AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Po podacima najnovijeg korporativnog izveštaja o trajnom razvoju Kia je u 2011. godine u istraživanja i razvoj te u proizvodne kapacitete investirala 1,62 milijarde evra, što je iznosilo 6% ukupnih prodajnih prihoda ovog automobilskog giganta. Kia je zahvaljujući tome u 2011. bila čak 44% ekološki efikasnija nego u 2004. godini kada su prvi put počeli meriti svoj ekološki uticaj.

Kia se, između ostalog i zahvaljujući svojim odličnim prodajnim rezultatima, neće zaustaviti na tome. Tako će ove godine uložiti čak 1,81 milijardu evra (12-odstotno povećanje u odnosu na prošlu godinu), što će još više unaprediti proizvodne procese i doprineti razvoju veoma efikasnih vozila sa vrlo niskim emisijama CO2. Ukupno se na nivou cele poslovne grupacije istraživanjima i razvojem bavi više od 9.800 zaposlenih (30% svih koje su zaposlili od 2010. radi u R&D centrima).

Kijine ekološki prihvatljive proizvodne inicijative (Green Design System, koji povećava upotrebu prerađenih materijala i Chemical Management System, koji smanjuje upotrebu opasnih hemikalija i materija) uticale su na smanjenje emisija CO2 za 16 kg na svako prizvedeno vozilo u 2011. godini (u odnosu na 2010.). I zagađenje atmosfere je u 2011. godini takođe smanjeno i to za 9% po vozilu.

Upotreba prerađenog čelika se, zahvaljujući efikasnijim rešenjima obrade otpadaka, u 2011. povećala za 33% (u odnosu na 2010.). Ovaj napredak je između ostalog Kiji omogućio da u svoje dve korejske fabrike (Sohari i Hwaseong) praktično ne stvara otpatke, koje se ne bi dalo reciklirati, a što je uticalo na 28-odstotno smanjenje Kijine globalne količine otpadnih materijala u odnosu na 2003., kada su se u Kiji prvi put latili ove problematike.

Kijina ekološka i društvena odgovornost

EcoDynamics

Kia je razvila filozofiju EcoDynamics vozila, koja nisu samo atraktivna i dinamična, nego i ekološki prihvatljivija. Tako je npr. novi Kia Rio 1.1 CRDi (predstavljen 2011. godine) čak 41% štedljiviiji u odnosu na prethodni 1.5 CRDi iz 2005. godine. I mališan Kia Picanto ima 5,4% niže CO2 emisije u odnosu na prethodni model.

To je rezultat novih tehnologija motora, npr. CVVL (Continually Variable Valve Lift), koji upravlja izduvnim ventilima i količinom vazduha, koji ulazi u komoru za sagorevanje i povećava efikasnost, te sistema ISG (Stop&Go), koji automatski gasi i pali motor kod mirovanja i ponovnog polaženja vozila. Kia je takođe razvila (trenutno samo za limuzinu K9 i domaće korejsko tržište) svoj prvi 8-stepeni automatski menjač, koji za 18% smanjuje potrošnju goriva.

Šira društvena odgovornost

U prošloj godini Kia je mnogo sredstava namenila humanitarnom radu, gde je kroz 158 programa poklonila 13,7 miliona evra koji su značili pomoć za 27.459 osoba. Kijina evropska centrala podržava program ‘Sađenje za bolji život ’ (‘Planting for a Better Life’) pri kome su u afričkoj državi Mali od 2007. zasadili 3,5 miliona sadnica. Kia je obećala da će u naredne tri godine zasaditi dodatnih 6 miliona grmova vrste jatrofa, što će tamošnjoj zajednici povećavanjem prihoda od poljoprivrede pomoći da sebi i svojim članovima obezbedi svetliju budućnost.


Kia Vision 2016 postavljena je ove godine i jačanjem Kijinog identiteta i implementacijom vrednosti inovacija trebala bi ispuniti srednje- i dugoročne poslovne ciljeve korporacije. Tri glavna cilja vizije su pružati odličnu vrednost za stranku, jačati globalno poslovanje širenjem na nova tržišta i postati vodeći automobilski proizvođač na području inovacija.

Kia

Autostad - Ford na auto sajmu u Čačku

Autostad - Ford na auto sajmu u Čačku

Na prvom sajam automobila u Čačku, koji se održava od 12. do 16. septembra na izložbenom prostoru Preljina expo (na ulasku u Čačak, ispred megamarketaInterex i pored baze AMSS), ovlašćeni prodavac i serviser Fordovih automobila i lakih komercijalnih vozila – čačanskiAutostad učestvuje sa tri najtraženija modela – Fiestom, Focusom (sa četvoro vrata) i Kugom...

Peugeot Onyx: hibridni superauto sa dizel motorom V8

Peugeot Onyx: hibridni superauto sa dizel motorom V8

Pred nama su prve fotografije i informacije o francuskom konceptu supersportskog automobila Peugeot Onyx. Iza prednjih sedišta je smešten hibridni pogon sa dizel motorom V8 HDi FAP 3.7, koji razvija 600 konjskih snaga, koja se preko šestostepenog sekvencijalnog menjača prenosi na zadnje točkove...

Volkswagen - Raznovrsnost za svaki posao

Volkswagen - Raznovrsnost za svaki posao

Brend Volkswagen Privredna vozila će predstaviti celu gamu  lakih dostavnih vozila na vodećem evropskom sajmu privrednih vozila, IAA (od 20. do 27.09.2012). Glavne teme ove godine su Blue Motion tehnologija, pogon na četiri točka, a posebno  raznovrsna proizvodnja karoserije i rešenja za konverziju bazirana na seriji sva četiri modela.

Kia Quoris postavlja nove standarde udobnosti

Kia Quoris postavlja nove standarde udobnosti

Kada se Kijina nova luksuzna limuzina Quoris krajem godine pojavi na tržištima izvan Južne Koreje predstavljaće zaista širok raspon opreme koja postavlja nove standarde luksuza i jednostavnosti upotrebe. Vozači Quorisa ceniće sve kvalitete novog 12,3-inčnog TFT LCD ekrana...

Hennessey VR1200: sedam litara, dva turba i 1244 KS

Hennessey VR1200: sedam litara, dva turba i 1244 KS

Hennessey Performance iz Teksasa predstavio je hardcore verziju modela Cadillac CTS-V Coupe. Monstrum, koji vidimo na fotografijama, opremljen je sa dva turbo punjača, koji su od sedmolitarskog agregata napravili pravu pogonsku raketu...

Ford predstavio glavna proizvodna ubrzanja u Evropi

Ford predstavio glavna proizvodna ubrzanja u Evropi

Ford Motor kompanija je danas saopštila detalje o agresivnom proizvodnom ubrzanju u Evropi, usklađenim sa kompanijskim globalnim portfolijom One Ford i ciljane mogućnosti za rast u segmentima velikih automobila, SUV i komercijalnih vozila...

Novi segment u Opelovoj Android aplikaciji

Novi segment u Opelovoj Android aplikaciji

Kompanija Opel, kao i uvek do sad, svojim vernim vozačima stavlja na raspolaganje najsavremenije tehnologije. Opelova aplikacija ’’Suvozač’’, koja je nedavno pokrenuta na Google Play Store-u, sada je dopunjena novim opcijama koje će dodatno unaprediti bezbednost i informisanost Opelovih vozača...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje