Evropsko tržište u septembru 2012 - Analiza

Mesec septembar je pokazao, da je situacija na evropskom tržištu novih automobila veoma ozbiljna. U Evropi je tokom septembra meseca tekuće godine prodato 1.132.908 vozila, što je za 11,2 % manje nego u istom mesecu prošle godine. Ovo pokazuje statistika analitičke kompanije JATO Dynamics...

Od pet najvećih evropskih tržišta, prodaja raste u Velikoj Britaniji, gde je prodato 8,2 % više vozila nego u istom mesecu prošle godine. Prodaja u Nemačkoj je smanjena za 10,9 %, u Francuskoj je manja za 17,9 %, u Italiji za 25,5 %, a u Španiji za neverovatnih 40,9 %. Treba istaći da je od 1. septembra 2012. godine u Španiji stupila na snagu obavezna stopa poreza, povećana sa 18 na 21 procenat, što iznos za kupovinu automobila prosečno povećava za 650 evra.
Zanimljivo je da je u Srbiji u septembru mesecu prodato 1.797 novih automobila, što je za 13,5 % manje nego u istom mesecu prošle godine, kada je prodato 2.077.
Među 10 najprodavanijih marki na Starom kontinentu, u septembru su samo Audi i BMW zabeležili rast prodaje. Prodaja automobila sa propelerom u znaku, u septembru je povećana za 9 procenata, a kompanija iz Ingolstadta je povećala prodaju za 0,2 %.
Najprodavaniji automobil u Evropi i dalje je Volkswagen Golf. Njegova prodaja u septembru mesecu je zabeležila pad od 21,4 %, ali s obzirom na dolazak sedme generacije, može se očekivati značajno poboljšanje rezultata. Na drugom mestu je Ford Fiesta, ispred Opel Corse. U TOP 10 plasmanu najprodavanijih je i Toyota Yaris, koja je zabeležila međugodišnji rast prodaje od čak 68,6 %! Veliki pad prodaje je zabeležio model Volkswagen Polo - od čak 35,3 procenata!

JATO Dynamics u svojim analizama uključuje prodajne rezultate iz 30 evropskih zemalja. Među njima, iz Evropske Unije nisu uključene zemlje Bugarska i Malta, u analizu su uključeni prodajni rezultati iz Špajcarske, Norveške, Islanda i Srbije.

Izvor: JATO Dynamics