Toyota Auris karavan - Nove informacije

Toyotu Auris čeka generacijska smena. Nova generacija Aurisa na tržište stiže u januaru 2012. godine, a zanimljivo je da će biti dostupna i u karoserijskoj verziji karavan, što nije sličaj sa aktuelnom generacijom ovog kvalitetnog automobila niže srednje klase...

Toyota Auris Touring Sports, kako Japanci zvanično nazivaju ovaj karavan, predstavljena je na sajmu automobila u Parizu ove godine, ali detalji su ostali u tajnosti. U Parizu smo saznali da karavan za 285 mm duži od hečbeka, a sada nam nemački magazin AutoBild otkriva, da će karavan verzija biti za 1.500 evra skuplja od hečbeka.
Karavani trenutno čine 25% prodaje C segmenta, a novi Auris Touring Sports će biti prvi karavan u segmentu sa potpuno hibridnim agregatom. Kombinujući svestranost i dinamičan dizajn, bez pravljenja kompromisa po prtljažni prostor, novi Touring Sports je nova implementacija Toyotine potpuno hibridne tehnologije (HSD).
Kao i novi Auris hečbek, Touring Sports ima snažan i dinamičan dizajn karoserije, koji maksimalno koristi aerodinamičke prednosti smanjene visine ovog modela, kao i dinamička poboljšanja zbog nižeg centra gravitacije. Iako deli isto međuosovinsko rastojanje od 2,600 mm, Auris Touring Sports je 285 mm duži od hečbeka, a razlog povećanja dužine je veći prtljažni prostor na novom karavanu.
Pozadi, Auris Touring Sports ima novi dizajn branika i zadnjih vrata, dok je prag prtljažnika postavljen 80 mm niže nego na hečbeku. Stoga je i mesto za registarsku tablicu podignuto, kako bi se zadržale proporcije. Kao i na ostalim modelima iz asortimana, novi dizajn zadnjih kombinovanih svetala naglašava dinamičan oblik zadnjeg krila, novog D stuba i zadnjeg stakla.

U ponudi novog Aurisa, biće pet motora, koji će biti i u ponudi karavanske verzije. Dva od ponuđenih motora su benzinska: 1.33 Dual VVT-i (73 kW) i 1.6 Valvematic (97 kW). Kod slabijeg agregata, u ponudi će biti i Stop-Start sistem. Veći benzinski agregat biće u ponudi sa šestostepenim menualnim ili MultiDrive S menjačem sa potpuno promenjivim prenosom. U modu Sport, pomenuti menjač i sedam stepeni prenosa. Takođe, u sportskom režimu rada, sistem prilikom kočenja pred krivinu samostalno koči automobil i motorom, a prilikom izlaska iz krivine, sistem se brine da menjač bude u optimalnom stepenu prenosa za najbolje ubrzanje.
Tu su i dva turbodizela: 1.4 D-4D (66 kW) i modernizovani 2.0 D-4D (91 kW) poreklom iz modela Avensis. Manji dizel agregat može biti uparen sa šestostepenim manuelnim ili automatizovanim manuelnim menjačem pod nazivom MultiMode. Dvolitarski turbodizel motor uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem i sistemom Stop-Start.

Kao što smo i najavili, peta verzija je Auris Hybrid, kojeg pogoni sistem HSD (Hybrid Synergy Drive). Čini ga benzinski 1.8 VVT-i motor upren sa elektromotorom snage 60 kW i menjačem E-CVT. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 100 kW. Toyota je prodala oko 60.000 hibridnih Aurisa prethodne generacije, što ga čini drugim najpopularnijim full-hybrid modelom u Evropi, posle Priusa.
Automagazin.rs