AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Druženje sa Fićom

Druženje sa Fićom

Povodom zatvaranja izložbe "Tehnika narodu" Muzej istorije Jugoslavije i Udruženje istoričara automobilizma pozivaju vas na DRUŽENJE SA “FIĆOM” u subotu 25. avgusta. Od 11 do 13 sati na platou ispred kompleksa Muzeja istorije Jugoslavije (Botićeva 6) možete da vidite „izložbu na otvorenom“ - najstarijih “fića” u voznom stanju...

Program se nastavlja u 11:30 u bioskopskoj sali u "Muzeju 25. maj" biće održano predavanje o proizvodnji “fiće” u Jugoslaviji; u 12:30 organizujemo stručno vođenje kroz izložbu “Tehnika narodu”.

Izložba "Tehnika narodu" otvorena je od 10 do 16 sati (ovo je poslednji vikend kada možete pogledati izložbu, subota je pretposlednji a nedelja poslednji dan!!!).

U subotu do 13 časova imamo pripremljene i dve igre: posetioci - i deca i odrasli - mogu da se igraju budućnosti (kako su budućnost zamišljali naše bake/deke i/ili roditelji) i da na primerima vide na koji naèin nastaju tehničke inovacije i kako tehnologija menja svet oko nas.

"Fića" se smatra jednim od simbola svakodnevnog života u SFRJ.

Automobil “fića” (Zastava 600, 750, 850) je proizvođen od 1955. do 1985. godine u fabrici automobila Crvena Zastava, u Kragujevcu, po licenci italijanskog Fijata (Fiat 600). Tokom trideset godina napravljeno je 923.487 vozila. Njegova proizvodnja obeležila je početak domaće automobilske industrije i za većinu jugoslovena “fića” je bio prvi automobil. “Fića” je korišćen na razne načine, služio je kao službeno milicijsko vozilo, učestvovao je na trkama, mnogi su ga prerađivali da bi izgledao atraktivnije, na primer skidali mu krov i pretvarali ga u kabriolet, sa njim se čak igrao i fudbal na Tašmajdanu!

Osim u Jugoslaviji Fiat 600 se po licenci proizvodio i u Španiji,Argentini i Nemačkoj. U Jugoslaviji se proizvodio najduže, čak trideset godina, sve do 1985, u Italiji do 1969, u Španiji do 1973,u Argentini do 1982, a u Nemačkoj u fabrici NSU-Fiat model Jagst u tri verzije od 1956 do 1969.

Tokom poslednjih godina raste interesovanje za ovaj automobil, organizuju se okupljanja tzv. „fićijade“ u mnogim gradovima u Srbiji a u Kragujevcu je ove godine pokrenuta inicijativa da se „fići“ podigne spomenik. Van Srbije „fićijade“ su organizovane u Bosni i Hercegovini i Nemačkoj.

Izložba „Tehnika narodu“ predstavlja industrijski razvoj i potrošnju u Jugoslaviji od sredine pedesetih do sredine sedamdesetih godina 20. veka, ističući u prvi plan male kućne aparate, radio i televiziju, automobile i sajmove koji su uticali na stvaranje nove slike socijalizma i novi ideal srećne socijalističke Jugoslavije.

Udruženje istoričara automobilizma je osnovano 2001.godine u Beogradu sa ciljem
sakupljanja i objavljivanja podataka, dokumentacije i istorijske građe, vezane prvenstveno za istorijat motorizacije Srbije od njenih početaka, objavljivanja knjiga, pisanja tekstova za specijalizovane časopise, priređivanja tematskih izložbi i predavanja, saradnje sa muzejima, arhivima, i svim srodnim ustanovama i pojedincima u zemlji i svetu.

Ulaz na predavanje se ne plaća.Cena ulaznice u kompleks Muzeja istorije Jugoslavije je 200 dinara, za studente i đake 100, deca do 7 godina ne plaćaju ulaz. Sa ovom ulaznicom, pored izložbe "Tehnika narodu" možete da obiđete i ostale prostore MIJ - Kuću cveća i Stari muzej (izložba "Put oko sveta za 24 minuta").

Ljubomir Ivanović

Toyota GT86 - Sportski automobil godine 2012

Toyota GT86 - Sportski automobil godine 2012

Toyota GT86 sportski kupe je zajedno sa Subaruom BRZ osvojio nagradu „Sportski automobil godine 2012.“. Ovu nagradu dodeljuje „Echappement“ magazin. Ovaj izbor, koji se organizuje već 31. godinu za redom, prvi put je posvećen Toyoti. Do današnjeg dana, najbolji rezultat za Toyotu je bilo drugo mesto, koje je osvojila 2000. godine sa MR2...

Volvo investira u Švedsku

Volvo investira u Švedsku

Budućnost Volvoa kao jakog i samostalnog automobilskog proizvođača, stacioniranog u Švedskoj, sada je dodatno osnažena novim investicijama vrednim više milijardi dolara. Tolika će biti ulaganja u SPA podesivu platformu (Scalable Product Architecture) i novu VEA generaciju motora (Volvo Engine Architecture)...

Nova Škoda Octavia (2013) - Otkrivanje počinje

Nova Škoda Octavia (2013) - Otkrivanje počinje

Kompanija Škoda Auto je započela proces postepenog otkrivanja nove generacije modela Octavia. Pred nam su prve fotografije nemaskiranog automobila, na kojima možemo videti izgled zadnjih svetlosnih grupa, spoljnih retrovizora i C-stuba...

Ferrari F70 - Prva fotografija

Ferrari F70 - Prva fotografija

Iz Kine nam stiže prva fotografija, koja pokazuje finalni izgled dugo očekivanog naslednika modela Ferrari Enzo. Snimljena je na jednoj VIP žurki, na kojoj je na velikom platnu projektovana fotografija novog italijanskog supersportiste...

Mass Company: Uz motorno ulje besplatna tečnost za pranje vetrobrana

Mass Company: Uz motorno ulje besplatna tečnost za pranje vetrobrana

U promotivnoj prodajnoj kampanji „5 + 5“, koju je nedavno u saradnji sa principalom – poznatim francuskim proizvođačem Motulom, pokrenula beogradska firma Mass Company, svaki kupac pet litara nekog od najtraženijih Motul motornih ulja na poklon dobija pet litara sredstva za pranje vetrobrana – Motul Visison Classic...

Sa Opelom ste bezbedni na snegu i ledu

Sa Opelom ste bezbedni na snegu i ledu

Prvi mraz je već iza nas, a u nekim predelima je pao sneg. Krajnje je vreme da se vozači pripreme za zimu i uslove na putu. Ovo nije problem za Opelova vozila sa savremenim tehnologijama i sistemima pomoći...

Chevrolet Corvette: 60 godina čuvenog dizajna

Chevrolet Corvette: 60 godina čuvenog dizajna

Poznata po svom zavidno privlačnom izgledu i moćnim performansama, Chevrolet-ova legendarna Corvette sledeće godine slavi jedinstven događaj – svoju 60-godišnjicu. Corvette je primer pravog sportskog automobila – jednostavno opušten i uzbudljiv, a imidž ovog modela naglašava ove njegove osobine u popularnoj kulturi...

Pirelli kalendar 2013: Romantika umesto erotike

Pirelli kalendar 2013: Romantika umesto erotike

Pirelli kalendar za 2013. godinu je pred nama. Ovoga puta, čast da kroz umetnički pristup izrazi lepotu ženskog tela, imao je Steve McCurry, koji sam sebe predstavlja kao "uličnog" fotografa. Zato ne čudi, što je njegov cilj bio da profesionalne foto modele predstavi kao obične ljude, bez poziranja i pompe...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje