Novi Renault Clio predstavljen u Hit Auto salonu

Sinoć je u prodajnom salonu kompanije HIT AUTO predstavljena nova generacija modela Renault Clio. Pred mnogobrijnim saradnicima i predstavnicima medija, predstavljena je četvrta generacija modela Renault Clio, koji nam dolazi sa novim dizajnom, razvijenim u stilu novog dizajnerskog smera ove marke, a pod haubom se krije novi turbo benzinski motor sa tri cilindra 0.9 TCe...

Fotografije sa sinoćne promocije, pogledajte jednostavnim klikom na LINK.
Novi Renault Clio gostima je najavio direktor kompanije Hit Auto, gospodin Zoran Dragoj: "Saga o uspehu u prodaji modela Clio koji je Renault lansirao početkom '90. godina se već piše neverovatnim brojem 12 miliona. Došlo je vreme za četvrti deo sage koji piše automobil i očigledno da će ovaj nastavak biti uspešniji od svih predhodnih. Danas su svi automobili oličenje tehnološkog razvoja koji je dostigao neslućene razmere ali ih je malo koji predstavljaju kondenzovanu strast kao NOVI RENAULT CLIO. Postignuto je čak i ono što u visoko serijskoj proizvodnji do sada nismo imali a to je personalizacija za kupca što je do sada bila privilegija znatno više klase."
Dragoj je istakao da je tehnika u novoj generaciji modela Clio na najvišem tehnološkom nivou: "Ne treba samo oni koji su zaljubljeni u tehniku da znaju da ima puno toga što je direktno iz razvoja Formule 1 prešlo u serijsku proizvodnju a to su važni sklopovi u motoru, grafitirani električni klipovi.... Kao najnoviji predstavnik Renault game koja je do sada bila poznata po povećanju ekoloških standarda po sistemu ECO2, Novi Renault Clio dostiže nove vrhove a to je potrošnja od svega 3.2 l na 100 km i emisija CO2 od samo 83 g."

Dizajnerske linije su inspirisane konceptom Dezir, a novi stil sa velikim logotipom u maski hladnjaka koristio je modernizovani Twingo, kao i elektromobil Zoe. Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga. Sa boka se ne vide ručke za otvaranje zadnjih bočnih vrata, što je rešenje koje smo videli kod nekih modela marke Seat ili Alfa Romeo. Ovo rešenje će bar delimično ublažiti činjenicu, da novi Clio u ponudi neće biti sa troja vrata. Clio sa troja vrata neće biti u ponudi, jer se francusoj kompaniji u ovom trenutku ne isplati da razvija ovu verziju, jer za nju ne postoji veliko interesovanje.

Kabina je moderna i prijatna za korisnika, a zanimljivo je da ima digitalni brzinomer. Dizajn instrumentalne ploče asocira na krila aviona. U središnjem panelu se moža naći 7-inčni displej multimedijalnog sistema R-Link. Sve verzije već u osnovnoj opremi imaju Bluetooth, a u prednjim vratima su integrisani reproduktori veće snage. Kao što smo već navikli od ove francuske kompanije, u ponudi će biti velike mogućnosti individualizacije izgleda automobila. Kupac će moći da izabere nekoliko kombinacija boja retrovizora, različite boje mreže hladnjaka, felni i nekoliko grafika za krov automobila. U početku će biti ukupno osam dostupnih boja karoserije, a crvena boja na fotografijama se zove Flamme i razvijena je na bazi boje studije DeZir.

Novitet u ponudi motora je turbo benzinski motor sa tri cilinda 0.9 TCe, maksimalne snage 67 kW pri 5.000 o/min i maksimalnog obrtnog momenta 135 Nm pri 2.500 o/min. Ekološka verzija, sa dužim prenosnim odnosima u menjaču, prosečno troši 4,3 l/100 km. Drugi motor je turbodizel 1.5 dCi, koji razvija maksimalnu snagu od 66 kW pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 220 Nm pri 1.750 o/min. Ovaj agregat, u kombinovanom ciklusu rada, troši 3,2 l/100 km. Oba motora su uparena sa petostepenim manuelnim menjačem i mogu biti opremljeni sistemom Start-Stop. Najjeftiniju verziju, koja košta 9.990 evra sa uračunatim dažbinama, pokreće benzinski motor 1.2 16V od 75 konjskih snaga. Naravno, tu je i slabiji turbodizel motor dCi 75.

Smanjenju potrošnje značajno pomaže ECO mod, koji nakon aktivacije dugmetom, menja parametre motora i pokazuje kada je idealan trenutak za promenu stepena prenosa, preko indikatora na instrument tabli. U prvoj polovini 2013. godine, ponudu motora će proširiti agregat 1.2 TCe, koji razvija maksimalnu snagu od 90 kW i maksimalni obrtni moment od 190 Nm pri 1.750 o/min. Ovaj agregat trenutno se nalazi u fazi homologacije, a u ponudi će biti sa novim šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC (Efficient Dual Clutch). Ovaj menjač, od sledeće godine će biti dostupan i u verziji sa agregatom 0.9 TCe.

Novi Renault Clio je postavljen na modifikovanoj platformi odlazeće generacije. Renault ističe da automobil nudi odličnu udobnost, upravljivost i tihu vožnju. Novi Clio se proizvodi u francuskoj fabrici Flins i u turskoj fabrici Bursa.

Fotografije sa sinoćne promocije, pogledajte jednostavnim klikom na LINK.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal