći. Ja ga nisam gledao, bio sam mali, ali sam pratio i čitao sve o njemu. Fantastično je ono što je učinio za zemlju i za nas vozače. Mi smo tu jer su nekada vozili ljudi kao on. Danas Alonso pokazuje da je brz i da je timski igrač. Nikad ne odustaje, sve vreme se trudi i vozi jako inteligentno, koristi sve čime raspolaže da stvari dovede do maksimuma. Ako postoji cilj u Formuli 1, to je pobediti Alonsa."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Omiljena staza?

"Monako - zbog blizine zidova i magičnog ambijenta, Spa - zbog brzih krivina. Pobedio sam ove godine u Silverstonu, Malezija je takođe jako lepa, svaka pobeda je dobra i želeo bih da svakog vikenda osvojim bar jednu trku i uzmem trofeje, ali pobediti u Monaku bilo bi nešto posebno."

GP2 serija - Luiz Racija: „A i Bog će mi pomoći“

Autor intervjua: Aleksandar Babić

Foto: © 2012 GP2 series media service

Mercedes-Benz Beograd prezentovao originalne rezervne delove

Mercedes-Benz Beograd prezentovao originalne rezervne delove

Mercedes-Benz Beograd organizovao je i ove godine, 23. novembra, događaj na kojem su predstavljeni originalni rezervni delovi. Prošlogodišnji događaj je okupio 93 klijenta iz 46 kompanije. Predstavljene su prednosti korišćenja originalnih Mercedes-Benz rezervnih delova i njihova razlika u odnosu na one koji to nisu...

Chevrolet leptir-mašna pravi spektakl!

Chevrolet leptir-mašna pravi spektakl!

Uvek na nivou krojačke elegancije i sa neospornim daškom prestiža, leptir-mašna se vratila u modne krugove. Nose je lideri i trendseteri, a ona onom ko je nosi nudi nešto drugačije. Proizvođač automobila Chevrolet, čiji logo nazivaju Chevrolet leptir-mašnom, u potpunosti se slaže sa tim...

Honda predstavila sedan za 11.400 evra - Hoćemo ga i mi!

Honda predstavila sedan za 11.400 evra - Hoćemo ga i mi!

Kompanija Honda je predstavila novi kompaktni sedan za tržišta u razvoju. Novi model je razvijen na bazi petovratnog kompakta Honda Brio, koji je predstavljen na indijskom Auto Expo 2010. Za razliku od hatchback modela, novi automobil nosi ime Brio Amaze, a u Indiji će se prodavati pod imenom Amaze...

Audi S3 biće dostupan i u verziji sedan

Audi S3 biće dostupan i u verziji sedan

Prvi put u istoriji, Audi A3 će u ponudi biti u verziji sedan. Audi je potvrdio, da će i sedan biti dostupan u sportskoj verziji S3, a glavni konkurent će mu biti dolazeći Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Troprostorni Audi S3, kao trovratni S3 i petovratni S3 Sportback, pokretaće agregat 2.0 TFSI (300 KS i 380 Nm)...

TechArt modifikovao novi Porsche Boxter

TechArt modifikovao novi Porsche Boxter

Treća generacija modela Porsche Boxter predstavlja novitet na tržištu sportskih automobila, a već se može radovati interesovanju tjuning kompanija. Kompanija TechArt je za ovogodišnji Essen Motor Show (1.-9. decembar) pripremila specijalni paket unapređenja za roadster Porsche Boxter (981)...

Grand Motors: Dodatni „konji“ za Volvo po izuzuzetnim uslovima

Grand Motors: Dodatni „konji“ za Volvo po izuzuzetnim uslovima

Vlasnicima Volvo automobila koji cene vrhunske performanse, ovlašćeni uvoznik i serviser putničkih vozila ove marke, Grand Motors, poručuje da je pravi trenutak da svoje mezimce „ojačaju“ po izuzetnim uslovima. Volvo je, naime, u saradnji s Polestarom, službenim partnerom u automobilskom sportu, pripremio novu softversku nadogradnju...

Novi Toyota Prius dobiće pogon na sve točkove

Novi Toyota Prius dobiće pogon na sve točkove

Razvoj nove generacije modela Toyota Prius je u punom jeku, a do prvih informacija je došao britanski Auto Express od jednog inženjera Toyote. On je otkrio, da će nova generacija modela Prius dobiti agresivniji dizajn i pogon na sve točkove...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje