AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Po podacima najnovijeg korporativnog izveštaja o trajnom razvoju Kia je u 2011. godine u istraživanja i razvoj te u proizvodne kapacitete investirala 1,62 milijarde evra, što je iznosilo 6% ukupnih prodajnih prihoda ovog automobilskog giganta. Kia je zahvaljujući tome u 2011. bila čak 44% ekološki efikasnija nego u 2004. godini kada su prvi put počeli meriti svoj ekološki uticaj.

Kia se, između ostalog i zahvaljujući svojim odličnim prodajnim rezultatima, neće zaustaviti na tome. Tako će ove godine uložiti čak 1,81 milijardu evra (12-odstotno povećanje u odnosu na prošlu godinu), što će još više unaprediti proizvodne procese i doprineti razvoju veoma efikasnih vozila sa vrlo niskim emisijama CO2. Ukupno se na nivou cele poslovne grupacije istraživanjima i razvojem bavi više od 9.800 zaposlenih (30% svih koje su zaposlili od 2010. radi u R&D centrima).

Kijine ekološki prihvatljive proizvodne inicijative (Green Design System, koji povećava upotrebu prerađenih materijala i Chemical Management System, koji smanjuje upotrebu opasnih hemikalija i materija) uticale su na smanjenje emisija CO2 za 16 kg na svako prizvedeno vozilo u 2011. godini (u odnosu na 2010.). I zagađenje atmosfere je u 2011. godini takođe smanjeno i to za 9% po vozilu.

Upotreba prerađenog čelika se, zahvaljujući efikasnijim rešenjima obrade otpadaka, u 2011. povećala za 33% (u odnosu na 2010.). Ovaj napredak je između ostalog Kiji omogućio da u svoje dve korejske fabrike (Sohari i Hwaseong) praktično ne stvara otpatke, koje se ne bi dalo reciklirati, a što je uticalo na 28-odstotno smanjenje Kijine globalne količine otpadnih materijala u odnosu na 2003., kada su se u Kiji prvi put latili ove problematike.

Kijina ekološka i društvena odgovornost

EcoDynamics

Kia je razvila filozofiju EcoDynamics vozila, koja nisu samo atraktivna i dinamična, nego i ekološki prihvatljivija. Tako je npr. novi Kia Rio 1.1 CRDi (predstavljen 2011. godine) čak 41% štedljiviiji u odnosu na prethodni 1.5 CRDi iz 2005. godine. I mališan Kia Picanto ima 5,4% niže CO2 emisije u odnosu na prethodni model.

To je rezultat novih tehnologija motora, npr. CVVL (Continually Variable Valve Lift), koji upravlja izduvnim ventilima i količinom vazduha, koji ulazi u komoru za sagorevanje i povećava efikasnost, te sistema ISG (Stop&Go), koji automatski gasi i pali motor kod mirovanja i ponovnog polaženja vozila. Kia je takođe razvila (trenutno samo za limuzinu K9 i domaće korejsko tržište) svoj prvi 8-stepeni automatski menjač, koji za 18% smanjuje potrošnju goriva.

Šira društvena odgovornost

U prošloj godini Kia je mnogo sredstava namenila humanitarnom radu, gde je kroz 158 programa poklonila 13,7 miliona evra koji su značili pomoć za 27.459 osoba. Kijina evropska centrala podržava program ‘Sađenje za bolji život ’ (‘Planting for a Better Life’) pri kome su u afričkoj državi Mali od 2007. zasadili 3,5 miliona sadnica. Kia je obećala da će u naredne tri godine zasaditi dodatnih 6 miliona grmova vrste jatrofa, što će tamošnjoj zajednici povećavanjem prihoda od poljoprivrede pomoći da sebi i svojim članovima obezbedi svetliju budućnost.


Kia Vision 2016 postavljena je ove godine i jačanjem Kijinog identiteta i implementacijom vrednosti inovacija trebala bi ispuniti srednje- i dugoročne poslovne ciljeve korporacije. Tri glavna cilja vizije su pružati odličnu vrednost za stranku, jačati globalno poslovanje širenjem na nova tržišta i postati vodeći automobilski proizvođač na području inovacija.

Kia

Video: Novi Honda CR-V stigao u Srbiju

Video: Novi Honda CR-V stigao u Srbiju

Delta Аutomoto je premijerno u Srbiji, predstavio novu generaciju Honda CR-V modela, čija je celodnevna promocija i prezentacija održana u subotu, 01. decembra 2012. u Delta Cityju. U  pitanju je četvrta generacija Honde CR-V.  Prvi model izašao je 1995 god., i do sada je prodato preko 5 miliona jedinica širom sveta...

NetAuto 2013 i Miss NetAuto 2012

NetAuto 2013 i Miss NetAuto 2012

Metro Market, specijalizovano preduzeće koje se bavi tržišnim komunikacijama u oblasti automobilizma, osnovano 1991. godine, ove godine po jedanaesti put za redom organizuje izbor za automobil godine putem Interneta - NetAuto 2013...

Fiat Punto Classic za 99EUR mesečno!

Fiat Punto Classic za 99EUR mesečno!

Fiat Punto Classic je već nekoliko godina najprodavaniji automobil u Srbiji, koji i dalje uspeva da odoli vremenu. Odlikuju ga čiste linije, nenametljiv stil i proverena udobnost. Tajna uspeha ovog automobila, pored privlačnog stila, sigurno je i u sposobnosti da se prilagodi svakom vozaču, bez obzira na godine, karakter i prethodno iskustvo.

TOPGEAR auto godine je TOYOTA GT86

TOPGEAR auto godine je TOYOTA GT86

Ideja vodilja u procesu stvaranja GT86 u Toyoti bila je napraviti automobil posvećen istinskoj strasti za vožnjom. Ta je ideja zaslužna za svetsku slavu sportskog automobila, a sada i prestižnu titulu Auto Godine 2012. koju mu dodeljuje magazin TopGear...

BMW korišćena vozila - tim odabranih

BMW korišćena vozila - tim odabranih

Delta Motors je pripremio izuzetne pogodnosti za BMW korišćena vozila,koja predstavljaju standard kada su u pitanju polovna vozila.Tokom akcije za BMW korišćena vozila, potencijalni klijenti imaju izuzetnu priliku da dođu do vrhunskog vozila sa urednom servisnom knjižicom, tehnički pregledanom u servisu Delta Motorsa...

VW Golf sedmica uz vesele note

VW Golf sedmica uz vesele note

Kompanija Porsche SCG priredila je sjajnu zabavu na Splavu Play u čast nedavnog predstavljanja novog modela svoje automobilske zvezde - Volkswagen Golf 7 - najavljenog kao vozila koje ce potvrditi njihovu lidersku poziciju na svetskim tržištima!

Novi Audi RS6 - Do stotke za 3,9 s!

Novi Audi RS6 - Do stotke za 3,9 s!

Audi je zvanično predstavio novu generaciju modela RS6 Avant, koji nam pokazuje da downsizing ima različite oblike. Umesto petolitarskog V10 motora sa dva turba, u službi novog Audija RS6 radi V8 Bi-turbo, čija je zapremina za litar manja...

BMW 4: predstavljen koncept kupea na bazi serije 3

BMW 4: predstavljen koncept kupea na bazi serije 3

Kupe model razvijen na bazi BMW-a serije 3, nosiće oznaku serija 4. Kompanija iz Minhena je objavila prve zvanične i informacije o novom modelu, koji će svetlost dana ugledati na januarskom sajmu automobila u Detroitu. Iako je automobil koji možemo videti na fotografijama koncept, jasno je serijski model neće biti puno drugačiji...

Toyota GT86 - Sportski automobil godine 2012

Toyota GT86 - Sportski automobil godine 2012

Toyota GT86 sportski kupe je zajedno sa Subaruom BRZ osvojio nagradu „Sportski automobil godine 2012.“. Ovu nagradu dodeljuje „Echappement“ magazin. Ovaj izbor, koji se organizuje već 31. godinu za redom, prvi put je posvećen Toyoti. Do današnjeg dana, najbolji rezultat za Toyotu je bilo drugo mesto, koje je osvojila 2000. godine sa MR2...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje